اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم خراسان شمالی مطلوب است

به گزارش بهترین عینک آفتابی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم استان شرایط مطلوبی دارد و تا به امروز تمام دستورات رعایت شده است.

اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم خراسان شمالی مطلوب است

سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در گفتگو با خبرنگار بهترین عینک آفتابی، گفت: با وجود آن که خراسان شمالی در حال گذر از موج دوم شیوع کرونا است، اما ما هنوز در شرایط قرمز هستیم و همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توصیه می شود.

هاشمی با اشاره به آخرین توصیه های سازمان بهداشت جهانی، فاصله گذاری اجتماعی، ماندن در خانه و حداقل جابجایی در سطح شهر ها و جاده ها و استفاده از ماسک را موثرین ترین راه برای پیشگیری از کرونا اعلام کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: بررسی میدانی متخصصان اپیدمی وزارت بهداشت طی شش ماه گذشته موید این نکته مهم است که میزان ابتلا و فوت ناشی از کرونا، ارتباط مستقیم با رفتن به سفر در سطح کشور داشته است و لذا رفتن به سفر به معنی قبول ریسک مبتلا شدن و مبتلا کردن سایر هموطنان به ویرووس کووید 19 است.

وی اضافه کرد: قطع زنجیره کرونا با پیشگیری همگانی رخ خواهد داد و اگر عده ای قلیلی از افراد نیز مسائل بهداشتی را رعایت نکنند نمی توانیم کرونا را شکست دهیم، لذا تمامی شهروندان حضور در منزل را جدی بدانند و در ایام تعطیل به سفر نروند.

هاشمی در انتها با اشاره به برگزاری مراسم ماه محرم گفت: اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم شرایط مطلوبی دارد. البته از قبل هم نسبت به تقید هیئتی ها به برگزاری مراسم اطمینان داشتیم و تا به امروز تمام پروتکل های بهداشتی رعایت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم خراسان شمالی مطلوب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای پروتکل های بهداشتی در مراسم محرم خراسان شمالی مطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید