آخرین شرایط هواشناسی، تخلیه اضطراری چند روستا در کرمان

به گزارش بهترین عینک آفتابی، شرایط جوی و هواشناسی کشور این روزها چطور خواهد بود؟

آخرین شرایط هواشناسی، تخلیه اضطراری چند روستا در کرمان

آنطور که ایسنا گزارش داده، صادق ضیاییان براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی طی 24 ساعت آینده هواشناسی سامانه بارشی در نوار شرقی، شرق سواحل دریای خزر، جنوب و بعضی منطقه ها البرز مرکزی در البرز، تهران و مازندران فعال خواهد بود.

وی اضافه کرد: شدت بارش در فارس، کرمان، هرمزگان، جنوب بوشهر و سیستان و بلوچستان رخ می دهد و چهارشنبه (29دی ماه) در غالب منطقه ها کشور آسمانی صاف همراه با هوای سرد حاکم است.

سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می گردد

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شرایط هواشناسی در سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان ابرناکی و بارش پراکنده دور از انتظار نیست. پنج شنبه (30دی ماه) سامانه بارشی از غرب و شمال غرب وارد کشور می گردد و به تدریج به سواحل دریای خزر نیز کشیده خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه در دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران ابرناکی و بارش پراکنده برف انتظار می رود، گفت: بارش در غرب مازندران، شرق گیلان، غرب کردستان و کرمانشاه و جنوب آذربایجان غربی شدت خواهد داشت.

بارش شدید و در خراسان شمالی و خراسان رضوی

به گفته ضیاییان شرایط هواشناسی آدینه (اول بهمن ماه) در شرق مازندران و گلستان بارش شدید و در خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش برف رخ می دهد. از شنبه (2 بهمن ماه) تا روزهای سرانجامی هفته برای بیشتر نقاط کشور بویژه در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش بینی می گردد.

به گفته وی سه شنبه(28دی ماه)خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

شرایط هواشناسی تهران

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (29دی ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای 1 - و حدبیشتر دمای 8 درجه سانتیگراد و طی پنج شنبه (30دی ماه) قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و از بعد از ظهر ابری و بارش باران و گاهی بارش برف با حداقل دمای صفر و حدبیشتر دمای 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیاییان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (28و29 دی ماه) بندرعباس با دمای 20 و 22 درجه سانتیگراد گرم ترین و تبریز با دمای 5- و 4- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

فرماندار ریگان وضع بحرانی اظهار داشت

امیر باقری فرماندار ریگان در شرق کرمان با اعلام شرایط بحرانی هواشناسی ناشی از سیلاب در این شهرستان گفت: 75روستا در محاصره سیل هستند که امکان امدادرسانی به بیشتر آنها نیست؛ درخواست امداد هوایی داریم ضمن اینکه از شش نیروی راهداری و برق نیز از دیروز اطلاعی نداریم.

بعلاوه علی زینی وند استاندار کرمان گفت: ورود سیلاب به شهرها، روستاها و منازل مردم باعث تخلیه بعضی از این منطقه ها و اسکان اضطراری مردم در مکان های امن شد. وی ادامه داد: هنوز راه دسترسی به 130 روستای استان باز نشده است، کوشش برای بازگشایی مسیرها و دسترسی به روستاها ادامه دارد.

ریزش بهمن در آزادراه تهران - شمال

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: در حادثه ریزش بهمن در آزادراه تهران - شمال که صبح امروز خبر وقوع آن اعلام شد نیز باید به مردم اعلام کنم که با توجه به مسدود بودن جاده و پیش بینی هواشناسی قبلی پلیس، این بهمن یک فوتی و سه زخمی برجای گذاشت.

یخبندان سراسری در گیلان

مدیر کل هواشناسی گیلان با اشاره به یخبندان سراسری برای صبح روز سه شنبه در استان به ویژه منطقه ها کوهستانی و دامنه ها، گفت: از اواخر وقت دوشنبه با خروج تدریجی این سامانه بارشی شاهد قطع بارش برف و باران در بیشتر منطقه ها گیلان خواهیم بود. بارش های دیروز به حدی بوده که بر اساس گزارشات در بعضی منطقه ها کوهستانی ارتفاع برف به بیش از یک متر و 30 سانتیمتر رسیده است.

محمد دادرس با بیان اینکه برای روز سه شنبه و چهارشنبه هوای پایدار همراه با وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما پیش بینی شده است، گفت: وزش باد جنوبی به ویژه در منطقه ها کوهستانی و دامنه شدید یا خیلی شدید است.

آخرین اخبار جامعه بهترین عینک آفتابی را از صفحه جامعه بهترین عینک آفتابی دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز

به "آخرین شرایط هواشناسی، تخلیه اضطراری چند روستا در کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط هواشناسی، تخلیه اضطراری چند روستا در کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید