وزیر صمت: مالیات فراوری کم می گردد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، تهران (پانا) - وزیر صمت گفت رئیس جمهوری قول داده است که مالیات فراوری را از 25 درصد به 10 درصد برساند و قدم اول با کاهش 5 درصدی سال آینده برداشته می گردد.

وزیر صمت: مالیات فراوری کم می گردد

به گزارش وزارت صمت، سید رضا فاطمی امین در آیین افتتاح معاملات آینده مس و معاملات گواهی سپرده و میلگرد در بورس کالا، با بیان اینکه برای مدیریت بازار کالاهای پایه این وزارتخانه فضای بورس را انتخاب نموده است، اظهار کرد: سه بازار را مورد تمرکز قرار داده ایم که یکی از آنها بازار کالاهای پایه شامل مواد اولیه پتروشیمی، فولاد، مس و سیمان و ... است.

وی توضیح داد: عرضه خارج از بورس کالا قابل قاعده گذاری نیست اما بورس کالا ابزارهای قاعده گذاری و قابل اجرا در اختیار ما قرار می دهد که می تواند در تنظیم بازار به ما یاری کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه اقتصاد نباید دستوری باشد، گفت: اما نباید رها نیز گردد و حد وسط و نقطه کلیدی این است که ضوابط برای مدیریت و تنظیم بازار داشته باشیم که یکی از ابزارهای آن همین بورس است.

فاطمی امین افتتاح معاملات آینده مس و معاملات گواهی سپرده و میلگرد در بورس کالا را 2 تا از ابزارها در این حوزه دانست و ادامه داد: این ابزارها باعث شفافیت، اعمال حکمرانی و تنظیم گری می گردد و به صنعت در مورد تأمین مواد اولیه یاری می کنند.

وی بعلاوه اضافه نمود: علاوه بر شفافیت معاملات و بسترسازی برای سیاست گذاری در معاملات، ظرفیت خوبی برای فراوری نیز این ابزارها به وجود می آورند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به حذف 20 گروه از 30 گروه کالایی سهیه بندی، گفت: تورم فراوریکننده کاهش یافت که نوید بخش کاهش تورم مصرف کننده است و در بازار موثر خواهد بود.

فاطمی امین با اشاره به دو خبر خوب در حوزه معدن نیز اضافه نمود: معدن مس جانجا به مزایده گذاشته شده است و یکی از شروط برنده مزایده این است که 40 درصد از سهام این معدن را به مردم واگذار کند که این برترین نوع سرمایه گذاری است.

وی اضافه نمود: در این نوع سرمایه گذاری توزیع ثروت رخ خواهد داد و فرصت های سرمایه گذاری برای مردم فراهم می گردد و پول های سرگردان به این سمت می رود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این کار از آذرماه آغاز شده است و در دی ماه سه بسته معدنی و بهمن ماه 6 بسته معدنی را برای سرمایه گذاری به مزایده می گذاریم؛ بعلاوه معادن کوچک باید در قالب چند معدن در کنار هم در یک بسته عرضه شوند.

فاطمی امین بعلاوه گفت: بر اساس تبصره 7 بودجه وزارت صمت مجاز به واگذاری معادن به وسیله سازوکار بورس است.

وی بعلاوه در مورد تغییر ساختار و توجه به حوزه تجارت خارجی در ساختار نو، گفت: سازمان توسعه تجارت را با استقلال و اختیارات ویژه تعریف کردیم، صندوق ضمانت صادرات ایران، دفتر مقررات صادرات و واردات و شرکت بین المللی نمایشگاه ایران را به این سازمان واگذار کردیم.

وزیر صمت در ادامه اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در ساختار نو به دنیا آمد، 10 سال پیش فقط تجمیعی داشتیم و ادغام واقعی صورت نگرفته بود.

فاطمی امین بعلاوه اعلام کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در واقع وزارتی یکپارچه نبود، چند بخشی بود که الان یکپارچگی رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه 90 پروژه در سه ماه گذشته برای بهبود شرایط در دستور کار قرار گرفته است، گفت: یکی از آنها اصلاح بازار کالاهای بود که این دو ابزاری که امروز رونمایی شد در این حوزه بوده است.

وزیر صمت بعلاوه اعلام کرد: رئیس جمهور قول داده است که مالیات فراوری را از 25 درصد به 10 درصد برساند و قدم اول با کاهش 5 درصدی سال آینده برداشته می گردد.

فاطمی امین در خاتمه با بیان اینکه منظره مثبتی را برای آینده تصور می کنم، توضیح داد: هم افزایی خوبی با دستگاه های مختلف مانند مجلس، بورس، وزارت امور مالی و دارایی و وزارت نفت داریم که امیدواریم با این روینمودها شرایط اقتصاد ایران تحول یابد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "وزیر صمت: مالیات فراوری کم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر صمت: مالیات فراوری کم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید