درخواست وزیر بهداشت از بیمارستان های دولتی

به گزارش بهترین عینک آفتابی، تهران (پانا) - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که بیشتر مراجعین به مراکز درمانی دولتی، افراد با عایدی میانه و پایین هستند و بیمارانی که از سطح عایدی بالایی برخوردار هستند به بیمارستان های خصوصی مراجعه می نمایند و انتظار می رود، بیمارستان های دولتی همچون بیمارستان های خصوصی در رسیدگی به بیمار عمل نمایند.

درخواست وزیر بهداشت از بیمارستان های دولتی

به گزارش وبدا، بهرام عین اللهی در نشست با پرستاران منتخب خراسان رضوی ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و گرامیداشت مقام پرستار با بیان اینکه تقارن میلاد با سعادت حضرت زینب(س) و روز پرستار افتخار جامعه پرستاری بوده و این موضوع نشان دهنده ارزش بالای کار پرستاران است خاطر نشان کرد: در نظام سلامت، گروه های مختلفی در حوزه های مختلف تشخیصی، درمانی، توانبخشی در حال خدمات رسانی هستند اما پرستاران ارزش ویژه ای در نظام سلامت دارند و دلیل آن این است که پرستاران با بیمار عجین می شوند و حضورشان در بالین بیمار، 24 ساعته و مستمر است.

وی با بیان اینکه در احادیث گهربار ائمه اطهار(ع) بارها تاکید شده است مراقبت از بیمار، ارزش و ثواب بالایی در نزد پروردگار متعال دارد توضیح داد: این امر افتخاری برای جامعه پرستاری است که توانسته اند به درجه بالایی از ارزش ها نائل شوند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در نظام سلامت و بیمارستانها، پزشکان، تنها در زمان ویزیت بر بالین بیمار حاضر می شوند و این در حالی است که حضور پرستاران در کنار بیمار مستمر و 24 ساعته است توضیح داد: امیدواریم بتوانیم به سمتی حرکت کنیم که تفاوتی میان بیمارستانهای خصوصی و دولتی در رسیدگی به بیماران وجود نداشته باشد.

عین اللهی توضیح داد: بیشتر مراجعین به مراکز درمانی دولتی، افراد با عایدی میانه و پایین هستند و بیمارانی که از سطح عایدی بالایی برخوردار هستند به بیمارستان های خصوصی مراجعه می نمایند و انتظار می رود، بیمارستانهای دولتی همچون بیمارستانهای خصوصی در رسیدگی به بیمار عمل نمایند.

وی با بیان اینکه بحث روانی ارتباط با بیمار از خود درمان بیماری بالاتر است و اعتمادی که بیمار به سیستم درمانی پیدا می نماید می تواند در فرایند درمانی بسیار موثر باشد خاطر نشان کرد: سلامت معنوی باید در دانشگاه های علوم پزشکی مورد توجه قرار گیرد و در این راستا زیر بناهای بسیار قوی و غنی در فرهنگ کشورمان وجود دارد که باید از این موضوع حداکثر استفاده را کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه همجواری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بارگاه منور حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) فرصتی ارزشمند را برای توسعه سلامت معنوی و خدمات رسانی به بیماران داخلی و بین المللی فراهم کرده است اظهار کرد: زمانی که فردی دچار بیماری می گردد، ارتباطش با خداوند متعال بیشتر می گردد و این راستا می توان با فراهم نمودن مکان های عبادی و توجه به معنویات در مراکز درمانی این امر را تقویت کرد و پرستاران نیز در این زمینه می توانند نقش موثری را ایفا نماید.

عین اللهی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، حوزه علوم پزشکی بیشترین پیروزیت را در میان سایر رشته ها کسب کرد و به درجات بالای علمی دست یافت و حضور بیماران بین المللی از کشورهای دیگر نشان دهنده پیروزیت کشورمان در حوزه پزشکی است اظهار کرد: این در حالی است که پیش از انقلاب اسلامی، برای پیش پا افتاده ترین درمانها و عمل های جراحی نیازمند سایر کشورها بودیم و پزشکان خارجی با کم ترین کیفیت در منطقه ها مختلف کشورمان حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا، در بسیاری از کشورها که درحوزه پزشکی و پرستاری الگوی سایر کشورها هستند، بیماران بر روی زمین ماندند و خدمات مناسبی را دریافت نکردند، توضیح داد: این در حالی است که در این مدت با همت جامعه پزشکی و به ویژه پرستاران کشورمان هیچ بیماری روی زمین نماند و به طور حتم خدمات این قشر در تاریخ ثبت و ماندگار خواهد شد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه باید برای پس از پاندمی کرونا نیز آمادگی های لازم را فراهم کرد تا با استفاده از تجربیات این دوران بتوانیم، تمامی حوزه های مرتبط را ارتقاء دادخاطر نشان کرد: در حوزه ثبت اطلاعات و مستند سازی، جامعه پرستاری با مسائل متعددی روبروست که این امر را می توان با همکاری فناوری اطلاعات مرتفع کرد و دانشگاه علوم پزشکی مشهد با توجه به زیر ساخت های مناسبی که در این حوزه دارد می تواند پیشگام باشد.

عین اللهی، با تاکید بر توسعه مراکز تحقیقاتی وپژوهشی در حوزه پرستاری اظهار کرد: زیر بنای هر کار و اقدامی پژوهش است و انتظار می رود که مراکز تحقیقاتی در حوزه پرستاری توسعه یابد تا بتوانند در ارائه نظرات و برطرف مسائل حوزه سلامت بیش از پیش پیروز عمل نمایند.

وی با بیان اینکه در دوران همه گیری ویروس کرونا 205 نفر از مدافعان سلامت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که نیمی از شهدای مدافع سلامت از جامعه پرستاری است خاطر نشان کرد: تمام توان و کوشش خود را برای ارتقاء جامعه پرستاری انجام خواهیم داد و ان شاء الله این موضوع را در عمل خواهید دید.

منبع: خبرگزاری پانا

به "درخواست وزیر بهداشت از بیمارستان های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزیر بهداشت از بیمارستان های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید