راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A؛ گزینه های ایده آل خرید

به گزارش بهترین عینک آفتابی، گوشی های میان رده سری A سامسونگ، محبوب ترین و پرفروش ترین گوشی های هوشمند این شرکت در بازار هستند که هر ساله شاهد به روزرسانی بعضی از این گوشی ها با قابلیت های پیشرفته تر و امکاناتی مجذوب کننده تر هستیم. اگر در حال حاضر قصد خرید یکی از گوشی های سری A سامسونگ را دارید، اما نمی دانید که کدام گزینه برای شما برترین است، مطالعه این مطلب را از دست ندهید، چرا که در راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A خبرنگاران به آنالیز و معرفی برترین گوشی های این سری با ذکر نقاط قوت و ضعفشان خواهیم پرداخت. گفتنی است که سوژه های این مطلب بر اساس امتیاز بنچمارک آنتوتو انتخاب شده است.

راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A؛ گزینه های ایده آل خرید

گلکسی A52s 5G؛ برترین گوشی سری A سامسونگ

لیست راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A را با معرفی و آنالیز یکی از مجذوب نماینده ترین میان رده های سامسونگ که همچنان نیز کاربران زیادی دارد، یعنی گلکسی A52s 5G شروع می کنیم. این گوشی در بنچمارک معتبر آنتوتو بالاترین امتیاز را میان دیگر گوشی های میان رده سامسونگ کسب نموده و با این حساب می توان این گوشی را برترین گوشی سامسونگ سری A دانست. این میان رده مجذوب نماینده غول فناوری کره ای که حدود دو سال از زمان عرضه آن می گذرد، مجهز به یک نمایشگر 6.5 اینچی از جنس Super AMOLED است که تصاویر را با وضوح 1080 در 2400 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد و از رفرش ریت 120 هرتزی نیز پشتیبانی می نماید. حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی 800 نیت است و چگالی تصویر آن نیز به 405 پیکسل در هر اینچ می رسد. گوریلا گلس کورنینگ 5 نیز به عنوان محافظ نمایشگر در این گوشی به انجام وظیفه می پردازد.

گلکسی A52s 5G سامسونگ از پردازنده 6 نانومتری اسنپدراگون 778 5G کوالکام به عنوان قلب تپنده بهره می برد که از لحاظ پردازشی بسیار خوب است و با همراهی پردازنده گرافیکی Adreno 642L، برترین گوشی سامسونگ سری A برای بازی و انجام کارهای سنگین به شمار می رود. این گوشی هوشمند میان رده با ارزش سامسونگ را حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می نمایند. سیستم دوربین این گوشی هوشمند 4 سنسور را درون یک ماژول مستطیلی شکل جای داده که شامل سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دو سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان می گردد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن نیز، عکس های باکیفیتی را به ثبت می رساند. در نهایت باید باتری 4500 میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند میان رده سامسونگ اشاره کنیم که از سرعت شارژ سریع 25 وات نیز پشتیبانی می نماید.

نکات مثبت

  • نمایشگر 120 هرتزی SUPERAMOLED
  • پردازنده قدرتمند
  • سیستم دوربین بسیار باکیفیت

نکات منفی

  • ظرفیت کم باتری گوشی

گلکسی A54 سامسونگ

سامسونگ گوشی های میان رده سری A خود را در امسال با معرفی چند گوشی هوشمند نو به روزرسانی نموده که گلکسی A54، گل سرسبد این گوشی های هوشمند است. این گوشی هوشمند نو میان رده که از لحاظ امتیاز کسب نموده بنچمارک آنتوتو اختلاف بسیار کمی با گلکسی A52s دارد، از طراحی بسیار خاصی بهره می برد که متعلق به سری پرچم دار گلکسی S سامسونگ است. این گوشی هوشمند میان رده که در لیست برترین گوشی سامسونگ سری A قرار گرفته است، مجهز به یک نمایشگر 6.4 اینچی از جنس SUPER AMOLED است که از رفرش ریت 120 هرتزی پشتیبانی می نماید و محتواهای تصویری را با رزولوشن 1080 در 2340 به کاربران ارائه می نماید. حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1000 نیت می رسد که برای یک گوشی میان رده بسیار مناسب است. بعلاوه نباید گوریلا گلس کورنینگ 5 را به عنوان محافظ نمایشگر این گوشی از قلم بیندازیم.

غول کره ای جهانی فناوری پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1380 خود را به عنوان قلب تپنده این گوشی هوشمند نو مورد استفاده قرار داده که با همراهی Mali-G68 MP5 به عنوان پردازنده گرافیکی، به راحتی از عهده اجرای همه اپلیکیشن ها و بازی های روز جهان به خوبی بر می آید. حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز این پردازنده را همراهی می نمایند. سامسونگ در نوترین گوشی میان رده خود به جای 4 دوربین، از یک سیستم دوربین سه گانه بهره برده که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیگسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و ماکروی 5 مگاپیکسلی می گردد. دوربین اصلی این گوشی امکان فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم را به کاربران می دهد و دوربین سلفی آن نیز تصاویری با وضوح 32 مگاپیکسلی ثبت می نماید. از دیگر مشخصات بسیار خوب این گوشی قدرتمند به می توان سیستم عامل اندروید 13، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از سرعت شارژ 25 واتی اشاره نمود.

نکات مثبت

  • پشتیبانی از گواهی ضد آب IP67
  • نمایشگر باکیفیت 120 هرتزی
  • عملکرد خوب پردازنده و دوربین

نکات منفی

  • نبود شارژر درون جعبه

گلکسی A73 5G؛ برترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین

سامسونگ در امسال سری A70 گوشی های میان رده خود را به روزرسانی ننموده و همچنان با این تفاسیر گلکسی A73 5G را باید بالاترین مدل گوشی سامسونگ سری A دانست. این گوشی هوشمند میان رده که تقریباً یک سال از زمان عرضه آن به بازار می گذرد، مشخصاتی در حد یک گوشی پرچم دار دارد و همین عامل نیز موجب شده تا کاربران زیادی به استفاده از آن روی بیاورند. گلکسی A73 5G مجهز به نمایشگر 6.5 اینچی Super AMOLED است که از رفرش ریت 120 هرتزی، رزولوشن 1080 در 2400، حداکثر روشنایی 800 نیت و تراکم پیکسلی 405 پیکسل بر اینچ پشتیبانی می نماید. غول فناوری کره ای ترجیح داده در میان رده قدرتمندش از پردازنده 6 نانومتری اسنپدراگون 778 5G کوالکام به عنوان مغز متفکر استفاده کند و در کنار آن نیز پردازنده گرافیکی Adreno 642L وظیفه پردازش تصاویر این گوشی هوشمند را برعهده دارد.

در خصوص پیکربندی این گوشی نیز باید اشاره نمود که این شرکت کره ای به خوبی دست کاربران را باز گذاشته و آن ها می توانند از بین 4 یا 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم و 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی این گوشی دست به انتخاب بزنند. گلکسی A73 5G را می توان برترین گوشی سامسونگ سری A از نظر دوربین دانست، چرا که این گوشی از یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی، اولترا واید 12 مگاپیکسلی و دو سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان بهره می برد. این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K نیز دارد و دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی آن نیز در حفره نمایشگر به انجام وظیفه می پردازد. انرژی این گوشی از جانب باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که از سرعت شارژ 25 واتی نیز پشتیبانی می نماید.

نکات مثبت

  • دوربین 108 مگاپیکسلی
  • نمایشگر باکیفیت
  • باتری با شارژدهی بسیار خوب

نکات منفی

  • نبود شارژر درون جعبه

گلکسی A34 سامسونگ

گلکسی A34، نوترین گوشی هوشمند میان رده سامسونگ از سری A30 است که با قابلیت ها و امکانات بسیار پیشرفته ای برای خرید در اختیار کاربران قرار گرفته است. اول از همه باید به طراحی بسیار مجذوب نماینده و خاص این گوشی اشاره کنیم که ظاهری پرچم دار به آن بخشیده است. این گوشی هوشمند نو میان رده سری A، از یک نمایشگر 6.6 اینچی از جنس Super AMOLED بهره می برد که رفرش ریت 120 هرتزی دارد و محتواهای تصویری را با کیفیت 1080 در 2340 پیکسل برای کاربران به نمایش می گذارد. این نمایشگر حداکثر روشنایی تصویر 1000 نیتی دارد و از گوریلا گلس کورنینگ 5 نیز به عنوان محافظ نمایشگر بهره می برد. از لحاظ قدرت پردازشی، این گوشی هوشمند نو میان رده به پردازنده 6 نانومتری Dimensity 1080 متکی است و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 نیز، آن را در این مسیر همراهی می نماید.

بعلاوه حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی هوشمند نو در نظر گرفته شده که کاربران می توانند بر اساس نیز خود دست به انتخاب بزنند. سیستم عامل اندروید 13 روی این گوشی به صورت پیش فرض نصب شده و رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ را اجرا می نماید. به طور کلی سامسونگ برای گوشی های نو میان رده اش در سری A، وعده ارائه 4 سال به روزرسانی اندروید و 5 سال به روزرسانی امنیتی را داده که این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سه سنسور دوربین به صورت مجزا و بدون قرارگیری در ماژول، روی بدنه پشتی گلکسی A34 دیده می گردد. سنسور اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی است و در کنار آن نیز، سنسور 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو به چشم می خورد. قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه در این گوشی هوشمند نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است. در پنل جلویی گلکسی A34، یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی درون حفره نمایشگر جای گرفته که این دوربین نیز می تواند با کیفیت 4K به فیلم برداری بپردازد. انرژی این گوشی هوشمند از جانب باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می گردد که از سرعت شارژ 25 نیز پشتیبانی می نماید.

نکات مثبت

  • پشتیبانی از گواهی ضد آب IP67
  • نمایشگر باکیفیت
  • باتری با شارژدهی بسیار خوب

نکات منفی

  • نبود شارژر درون جعبه
  • عدم پشتیبانی از رفرش ریت متغیر

گلکسی A53 5G سامسونگ

اگر چه سامسونگ سری A50 خود را با عرضه گلکسی A54 به روزرسانی نموده، اما گلکسی A53 به لطف قابلیت های بسیار کاربردی اش همچنان فروش بسیار خوبی را در بازار گوشی های میان رده سامسونگ تجربه می نماید. این گوشی هوشمند محبوب که در راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A بهترین عینک آفتابی قرار گرفته، نمایشگری 6.5 اینچی از جنس Super AMOLED دارد و از قابلیت های بسیار خوب دیگری نظیر رفرش ریت 120 هرتزی، حداکثر روشنایی 800 نیت، تراکم پیکسلی 405 پیکسل بر هر اینچ و بعلاوه رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل بهره می برد. غول کره ای جهانی فناوری برای این گوشی میان رده خود از پردازنده 5 نانومتری اگزینوس 1280 استفاده نموده که به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68، از پس انجام کلیه امور کاربران به خوبی بر می آیند. حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این گوشی هوشمند تعبیه شده است.

گلکسی A53 5G سامسونگ از گواهی ضدآب IP67 نیز بهره می برد و قادر است تا حداکثر نیم ساعت در عمق یک متری سطح آب دوام بیاورد. سیستم عامل اندروید 12 روی این گوشی به صورت پیش فرض نصب شده و رابط کاربری One UI 4.1 سامسونگ را اجرا می نماید که البته قابل ارتقاء به نوترین سیستم عامل اندروید یعنی نسخه 13 و رابط کاربری One UI 5.1 نیز است. گلکسی A53 5G سامسونگ در پنل پشتی مجهز به سیستم دوربین چهارگانه متشکل از چهار سنسور 64 مگاپیکسلی اصلی، 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان است. بعلاوه کاربران می توانند از سنسور سلفی 32 مگاپیکسلی این گوشی هوشمند برای برقراری تماس های ویدیویی و گرفتن عکس های سلفی بهره ببرند. دوربین اصلی و دوربین سلفی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را نیز دارد و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی آن که شارژدهی خوبی را ارائه می دهد، از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می نماید.

نکات مثبت

  • قابلیت فیلم برداری 4K
  • نمایشگر باکیفیت 120 هرتزی
  • باتری با شارژدهی بسیار خوب

نکات منفی

  • نبود شارژر درون جعبه
  • عملکرد میانه پردازنده

گلکسی A24؛ برترین گوشی سامسونگ سری A با قیمت مناسب

گلکسی A24، دیگر میان رده نو و پرامکانات سامسونگ است که به نوعی می توان آن را برترین گوشی سامسونگ سری A با قیمت مناسب دانست. این گوشی هوشمند نو سامسونگ، علی رغم اینکه از اینترنت همراه نسل پنجم (5G) پشتیبانی نمی نماید، اما طراحی و قابلیت های بسیار مجذوب نمایندهی دارد که ارزش خرید آن بالا برده است. اول از همه باید به نمایشگر 6.5 اینچی از جنس Super AMOLED این گوشی میان رده اشاره کنیم که از یک سری ویژگی های خوب نظیر رفرش ریت 90 هرتزی و تراکم پیکسلی 396 پیکسل بر هر اینچ بهره می برد و قادر است محتواهای تصویری را با رزولوشن 1080 در 2340 برای کاربران به نمایش بگذارد. بعلاوه حداکثر روشنایی نمایشگر این گوشی به 1000 نیت می رسد تا کاربران در زیر نور شدید آفتاب نیز بتوانند از این گوشی استفاده نمایند. سیستم عامل اندروید 13 روی این گوشی به صورت پیش فرض نصب شده و رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ را اجرا می نماید.

غول کره ای جهانی فناوری به عنوان مغز متفکر این گوشی هوشمند میان رده خود از پردازنده 6 نانومتری هلیو G99 بهره برده که یک تراشه هشت هسته ای است و قدرتمندترین هسته آن یعنی Cortex-A76 با حداکثر فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز به انجام وظیفه می پردازد. در کنار این پردازنده، باید به پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC2 نیز اشاره کنیم که تمام دستورالعمل های نمایش تصاویر در نمایشگر را از پردازنده دریافت و سپس آن ها را اجرا می نماید. کاربران می توانند حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی هوشمند نو سامسونگ در نظر بگیرند. البته امکان استفاده از کارت حافظه میکرو SD نیز برای افزایش فضای ذخیره سازی گوشی برای کاربران وجود دارد.

در پنل پشتی گلکسی A24 سامسونگ همچون دیگر میان رده های نو این شرکت از سه سنسور دوربین بهره برده شده که شامل سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپبکسلی ماکرو می گردد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K ندارد و در این زمینه تنها به کیفیت 1080p بسنده شده است. بعلاوه دوربین سلفی گلکسی A24 نیز تصاویر را با دقت 13 مگاپیکسلی ثبت می نماید. این گوشی مجهز به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که شارژدهی خوبی دارد و با شارژر 25 نیز می توان انرژی مجدد آن را تأمین کرد. از دیگر قابلیت های خوب این گوشی قیمت مناسب سری A سامسونگ می توان به پشتیبانی 5 ساله امنیتی و 4 ساله اندروید اشاره نمود.

نکات مثبت

  • سیستم دوربین خوب
  • نمایشگر باکیفیت SUPER AMOLED
  • باتری با شارژدهی بسیار خوب
  • قیمت مناسب

نکات منفی

  • نبود شارژر درون جعبه
  • عدم پشتیبانی از 5G
  • نداشتن محافظ نمایشگر

گلکسی A51 سامسونگ

اگر چه حدود سه سال از زمان عرضه گلکسی A51 سامسونگ به بازار می گذرد و گوشی های نوتری در این رده وارد بازار شده اند، اما طبق امتیاز بنچمارک معتبر آنتوتو، این گوشی هوشمند یکی از برترین گوشی های میان رده حال حاضر سامسونگ به شمار می رود. گلکسی A51 یک نمایشگر 6.5 اینچی از جنس SUPER AMOLED دارد که از رفرش ریت 60 هرتزی پشتیبانی می نماید و تراکم پیکسلی 405 پیکسل بر هر اینچ را به کاربران ارائه می دهد. بعلاوه این نمایشگر می تواند محتواهای تصویری را با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل به نمایش بگذارد. گوریلا گلس 3 نیز به عنوان محافظ نمایشگر، در این گوشی هوشمند میان رده به انجام وظیفه می پردازد.

قلب تپنده گلکسی A51، پردازنده 10 نانومتری اگزینوس 9611 سامسونگ است که 4 هسته 2.3 گیگاهرتز Cortex-A73 و 4 هسته 1.7 گیگاهرتز Cortex-A53 دارد و پردازنده گرافیکی Mali-G76 MP5 نیز در کنار این تراشه، تعبیه شده است. حداکثر 256 گیگابایت حافظه داخلی و 8 گیگابایت حافظه رم برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شده که کاربران می توانند از آن ها استفاده نمایند. پنل پشتی گلکسی A51 سامسونگ، از یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید و دو سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان میزبانی می نماید. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه را دارد و دوربین سلفی آن با وضوح تصویر 32 مگاپیکسل، به تصویربرداری می پردازد. یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی به عنوان منبع تغذیه این گوشی در نظر گرفته شده که از سرعت شارژ 15 وات پشتیبانی می نماید.

نکات مثبت

  • پردازنده مناسب
  • نمایشگر باکیفیت SUPER AMOLED
  • باتری با شارژدهی خوب

نکات منفی

  • عدم پشتیبانی از سرعت فیلم برداری 60 فریم بر ثانیه

گلکسی A14 سامسونگ

لیست راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A را با معرفی و آنالیز گوشی هوشمند مالی و نو این شرکت یعنی گلکسی A14 به خاتمه می رسانیم. سامسونگ، گلکسی A14 را به عنوان جایگزین گوشی هوشمند محبوب و پرفروش گلکسی A13 روانه بازار نموده تا همچنان به روند رو به رشد خود در زمینه فروش گوشی های میان رده ادامه دهد. گلکسی A14 سامسونگ، مجهز به یک نمایشگر 6.6 اینچی از جنس LCD IPS است که از رفرش ریت 90 هرتزی پشتیبانی می نماید و از قابلیت های نسبتاً خوبی نظیر رزولوشن 1080 در 2408 پیکسل و تراکم پیکسلی 400 پیکسل بر اینچ نیز بهره می برد. سیستم عامل اندروید 13 روی این گوشی به صورت پیش فرض نصب شده و رابط کاربری One UI 5.1 سامسونگ را اجرا می نماید.

گلکسی A14 سامسونگ، قدرت پردازشی خود را از جانب پردازنده 7 نانومتری Dimensity 700 مدیاتک به دست می آورد که به همراه پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP2 به انجام وظیفه می پردازد. برای استفاده کاربران در این گوشی، حداکثر 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته شده که با استفاده از کارت حافظه میکرو SD قابل ارتقاء نیز است. سه سنسور دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی و دو سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و عمق میدان در پنل پشتی این گوشی دیده می گردد. دوربین اصلی این گوشی قابلیت فیلم برداری 4K ندارد و حفره نمایشگر نیز میزبان یک سنسور سلفی 13 مگاپیکسلی است. در نهایت باید به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی این گوشی اشاره کنیم که از سرعت شارژ 15 واتی نیز پشتیبانی می نماید.

نکات مثبت

  • دوربین اصلی باکیفیت
  • باتری با شارژدهی بسیار خوب
  • پشتیبانی 4 ساله اندروید

نکات منفی

  • نمایشگر IPS

سخن خاتمهی

در راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A بهترین عینک آفتابی ، به معرفی و آنالیز 8 گوشی هوشمند برتر میان رده غول فناوری کره ای بر اساس امتیاز بنچمارک آنتوتو پرداختیم. به نظر شما کدام گوشی هوشمند معرفی شده ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این زمینه با ما و سایر کاربران بهترین عینک آفتابی به اشتراک بگذارید.

منبع: Antutu

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A؛ گزینه های ایده آل خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین گوشی سامسونگ سری A؛ گزینه های ایده آل خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید