جنگنده ای که آمریکا را به وحشت انداخت ، عکس

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سوخو 15 نام جنگنده ای است که اتحاد جماهیر شوروی برای رهگیری و مقابله با بمب افکن های آمریکا که سریع تر و مدرن تر شده بودند، در اوج جنگ سرد ساخت.

جنگنده ای که آمریکا را به وحشت انداخت ، عکس

به گزارش خبرگزاری بهترین عینک آفتابی، سوخو 15 که در ناتو با نام فلاگن شناخته می شد با طراحی خاصش تا انتها عمر اتحاد جماهیر شوروی به عنوان جنگنده ای قابل مشغول رهگیری هواگردهای دشمن بود.

در اوج جنگ سرد و با ارتقای فناوری ساخت بمب افکن های آمریکایی، کار جنگنده های قدیمی شوروی چون سوخو 9 و سوخو 11 برای رهگیری آن ها سخت شده بود.

جنگنده رهگیر سوخو 15 پاسخی به نیازهای ارتش شوروی در آن دوران بود که سال 1962 طراحی شد و با چند سال تاخیر از سال 1967 به خدمت عایدی.

این جنگنده در آن موقع یکی از آینده نگرترین طراحی ها را میان پرنده های نظامی ارتش شوروی داشت و تا سال ها این ویژگی را حفظ کرد.

سوخو در این جنگنده برخلاف جنگنده های قبلی شوروی دهانه موتورها را کنار بنده هواگرد قرار داد و به این ترتیب دماغه هواپیما برای قرار دادن راداری قدرتمند خالی شد.

عملکرد فلاگن در پرواز و مانور هم خیره کننده بود و می توانست به سرعت دو و نیم ماخ برسد.

همین ویژگی ها سبب شد که خیلی زود وظیفه دفاع از آسمان شوروی مقابل پرنده های آمریکایی چون بمب افکن بی 52 و هواپیمای جاسوسی یو 2 به این رهگیر پیروز سپرده گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جنگنده ای که آمریکا را به وحشت انداخت ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده ای که آمریکا را به وحشت انداخت ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید