آغاز عملیات محوطه سازی بافت تاریخی روستای بیابانک

به گزارش بهترین عینک آفتابی، ایسنا/ براساس آخرین گزارش و خبرهای منتشر شده، آغاز عملیات محوطه سازی بافت تاریخی روستای بیابانک صورت پذیرفت.

آغاز عملیات محوطه سازی بافت تاریخی روستای بیابانک

حسن عربی اظهار کرد: برای توسعه زیرساختهای گردشگری، سنگ فرش کردن و آجر فرش کردن بافت تاریخی روستای گردشگری بیابانک شروع شده است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه ادامه داد: این عملیات با اعتباری بالغ بر 780 میلیون تومان به منظور ایجاد زیرساخت گردشگری در روستای هدف گردشگری بیابانک در دست اجراست.

عربی گفت: گردشگری یکی از پویاترین بخش های مالی دنیا به شمار می آید و توسعه زیرساخت در توسعه گردشگری پایدار نقش اساسی دارد.

وی با بیان اینکه روستای بیابانک یکی از روستاهای ثبت شده در لیست آثار ملی کشور است که در فاصله 7 کیلومتری جنوب شهر سرخه قرار گرفته، اظهار داشت: این روستا در مقایسه با بسیاری از روستاهای کشور مساحت کوچکی را شامل می گردد اما از نظر جایگاه کیفی در سنت کهن دارای مقامی برجسته در ابداعات معماری و فرهنگی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه بعلاوه از شروع عملیات بهسازی به مسیر ورودی به مغار روستای اروانه اطلاع داد و گفت: در این عملیات ایجاد راه دسترسی از جاده روستایی به غار به طول یک کیلومتر، اجرای پله، پی بندی و پی سازی فضای ورودی مغار در دست اجراست.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه اضافه کرد: عملیات بهسازی مسیر ورودی به مغار روستای اروانه باهدف توسعه گردشگری با اعتباری بالغ بر 126 میلیون تومان شروع شده است.

عربی گفت: مغار روستای اروانه واقع در شهرستان سرخه و در 4 کیلومتری شرق روستای اروانه در دامنه کوه قرار گرفته است و به عنوان سردخانه طبیعی برای نگهداری محصولات لبنی از جمله پنیر از آن استفاده می گردد.

منبع: همگردی

به "آغاز عملیات محوطه سازی بافت تاریخی روستای بیابانک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز عملیات محوطه سازی بافت تاریخی روستای بیابانک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید