یک تریلیون دلار هزینه سالانه بیماری آلزایمر برای جهان

به گزارش بهترین عینک آفتابی، یک روان شناس گفت: در تهران 5 هزار نفر مراقب آلزایمر احتیاج داریم و برای آن ها 200 ساعت برنامه تدوین شده احتیاج است البته مجوز مرکز مهارت ملی از وزارت بهداشت اخذ شده است. برنامه آن آماده شده و به زودی به وزارت بهداشت ارجاع می گردد.

یک تریلیون دلار هزینه سالانه بیماری آلزایمر برای جهان

به گزارش گروه رسانه های بهترین عینک آفتابی، غلامرضا حاجتی، روان شناس در گفت و گو با میزان، در پاسخ به این سوال که شایع ترین علت بروز دمانس چیست؟ گفت: شایع ترین علت بیماری آلزایمز که یک سندرم است و با اختلال در عملکرد های اجرایی و شناختن افراد و شناختن نام ها برو می یابد. شایع ترین علت دمانس ابتدا آلزایمر و سپس سکته ها مغزی و در مرحله سوم ترکیب این دو بیماری است. البته کم کاری تیروئید کمبود ویتامین ب 12 و هیدروسفالی با فشار طبیعی عوامل دیگر دمانس هستند که قابل برگشت هستند.

این روان شناس در ادامه اعلام کرد: تشخیص زود هنگام سیاست کلی دنیای برای بیماری آلزایمر است. البته پدیده انگ و شرم بیماری که در تمام دنیا وجود دارد و تحقیق برای آن در سطح دنیا اجرا شده هم همچنان معضل ما است و هنوز مهمترین مانع درمان است و افراد معمولا وقتی مراجعه می نمایند که در اواسط بیماری یا اواخر بیماری هستند و هزینه زیادی را متحمل می شوند.

وی در ادامه اعلام کرد: هنوز به دلیل این پدیده مریض از درمان محروم می گردد و در اواسط یا اواخر بیماری باید چندین برابر برای نگهداری بیمار هزینه گردد و نزدیک به 50 درصد از مراقبین هم در معرض افسردگی قرار می گیرند و بار بیماری در دنیا افزایش می یابد.

حاجتی درباره هزینه بیماری آلزایمر گفت: حدود یک تریلیون دلار هزینه سالانه این بیماری در دنیا است و در ایران 700 هزار مبتلا داریم که البته بیشتر این مبتلایان مراجعه نمی نمایند و حدود ماهانه 5 تا 10 میلیون تومان هزینه درمان این بیماری البته برای قبل از تورم پیش آمده است و الان باید طبیعتا 2 تا 3 برابر گردد.

وی درادامه تاکید نمود: در این بیماری بخش مهم مراقبین هستند آموزش خانواده در این بیماری بسیار مهم هستند و عدم آگاهی خانواده احتمال ابتلا را افزایش می دهد.

حاجتی اضافه کرد: عدم آگاهی خانواده مسائل بیماری را تشدید می نماید و بستری شدن و ارجاع را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد: در تهران 5 هزار نفر مراقب آلزایمر احتیاج داریم و برای آن ها 200 ساعت برنامه تدوین شده احتیاج است البته مجوز مرکز مهارت ملی از وزارت بهداشت اخذ شده است. برنامه آن آماده شده و به زودی به وزارت بهداشت ارجاع می گردد.

حاجتی اضافه کرد: مراقبین بیمار در این طرح آموزش آلزایمر می ببنند. مراقبت از بیمار آلزایمر آگاهی خاص و دقیق می خواهد. انجمن آلزایمر از سال جاری این برنامه را آغاز خواهد نمود و در قدم بعدی به پرستاران و روان شناسان آموزش داده خواهد شد و سیاست کلی باید به این سمت برود که غربالگری آلزایمر در کشور انجام گردد و امروزه غربالگری آلزایمر در کشور ما اجرایی نمی گردد.

  • تور چین ارزان

    تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

  • تور ویتنام

    تور ویتنام | برای دیدار از سرزمین زیبای هانوی و شهرهای شگفت انگیز ساحلی با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "یک تریلیون دلار هزینه سالانه بیماری آلزایمر برای جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک تریلیون دلار هزینه سالانه بیماری آلزایمر برای جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید