فراخوان وزارت خارجه برای دریافت شناسنامه ایرانی در نمایندگی ها

به گزارش بهترین عینک آفتابی، تهران (پانا)-روابط عمومی وزارت امور خارجه با انتشار اطلاعیه ای از شروع ثبت نام برای صدور شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی در نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور اطلاع داد.

فراخوان وزارت خارجه برای دریافت شناسنامه ایرانی در نمایندگی ها

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

در این اطلاعیه آمده است: به آگاهی هم میهنان عزیز می رساند، با توجه به اجرایی شدن قانون اعطای شناسنامه به فرزندان دارای مادر ایرانی و پدر خارجی و تهیه و تدوین شیوه نامه اجرایی آن برای نمایندگیهای جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور توسط وزارت امور خارجه، فرایند اجرایی با ثبت نام به وسیله سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی(میخک) به نشانی: mikhak.mfa.irشروع شده است.

اطلاعیه روابط عمومی وزارت امور خارجه اضافه نمود: متقاضیان در این سامانه باید ثبت نام خود را انجام دهند و سپس بر اساس نوبت دهی، زمان مراجعه حضوری برای ارائه مدارک مورد احتیاج به آنها اعلام می گردد.

بر اساس این اطلاعیه، این فرایند احتیاجمند طی مراحل استعلام از مراجع ذیربط است و پس از آن، فرایند ادامه راستا به متقاضی اعلام می گردد.

در این اطلاعیه همچنین تاکید شده است: ثبت نام برای ایرانیان خارج از کشور، ابتدا در چهار نمایندگی استکهلم، دبی، ورشو و فرانکفورت به مدت حدود یک ماه به صورت آزمایشی شروع خواهد شد و متعاقب آن با برطرف نقایص فنی احتمالی به صورت فراگیر در همه نمایندگی های کشورمان در خارج از کشور عملیاتی و خبر آن نیز به آگاهی عموم خواهد رسید.

به گزارش ایرنا، قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج این بانوان در سال 1398 در مجلس شورای اسلامی ایران تصویب شد. پس از ابلاغ آیین نامه اجرای آن، وزارت کشور شیوه نامه اجرای قانون مربوطه را تدوین و به استانداری های سراسر کشور و دستگاه های ذیربط ابلاغ نموده است.

تا به امروز 34 شناسنامه ایرانی برای فرزندان مادر ایرانی مزدوج با اتباع خارجی صادر و تحویل آنها شده است، همچنین تا به امروز تعداد 30 هزار و 895 مادر ایرانی بالای 18 سال و 50 هزار و 541 مادر ایرانی زیر 18 سال برای دریافت شناسنامه فرزندان خود در سایت اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور نام نویسی کردند.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فراخوان وزارت خارجه برای دریافت شناسنامه ایرانی در نمایندگی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان وزارت خارجه برای دریافت شناسنامه ایرانی در نمایندگی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید