دهانه بزرگ بر روی زمین چه رازی با خود دارد؟، عکس

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدت ها قبل از اینکه داستان های علمی و تخیلی ظهور کنند، انسان ها مجذوب سیارک ها، سنگ های فضایی غول پیکری که قابلیت برخورد باز زمین را دارند، بودند.

دهانه بزرگ بر روی زمین چه رازی با خود دارد؟، عکس

به گزارش خبرگزاری بهترین عینک آفتابی ، در تاریخ 4.5 میلیارد ساله سیاره ما، تنها 190 برخورد سیارکی به ثبت رسیده است. براساس تازه ترین تحقیقاتی که اجرا شده است، به نظر می رسد نیو ساوت ولز میزبان بزرگ ترین سیارک در تاریخ زمین بوده است.

تحقیقات اخیر که از طریق دو دانشمند استرالیایی در مجله Tectonophysics منتشر شده است، حاکی از کشف آثاری از برخورد بزرگترین سیارکی که زمین به خود دیده است، در اعماق زمین در نزدیکی دنیلیکوئین در جنوب نیو ساوت ولز است.

قطر این سیارک 520 کیلومتر تخمین زده شده است که بسیار فراتر از مقدار سیارک 300 کیلومتری در آفریقای جنوبی است که قبلاً عنوان بزرگترین سیارک برخورد کرده با زمین شناخته می شد.

بر اساس الگوهای مغناطیسی و داده های ژئوفیزیک، دانشمندان تخمین می زنند که این دهانه در نتیجه برخورد سیارکی با قدمت تقریباً 445 میلیون سال ایجاد شده است که درست در حوالی زمان انقراض دسته جمعی اردویسین پسین است و این دو رویداد را به یکدیگر مرتبط می کند؛ برخورد این سیارک بزرگ منجر به از بین رفتن حدود 85 درصد از گونه های دریایی و 60 درصد از مهره داران خشکی شد.

  • رازگشایی از دیسک مرموز با 29 نماد عجیب بر روی آن!/ عکس

  • ایلان ماسک سفر به هر نقطه از زمین را 60 دقیقه ای می کند!

منبع: timeout

227227

منبع: خبرآنلاین

به "دهانه بزرگ بر روی زمین چه رازی با خود دارد؟، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهانه بزرگ بر روی زمین چه رازی با خود دارد؟، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید