دلبری ناو کنارجاده اسالم به خلخال

به گزارش بهترین عینک آفتابی، روستای ناو از توابع شهرستان تالش در استان گیلان است و در ایام تعطیلات مقصد بسیاری از گردشگران بوده و جاذبه های بسیاری برای طبیعتگردی دارد

دلبری ناو کنارجاده اسالم به خلخال

بهترین عینک آفتابی: در روزهای پایانی تابستان بیشتر افراد دوست دارند به دل طبیعت خنک پناه برده و با گشت و گذار در این اماکن سرسبز انرژی بگیرند. روستای ناو دهکده ای است بسیار زیبا با مواهبی که هر گردشگری را شیفته خود می نماید .

روستای ناو از توابع شهرستان تالش در استان گیلان است و در ایام تعطیلات مقصد بسیاری از گردشگران بوده و جاذبه های بسیاری برای طبیعتگردی دارد. روستای زیبای از دیدنی های کنار جاده زیبای جاده اسالم به خلخال است.

این روستا شبیه یک تابلو نقاشی است و بافتی قدیمی داشته و از جمله روستاهای ییلاقی است که در تابستان و بهار و پاییز شگفتی های مختلفی دارد. این روستا امروزه از مکان های دیدنی گیلان است.

خانه های روستای ناو با فاصله از یکدیگر قرار گرفته اند . خانه هایی با سقف هایی شیروانی که زیبایی ان را دو چندان می نماید. این روستا همچنان بافت قدیمی خود را حفظ نموده است و این از مهم ترین ویژگی های روستا به شمار می آید. هیچ چیز گیراتر از آرامشی که در این خانه های روستایی نهفته است نیست.

درختان تنومند صنوبر بخش مهمی از زیبایی های این روستا را تشکیل می دهند و از سویی قدمت این درختان بسیار بالا هستند. شما با قدم زدن در بخش های مختلفی از این روستا می توانید با جاذبه های سرسبز و متنوع آن آشنا شوید.

آبشار 30 متری روستا نیز بخش دیگری از زیبایی های آن می باشد. حوضچه ای که در پایین این آبشار قرار گرفته است، مکان مناسبی برای ماهیگیری و پرورش ماهی است. شما می توانید در حین پیک نیک کردن در این نواحی از لذت شنا کردن هم بهره مند شوید.

اگر از زندگی شهرنشینی خود خسته شده اید در این روستا می توانید با تجربه های جدیدتری آشنا شوید و آرامش بیشتری را نصیب خودتان کنید. اگر قصد اقامت در این روستا را دارید، حتما تجربه صبح زود بیدار شدن را هم از دست ندهید تا با پخت نان های محلی و خوردن صبحانه محلی تجربه شما خاص تر گردد.

قدم زدن در میان طبیعت منحصر به فرد روستای ناو و رسیدن به آبشار 30 متری آن یکی از جذابیت های این ماجراجویی است. می توانید از حوضچه های پروش ماهی این منطقه ماهی های خوش مزه ای تهیه کنید و در کنار آبشار ناو آن ها را نوش جان کنید، اما به یاد داشته باشید در حین لذت بردن از این پیک نیک، به زیست بوم منطقه صدمه وارد نکنید.

کافی است چند روزی را از زندگی شهرنشینی و کار دست بکشید و به منطقه خوش آب و هوا ناو آیید. تجربه زندگی کردن در روستایی به این زیبایی و بدور از هر گونه آلودگی و هیاهو، لذتی است که بایستی هر چند وقت یکبار تجربه کرد. می توانید برای اقامت در روستا از خانه اهالی خوش صحبت و مهمان نواز آن بهره ببرید و صبحی دل انگیز را با نان های محلی تازه پخته شده آغاز کنید. جالب است بدانید بیشتر خانه های ناو همچنان دارای تنور نان پزی هستند و نان های محلی خوشمزه ای را در داخل آن ها تهیه می نمایند. راه دیگر برای اقامت در روستای ناو کمپ زدن در محیط روستا، جنگل و مرکز پرورش ماهی است اما بهتر است سعی کنید نزدیک به محیط روستا باشید.

قرارگیری ناو در این جاده و دور بودن آن از دریا سبب شده است تا از هوای شرجی آن کاسته گردد اما سوز سرمای اردبیل و منطقه ها کوهستانی را هم نداشته باشد، به همین علت شاید برترین زمان سفر به روستای ناو از لحاظ دمای هوا، اواخر فصل تابستان باشد.

ناو به 2 بخش بالا و پایین تقسیم می گردد و تقریبا هیچکس در قسمت بالایی آن زندگی نمی نماید، در عوض زندگی در بخش پایین روستا جریان داشته و می توانید از امکانات رفاهی نظیر مغازه، مسجدو سرویس بهداشتی آن بهره ببرید.

چطور برویم ناو ؟

برای رسیدن به ناو 2 راه را می توانید انتخاب کنید یکی اسالم به سمت ناو و دیگری از خلخال به سمت ناو. مسیر اول شاید راه به نسبت مناسب تری برای انواع سواری ها باشد تنها با گذر از چند روستا، خاتمه به ناو برسید اما برای انتخاب خلخال به عنوان آغاز راه، بهتر است از خودروهای 2 دیفرانسیلی و یا نیسان بهره ببرید و راه کوهستانی را پیش بگیرید.

آدرس: گیلان، 10 کیلومتری شهرستان تالش، جاده اسالم به خلخال، 25 کیلومتر پس از اسالم

منبع: توریسم آنلاین

به "دلبری ناو کنارجاده اسالم به خلخال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلبری ناو کنارجاده اسالم به خلخال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید