بچه ها چه چیزایی رو تو شکم مادرشون حس میکنن؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، دوران بارداری پر از تجربه احساسات متفاوت هست. تجربه هایی که گاهی خوشایند هستن و گاهی هم ناراحت کننده و حتی عذاب آور.

بچه ها چه چیزایی رو تو شکم مادرشون حس میکنن؟

فکر میکنید این احساسات چه تاثیری روی بچه ای که در شکم مادرش هست، داره؟ به نظرتون ممکنه اون هیچ تاثیری از حس و حال مادرش نگیره؟ قطعا نه.

در ادامه بهتون چند تا از مواردی که بچه در شکم مادر حس میکنه رو بهتون میگم.

جنین چه چیزایی رو درون شکم مادر میفهمه؟

بچه ها مطمئنا هیچ چیزی رو از زمانی که درون شکم مادرشون بودن به یاد نمیارن ولی چیزایی که درون شکم مادرشون احساس کردن یا یاد گرفتن همواره همراهشون باقی میمونه. بچه درون شکم مادر فقط از لحاظ فیزیکی رشد نمیکنه بلکه از لحاظ روانی و ذهنی هم پیشرفت میکنه. چیزای زیادی هستن که جنین درون شکم حس میکنه. تکنولوژی های تازه به ما این امکان رو میده که به درون شکم مادر نگاه کنیم و جنین رو نظاره کنیم. در ادامه این مطلب در خصوص موارد جالبی صحبت می کنیم که بچه درون شکم مادر درک و یا تجربه میکنه.

استرس چه تاثیری روی بچه میذاره؟

گفته میشه که بچه درون شکم مادر میتونه استرس رو درک کنه و بفهمه که چه زمانی مادرش دچار استرس شده. تصویر برداری سه بعدی از شکم مادر نشون میده وقتی که جنین دچار استرس شده، صورت خودش رو با دستاش می پوشونه که این کار ممکنه یه مکانیزم دفاعی باشه. هورمون ها و تغییرات در فشار خون مادر میتونه علت درک کردن استرس از طریق نوزاد باشه. به مادران باردار توصیه میشه که استرس خودشون رو تحت کنترل قرار بدن تا روی نوزادشون تاثیر منفی نذاره.

میتونه مزه غذاهایی که مادر میخوره رو بفهمه؟

حس چشایی جنین وقتی که به حدود 20 هفتگی میرسه، تقریبا به طور کامل شکل گرفته. جنین از این زمان به بعد میتونه که مزه غذاهایی که شما میخورین رو از طریق مایع آمنیوتیک (مایع درون رحم) بچشه. جنین بعلاوه به مزه های مختلف واکنش نشون میده. ممکنه که نوزاد زمانی که مزه دلخواهش رو میچشه فعال تر بشه. مادران باردار باید در دوره بارداری غذاهای سالم و مناسب بخورن. ممکنه که این غذاها روی جنین تاثیر بذاره و اثر اون همواره همراه نوزاد باشه.

درک کردن و ابراز کردن احساسات

وقتی که بچه در شکم مادر به سن 36 هفتگی میرسه، ماهیچه های صورت جنین به میزان ای توانایی دارن که بتونن حالت های مختلف به خودشون بگیرن. دیده شده که جنین احساسات مختلف رو درک کنه و حتی به اونها واکنش نشون بده. جنین لبخند میزنه، اخم میکنه و لب هاش رو بر میگردونه تا ناراحتیش رو نشون بده.

گریه کردن جنین درون شکم مادر

با استفاده از اسکن سه بعدی فراصوت دیده شده که برخی از جنین ها در حال گریه کردن هستن. حالات صورت اونها به طور واضح نشون میده که بچه درون شکم مادرش گریه میکنه. صدای گریه کردن نوزادان در سه ماهه سوم قابل شنیدنه، البته اگه از یک میکروفون فراصوت استفاده بشه.

بچه میتونه حالت روحی شما رو درک کنه

جنین میتونه همون احساسی رو که شما دارین داشته باشه. مثلا اگه شما شادمان هستین، جنین با یه رفتار شاد و آروم پاسخ میده. بعلاوه اگه شما احساس ناراحتی کنین نوزاد مطابق اون واکنش نشون میده.

جنین میتونه به موسیقی گوش کنه و خوشش بیاد

اگه مادر باردار به صورت مداوم شعر بخونه یا به موسیقی گوش کنه، جنین هم کم کم از اون موسیقی یا آهنگ خوشش میاد. اون آهنگ در حافظه جنین باقی میمونه و ممکنه که بعد از به جهان اومدن با شنیدن همون آهنگ احساس آشنایی بهش دست بده یا از اون اهنگ بیشتر خوشش بیاد.

یادگیری برخی از توانایی های فیزیکی

جنین وقتی که هنوز درون شکم مادرش هست ممکنه که برخی از توانایی های فیزیکیش رو به دست بیاره یا تقویت کنه. دیده شده که جنین شصت خودش و یا دیگر انگشتانش رو موقعی که در شکم مادرشه، رو میمکه. این عمل ممکنه پیش درآمدی از خوردن شیر یا غذا در آینده باشه.

منبع: مجله الکترونیک دونفره

به "بچه ها چه چیزایی رو تو شکم مادرشون حس میکنن؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بچه ها چه چیزایی رو تو شکم مادرشون حس میکنن؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید