غبار سیاه بر روی گنج گران بهایی که از فضا به زمین آمد!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، دانشمندان آژانس فضایی ایالات متحده ناسا هنگام بازکردن کپسول فضایی غبار و زباله سیاه را پیدا کردند.

غبار سیاه بر روی گنج گران بهایی که از فضا به زمین آمد!

به گزارش خبرگزاری بهترین عینک آفتابی ، ناسا روز سه شنبه خاطرنشان کرد که محققان گرد و غبار و زباله ها را روی عرشه اویونیک Osiris-REx هنگامی که درب اولیه باز شد، کشف کردند.

آژانس فضایی تعیین نکرد که آیا مواد کشف شده در باز کردن درب کاوشگر به طور قطع متعلق به سیارک است؛ اما ناسا در یک پست رسانه اجتماعی، این شی را یک گنج علمی توصیف کرد. ناسا گفت: پودر تیره و ذرات به مقدار ماسه در داخل درب و پایه یافت شد.

درب کاوشگر در یک محفظه بدون هوا در مرکز فضایی جانسون در هیوستون، تگزاس باز شد.

به گفته آژانس فضایی، دانشمندان ناسا اکنون مشتاقانه منتظر هستند تا تجزیه و تحلیل بخش اعظم نمونه برداشته شده از سیارک را شروع نمایند که به جداسازی پیچیده کاوشگر احتیاج دارد.

یک کنفرانس خبری برای 11 اکتبر برنامه ریزی شده است که طی آن اطلاعات مربوط به بخش عمده ای از نمونه برای عموم آشکار خواهد شد؛ فضاپیمای روباتیک OSIRIS-REx در سال 2016 به فضا پرتاب شد و نمونه خود را سه سال پیش از Bennu، یک سیارک کوچک و غنی از کربن که در سال 1999 کشف شد، جمع آوری کرد و به علت عبور نسبتاً نزدیک به سیاره ما، به عنوان شیء نزدیک به زمین طبقه بندی شد.

این عملیات تا کنون بزرگترین نمونه سیارکی را به زمین آورده است که برای تجزیه و تحلیل به زمین بازگشته است.

منبع: aljazeera

  • ارتباط اسرارآمیز زمین و ماه که از آن بی خبرید!

  • آخرین ابرماه سال جاری را از دست ندهید!

227227

منبع: خبرآنلاین

به "غبار سیاه بر روی گنج گران بهایی که از فضا به زمین آمد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غبار سیاه بر روی گنج گران بهایی که از فضا به زمین آمد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید