ارتش لیبی به پایگاه نظامی الوطیه در طرابلس حمله کرد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به رهبری ژنرال خلیفه حفتر از حمله موشکی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی به شهر ترهونه و هدف قرار دادن غیرنظامیان با بیش از 20 موشک خبر داد.

ارتش لیبی به پایگاه نظامی الوطیه در طرابلس حمله کرد

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد المسماری، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی در بیانیه مطبوعاتی خود اظهار داشت، شهر ترهونه در معرض حمله موشکی نیروهای دولت وفاق ملی قرار گرفت و بیش از 20 موشک به منازل و مناطق غیرنظامیان اصابت کرد و خسارت های وارد شده مستندسازی شده است.

المسماری در ادامه اضافه کرد، هدف قرار دادن غیرنظامیان جنایت جنگی به شمار می آید و هیأت سازمان ملل در لیبی باید به وظایف خود عمل کرده و تروریست های واقعی را محکوم کند.

سخنگوی نیروهای حفتر همچنین شرح داد، نیروهای ارتش ملی لیبی به این حملات حتما پاسخ خواهند داد.

از سوی دیگر، مصطفی المجعی، سخنگوی مرکز اطلاع رسانی عملیات آتشفشان خشم وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اظهار داشت، نیروهای هوایی وابسته به آنها با چهار حمله به پایگاه هوایی الوطیه، نیروهای خلیفه حفتر را هدف قرار دادند.

المجعی همچنین گفت: در چهار حمله هوایی نیروهای دولت وفاق ملی به پایگاه الوطیه واقع در 140 کیلومتری جنوب غربی طرابلس، شماری از تجهیزات هوایی و نظامی نیروهای حفتر در داخل و اطراف این پایگاه منهدم و شماری از مزدوران خلیفه حفتر کشته شدند.

پایگاه الوطیه بزرگترین پایگاه نظامی است که از غرب طرابلس تا مرزهای تونس امتداد یافته است و نیروهای وابسته به خلیفه حفتر حدود شش سال پیش بر آن سیطره یافتند و آن را مرکزی برای عملیات خود قرار دادند و همچنین برای بمباران مناطق مختلف طرابلس از آن استفاده می کنند.

لیبی از زمان سقوط نظام معمر قذافی در سال 2011 در آشوب و بحران به سر می برد و اخیرا نیروهای حفتر عملیاتی را علیه دولت توافق ملی لیبی در طرابلس آغاز کردند که موجب درگیری های شدید میان دو طرف شده است. ترکیه نیز برای حمایت از نیروهای دولت توافق ملی لیبی مستشارانی را به این کشور اعزام کرده است و از آن سو امارات و مصر از نیروهای حفتر حمایت می کنند. بعد از میانجیگری روسیه و ترکیه دو طرف آتش بس اظهار داشتند اما همچنان درگیری ها ادامه دارد و آتش بس نقض می شود.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "ارتش لیبی به پایگاه نظامی الوطیه در طرابلس حمله کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش لیبی به پایگاه نظامی الوطیه در طرابلس حمله کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید