دوربین شیائومی 12 اولترا تفاوتی با نسل قبل نخواهد داشت

به گزارش بهترین عینک آفتابی، اینطور که به نظر می رسد، شیائومی نمی خواهد تغییر خاصی در مشخصات فنی دوربین گوشی 12 اولترا ایجاد کند و آن را به همان دوربین های بکار رفته در می 11 اولترا مجهز خواهد نمود.

دوربین شیائومی 12 اولترا تفاوتی با نسل قبل نخواهد داشت

شیائومی 12 اولترا یکی از مورد انتظارترین پرچم داران امسال است که خوشبختانه به زمان رونمایی از آن نزدیک هم شده ایم. اگرچه تاریخ دقیقی برای این رونمایی از سوی شرکت اعلام نشده اما با این حال طبق شایعات و خبرهای مختلفی که پیرامون این محصول وجود دارد، به نظر می رسد اواخر نیمه نخست امسال باید شاهد رونمایی از قدرتمندترین پرچم دار سال 2022 شیائومی باشیم.

تا به امروز در رابطه با شیائومی 12 اولترا اطلاعات بسیار زیادی منتشر شده است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سیستم دوربین اشاره نمود. می توان گفت 90٪ خبرهایی که در رابطه با این گوشی منتشر می گردد در رابطه با سیستم دوربین آن است چرا که این روزها نبرد گوشی های پرچم دار روی همین بخش است و هر محصولی که بتواند نبرد دوربین ها را ببرد، پرچم دار بهتری هم خواهد بود. چون از لحاظ مشخصات فنی دیگر نظیر پردازنده، نمایشگر و…، همه شرکت ها تقریبا عملکرد برابری دارند.

طبق اطلاعات منتشر شده به وسیله یکی از معروف ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Digital Chat Station، شیائومی 12 اولترا سیستم دوربینی با قابلیت زوم 120 برابری، مقدار سنسور 12 تا 120 میلی متر و گگرددگی دریچه دیافراگمی از f/1.95 تا f/4.1 خواهد داشت. برای اینکه بهتر متوجه موضوع شوید باید بگوییم این یعنی یکی از دوربین های این گوشی که 48 مگاپیکسلی است و وظیفه ثبت تصاویر فوق عریض را بر عهده دارد، لنزی 12 میلی متری خواهد داشت. برای یک سنسور دیگر که تله فوتو با مقدار سنسور مشابه است (48 مگاپیکسل)، لنزی 120 میلی متری را شاهد خواهیم بود. گگرددگی دریچه دیافراگم هم برای دوربین اصلی f/1.95 و برای دوربین تله فوتو پریسکوپی هم f/4.1 خواهد بود.

اگر به خاطر داشته باشید، این دقیقا همان مشخصاتی است که برای دوربین گوشی می 11 اولترا در نظر گرفته شده است. در واقع می توان گفت هیچ تفاوت ریزی هم بین این سنسورها وجود ندارد، مگر اینکه شیائومی سیستم پردازش تصویر را به لطف تراشه جدیدتر بهبود بخشیده باشد تا در نهایت بتوانیم تصاویر باکیفیت تری را در مقایسه با نمونه هایی که می 11 اولترا ثبت می کرد ببینیم.

بسیاری از شایعات و خبرهایی که در حال حاضر در اختیار داریم روی این موضوع که شیائومی 12 اولترا از لحاظ سیستم عکاسی و فیلم برداری کاملا مشابه نسل گذشته خواهد بود اتفاق نظر دارند. هرچند بعضی از منابع هم معتقد هستند شرکت چینی می خواهد امسال از لنزهای بزرگ تری استفاده کند تا بدین ترتیب فرایند جذب نور، به شکل بهتری صورت بگیرد.

همانطور که گفته شد، انتظار می رود اگر تغییری در بخش دوربین شیائومی 12 اولترا وجود داشته باشد، به خاطر وجود پردازنده سریع تر و بهتر باشد چون در غیر این صورت، سخت افزار که به نظر نمی رسد تغییر خاصی داشته باشد. هرچند باز هم باید دید شرکت چینی در مراسم رونمایی از این محصول چه ادعاهایی را پیرامون توانایی آن در زمینه عکاسی و فیلم برداری مطرح خواهد نمود.

شیائومی 12 اولترا به احتمال بسیار زیاد این ماه و شاید هم ماه بعد رونمایی گردد. در رابطه با این موضوع خبر دقیقی در اختیار نداریم اما گفته می گردد شیائومی می خواهد این گوشی را در مدل های مختلف با بدنه ای از جنس چرم، شیشه و سرامیک راهی بازار کند که برای سری قبل یعنی می 11 اولترا هم دقیقا چنین سیاستی را در پیش گرفته شد.

از جمله قابلیت های این گوشی می توان به باتری 4900 میلی آمپر ساعتی، شارژر سریع 120 واتی و پردازنده اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 (این پردازنده به تازگی معرفی شده است) اشاره نمود.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "دوربین شیائومی 12 اولترا تفاوتی با نسل قبل نخواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوربین شیائومی 12 اولترا تفاوتی با نسل قبل نخواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید