روزنامه دولت: نخبگان برای مهاجرت باید مالیات سنگین بدهند

به گزارش بهترین عینک آفتابی، روزنامه ایران نوشت: نخبگان غیرجوان یا نخبگانی که قبلاً از سهم مناسبی در کشور برخوردار شده اند، مانند پزشکان متخصص معتبر، در صورتی که تمایل جدی برای مهاجرت دارند، باید مالیات سنگینی بابت استفاده از امکانات کشور در طی سال های رشد و اعتباریابی خود پرداخت نمایند.

روزنامه دولت: نخبگان برای مهاجرت باید مالیات سنگین بدهند

کلیه افرادی که به عنوان نخبه در کشور ثبت می شوند باید از نظر شغلی، وضع تضمین شده ای داشته باشند و نهاد های ذی ربط، مثلاً بنیاد نخبگان باید با استفاده از سهمیه فوق، قبل از اتمام فعالیت علمی-مهارتی نخبگان، مقدمات شغلی تمامی ایشان را در تناسب با رشته و سابقه آن ها فراهم آورد و نتیجه را ثبت و در تمامی مراحل، مسائل احتمالی پیش روی نخبگان را پیگیری و رصد کند و خود را درباره آن مسئول بداند.

اعضای هیأت علمی مراکزی که ارتباط وثیقی با نخبگان دارند باید در ازای معرفی نخبگان به مراکز کاری داخلی و همکاری در تثبیت جایگاه متناسب نخبگان، از مشوق های جدی برخوردار باشند و بر عکس، در صورت بی تفاوتی محسوس و معنادار در این باره، چه رسد به همکاری نامتعارف برای انتقال نخبگان به خارج از کشور، هزینه هایی پرداخت نمایند.

مشوق های قبلی نخبگان، از جمله معافیت سربازی باید به شکل کارآمدتری بازنگری شود تا به عنوان یک مانع برای شروع به کار نخبگان تلقی نشود. بعلاوه دستگاه هایی که از نخبگان استفاده می نمایند باید به ازای نخبگانی که جذب می نمایند از سهم بهتری برای دریافت اعتبار و بویژه اعتبار لازم جهت فعالیت های توسعه ای برخوردار باشند.

بعلاوه نخبگان غیرجوان یا نخبگانی که قبلاً از سهم مناسبی در کشور برخوردار شده اند، مانند پزشکان متخصص معتبر، در صورتی که تمایل جدی برای مهاجرت دارند، باید مالیات سنگینی بابت استفاده از امکانات کشور در طی سال های رشد و اعتباریابی خود پرداخت نمایند و این مالیات باید به صورت مستقیم صرف توسعه آموزش و پژوهش مراکز خوش سابقه در تربیت نخبگان شود. البته بدیهی است که هیچ مقرراتی در هنگام اجرا، شکل ایده آلی نخواهد داشت و همیشه امکان افراط و تفریط هست، ولی به نظر می رسد توجه به همین چند اصل ساده، می تواند اصلی ترین دغدغه نخبگان یعنی وجود جایگاه تضمین شده شغلی، متناسب با تخصص و شأن آن ها را تأمین کند.

منبع: فرارو

به "روزنامه دولت: نخبگان برای مهاجرت باید مالیات سنگین بدهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه دولت: نخبگان برای مهاجرت باید مالیات سنگین بدهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید