برگزاری نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تبریز

به گزارش بهترین عینک آفتابی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از برگزاری نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تبریز اطلاع داد و گفت: تاکنون 12 کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی نموده اند.

برگزاری نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تبریز

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع تبادل نظری همکاری آسیا با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی کشور بر اساس اولویت های خود تعاملات روز افزون و همکاری های موثر با نظام های منطقه ای و بین المللی را یکی از شاخص های توسعه صنعت گردشگری مشخص نموده است، اظهار کرد: برگزاری اجلاس های بین المللی با افزایش دانش، تبادل تجربیات و به وجود آوردن شرایط مطلوب برای صنعت گردشگری باعث می گردد در نهادهای منطقه ای صندلی بهتری برای گردشگری کشور ترسیم کنیم.

وی اضافه نمود: مجمع تبادل نظری همکاری آسیا یکی از ساختارهایی است که می توان با استفاده از آن برای توسعه صندلی گردشگری در کشور و استان آذربایجان شرقی گام های بلندی برداشت.

وی با اشاره به اینکه قاره آسیا به عنوان بزرگترین قاره با 6.5 درصد رشد در صنعت گردشگری حرف اول را در بین قاره های دیگر می زند، تاکید نمود: مجمع تبادل نظری آسیا از سال 1381 کار خود را با عضویت 18 کشور شروع کرد و اکنون 34 کشور عضو این مجمع هستند. این مجمع بین قاره ای است که امکان می هد اعضا در سطوح مختلف گردهمایی هایی را داشته باشند و موجبات توسعه روابط دوجانبه را فراهم نمایند.

رحمانی موحد با بیان اینکه کوشش های خود برای میزبانی این اجلاس را از دو سال پیش شروع کردیم، گفت: در سال 93 اجلاس توسعه پایدار را برگزار کردیم، اوایل امسال با سازمان جهانی جهانگردی ششمین اجلاس تخصصی جاده ابریشم را در ارومیه برگزار کردیم و هم اکنون نیز هشتم و نهم شهریورماه امسال اولین اجلاس وزرای گردشگری مجمع تبادل نظری همکاری آسیا را در تبریز برگزار خواهیم کرد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه نمود: تا هفته آینده باب ثبت نام برای حضور هیأت های خارجی باز است. مسئولیت بخش فرهنگی در مجمع تبادل نظر های آسیایی بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و ما به عنوان مبتکر این عرصه، میزبان اولین اجلاس وزرای گردشگری در تبریز هستیم که درنهایت منجر به بیانیه تبریز خواهد شد.

وی اضافه نمود: اعضای این مجمع در حال حاضر کشورهای ایران، تایلند چین اندونزی مالزی ژاپن کره جنوبی لائوس بنگلادش، سریلانکا، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، عربستان، کویت، قطر، عمان، امارات متحده عربی، بحرین، روسیه، کامبوج، بروئنی، مغولستان، بوتان، هند، پاکستان، افغانستان، سوریه، میانمار، ویتنام، فیلیپین، سنگاپور و ترکیه هستند که از میان این کشورها تنها 12 کشور برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی نموده اند.

وی در خاتمه با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاس اعلام نمود: ارتقای همگرایی بین کشورها، ارتقای نقش آسیا به عنوان قاره برتر در حوزه صنعت گردشگری و گسترش بازارهای تجاری موثر در صنعت گردشگری از جمله مهم ترین اهداف این اجلاس می باشد.

لازم به ذکر است؛ نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع تبادل نظری همکاری آسیا هشتم و نهم شهریورماه امسال در تبریز برگزار می گردد.

  • تور چین ارزان

    تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

  • تور ویتنام

    تور ویتنام | برای دیدار از سرزمین زیبای هانوی و شهرهای شگفت انگیز ساحلی با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین اجلاس وزرای گردشگری مجمع گفتگوی همکاری آسیا در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید