سیلاب ناگهانی برای 11 استان

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سازمان هواشناسی از فعالیت سامانه بارشی در 11 استان اطلاع داد و برای بعضی منطقه ها هشدار آب گرفتگی، سیلاب ناگهانی و شکستن درختان کهنسال صادر کرد.

سیلاب ناگهانی برای 11 استان

به گزارش تسنیم، پیش بینی کلی نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی نشان می دهد امروز در بعضی منطقه ها خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، شرق یزد، شمال سمنان، گلستان، مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی، ارتفاعات البرز مرکزی و فردا یکشنبه در بعضی منطقه ها آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و خراسان جنوبی بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

روز دوشنبه با نفوذ سامانه بارشی در منطقه ها شمال غرب، استان های واقع در دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و سه شنبه علاوه بر این منطقه ها در شمال شرق بارش پیش بینی می گردد.

روز چهارشنبه در نوار شمالی و بعضی منطقه ها جنوب غرب بارش ها ادامه دارد. از روز دوشنبه تا چهارشنبه در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعدوبرق روی می دهد. روز دوشنبه در استان های اردبیل و گیلان وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما پیش بینی می گردد.

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

زمان آغاز: صبح شنبه 1402/07/22

زمان خاتمه: اواخر وقت شنبه 1402/07/22

نوع مخاطره: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در منطقه ها مستعد خیزش گردوخاک

منطقه اثر: خراسان جنوبی

اثر مخاطره: احتمال لغزندگی جاده ها، احتمال آب گرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها، وزش باد شدید موقتی، احتمال خسارت به سازه های موقت از جمله بنرها، داربست ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهنسال

توصیه: عدم برپا کردن چادرهای مسافرتی در بستر و حاشیه رودخانه ها، احتیاط در عبور از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در فعالیت های کوه نوردی و جابه جایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاک سازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آب روها، اجتناب از پارک خودرو کنار درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره.

توصیف سامانه: ماندگاری گردوخاک

وزش باد نسبتاً شدید

زمان خاتمه: شنبه 1402/07/22

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گردوخاک، کاهش دید، کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

شنبه 1402/07/22: لرستان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی و غرب اصفهان.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، احتمال افزایش غبار، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت وآمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل ونقل.

توصیه: اجتناب از تردد غیرضروری در فضای باز به ویژه برای افراد سالمند و بیماران تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت های کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده ای، اطمینان از استحکام سازه های موقت، احتیاط در فعالیت های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان های نیمه کاره و درختان کهنسال و محدودیت در فعالیت های کشاورزی.

منبع: توریسم آنلاین

به "سیلاب ناگهانی برای 11 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیلاب ناگهانی برای 11 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید