بارش باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها ، افزایش دما در نوار شمالی کشور

به گزارش بهترین عینک آفتابی، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها و افزایش دما در نوار شمالی کشور اطلاع داد.

بارش باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها ، افزایش دما در نوار شمالی کشور

به گزارش بهترین عینک آفتابی، صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: سه شنبه(3 آبان ماه) در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بعلاوه در شمال سمنان بارش و وزش باد پیش بینی می گردد و در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک انتظار می رود بعلاوه در شرق مازندران و گلستان بارش شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج است.

وی ادامه داد: چهارشنبه(4 آبان ماه) در بیشتر منطقه ها کشور جوی آرام حاکم است. فقط در سواحل استان گیلان بارش خفیف باران رخ می دهد و روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی به ویژه سواحل شمالی حاکم است.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا پنجشنبه(5 آبان ماه) در منطقه های از شمال غرب، دامنه های زاگرس در غرب کشور بعلاوه در دامنه های جنوبی البرز در قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می گردد.

وی اضافه نمود: آدینه(6 آبان ماه) با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور دراستان های آذربایجان شرقی، اردبیل، استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد درضمن با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان های گیلان و مازندران بارش رخ می دهد که در گیلان و شرق اردبیل بارندگی شدید است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: شنبه(7 آبان ماه) بارش در سواحل دریای خزر تشدید می گردد و استان های گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را دربر خواهد گرفت.

وی اضافه نمود: در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید رخ می دهد که در منطقه ها مستعد گردوخاک پیش بینی می گردد.

ضیاییان ادامه داد:در این روز بارش در گیلان و مازندران شدید است و در ارتفاعات اردبیل و البرز مرکزی بارش برف انتظار می رود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (4 آبان ماه) کمی ابری و در برخی ساعت ها وزش باد با حداقل دمای 13 و حداکثر دمای 24 و روز پنجشنبه (5 آبان ماه) ابری و در بعد از ظهر افزایش ابر گاهی وزش باد با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 25 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

ضیائیان در سرانجام گفت: طی امروز و فردا (3و4 آبان ماه) اهواز با دمای 36 و 37 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای صفر و 1- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

منبع: همشهری آنلاین

به "بارش باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها ، افزایش دما در نوار شمالی کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش باران و وزش باد شدید در بعضی استان ها ، افزایش دما در نوار شمالی کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید