انتشار لیست نامزدهای صلح نوبل، گزینه های مسئله دار و فریب مردم

به گزارش بهترین عینک آفتابی به نقل از رویترز، مهلت تکمیل فهرست نامزدهای پیشنهادی دریافت جایزه صلح نوبل شب گذشته به سرانجام رسید و نام تعدادی از نامزدهای دریافت این جایزه معین شد، اما این امر به معنای تأیید نهایی این فهرست از سوی کمیته نوبل صلح نیست.

انتشار لیست نامزدهای صلح نوبل، گزینه های مسئله دار و فریب مردم

بر همین اساس نام دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در کنار سازمان بهداشت جهانی، الکسی ناوالنی منتقد سرسخت کرملین و گرتا تونبرگ فعال جوان محیط زیست به فهرست نامزدهای جایزه نوبل صلح سال 2021 راه یافته است.

هزاران نفر، از قانون گذاران نروژی و اعضای مجلس های سراسر جهان گرفته تا برندگان دوره های پیشین این جایزه معتبر جهانی، برای پیشنهاد کاندیدای دلخواهشان واجد شرایط محسوب می شوند.

قرار دریافت نام افرادی همچون ترامپ و ناوالنی در این فهرست واقعاً جای سوال دارد. معین است که غرب برای تحت فشار قرار دادن بیشتر روسیه نام ناوالنی را به این لیست اضافه کرده و نام ترامپ نیز در تلاش برای تبرئه او از جنایت های متعددی است که در چهار سال گذشته از سوی آمریکا در نقاط مختلف جهان اجرا شده است.

بررسی های خبرگزاری رویترز نشان می دهد که تونبرگ، ناوالنی، سازمان بهداشت جهانی و برنامه جهانی کوواکس که تضمین کننده دسترسی عادلانه کشورهای فقیر به واکسن کرونا است، به فهرست نامزدهای پیشنهادی قانون گذاران نروژی راه یافته اند.

نکته قابل توجه فهرست امسال اما قرار دریافت نام دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، در کنار کنشگرانی از سراسر جهان و همچنین نهادهای بین المللی از جمله سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان (یو. ان. اچ. سی. آر) است.

نام شماری از فعالان سیاسی بلاروس از جمله سویاتلانا تسیخانوسکایا، رهبر مخالفان حکومت الکساندر لوکاشنکو و نیز ماریا کولسنیکووا، عضو شورای هماهنگی مخالفان و از رهبران اصلی اعتراضات خیابانی بلاروس، نیز در فهرست نامزدهای 2021 به چشم می خورد.

برنده جایزه صلح نوبل سال 2021 قرار است در ماه اکتبر (پاییز سال 1400) اعلام شود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "انتشار لیست نامزدهای صلح نوبل، گزینه های مسئله دار و فریب مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار لیست نامزدهای صلح نوبل، گزینه های مسئله دار و فریب مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید