لیست وسایل آرایشگاه زنانه؛ هرآنچه باید در یک سالن زیبایی وجود داشته باشد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، اگر در حال تاسیس یا تجهیز آرایشگاه خود هستید، قبل از خرید وسایل ضروری برای سالن زیبایی تان، بهتر است نسبت به تهیه یک لیست وسایل آرایشگاه زنانه اقدام کنید. از آنجایی که تعداد تجهیزات و مبلمانی که برای لاین های مختلف یک آرایشگاه زنانه نیاز دارید، بسیار زیاد هستند، روند خرید آن ها بسیار طاقت فرسا خواهد بود. به همین علت اهمیت داشتن یک لیست خرید آماده، دغدغه های شما را در این مسیر کاهش می دهد.حتی اگر یک فروشگاه کاملاً نو افتتاح کنید، مشتریان همچنان از شما انتظار دارند که تمام خدمات زیبایی مو، آرایش صورت و ناخن و غیره را پوشش دهید. بنابراین، داشتن یک لیست کامل از تجهیزات برای مطابقت با تمام نیازهای مو و زیبایی مشتریان ضروری است.

لیست وسایل آرایشگاه زنانه؛ هرآنچه باید در یک سالن زیبایی وجود داشته باشد

لیست تجهیزات آرایشگاه زنانه برحسب نیاز و نوع خدماتی که ارائه می دهید، می تواند بسیار متنوع و بی پایان باشد. ما برای کمک به شما در فرآیند خرید، راهنمای مفیدی از محصولاتی که برای راه اندازی یا تجهیز آرایشگاه زنانه خود به آن نیاز دارید، گردآوری و ارائه کردیم. قبل از هر چیز آرایشگاه خود را به چند بخش تقسیم کنید: بخش مدیریت سالن، بخش پذیرش و انتظار، بخش آرایش مو، لاین ناخن، لاین آرایش صورت و غیره. با این تقسیم بندی از کل به جز بهتر می توانید وسایل موردنیاز آرایشگاه زنانه خود را لیست کنید.

لیست وسایل لازم برای آرایشگاه زنانه؛ مبلمان و تجهیزات بخش پذیرش و انتظار

در هر آرایشگاه زنانه، تعدادی مبلمان مختلف در بخش پذیرش، انتظار و خدمات برای حداکثر راحتی مشتریان و البته ارائه بهتر خدمات به آن ها مورد نیاز است!

میز پذیرش: اولین برخورد مشتریان پس از ورد به آرایشگاه، بخش پذیرش سالن زیبایی شما است. پس یک میز پذیرش مناسب برای خود در نظر بگیرید تا مشتریان بتوانند به راحتی برای خود وقت رزرو کنند. هماهنگی های لازم را انجام دهند و در نهایت هزینه ی خدمات دریافتی خود را در آنجا پرداخت کنند.

مبلمان راحتی: شما می توانید از انواع مبلمان راحتی با کیفیت در سالن انتظار آرایشگاه تان استفاده کنید. سعی کنید مدل مبلمان انتخابی تان از نظر هارمونی رنگ و طرح با سبک طراحی داخلی سالن زیبایی شما هماهنگی داشته باشد. زیبایی سالن انتظار علاوه بر حس راحتی که به مشتریان شما می دهد، گذر دقایقی که باید منتظر زمان دریافت خدمات موردنظرشان باشد را راحت تر می کند.

تابلو و اکسسوری: شما می توانید از انواع تابلو یا نمونه های میکاپ در سالن انتظار استفاده کنید تا بدین گونه علاوه بر ارائه نمونه کارهای خودتان، یک سرگرمی جزئی برای مشتریان فراهم کنید.

قفسه مجله، روزنامه و کتاب: پیشنهاد می کنیم اگر تایم انتظار برای دریافت خدمات در آرایشگاه شما کمی بیشتر است، از قفسه مجله در سالن انتظار استفاده کنید. شما می توانید انواع مجلات مد و زیبایی داخلی و خارجی را برای مشتریان خود تهیه کنید تا بتوانند در وقت انتظار یا حتی در زمان دریافت خدمات موردنظرشان، مجله یا روزنامه بخوانند. قفسه مجلات یک نوع ارگانایزر هستند که باعث مرتب شدن آرایشگاه شما هم می شوند.

یونیت آرایشگاهی: اگر در حال باز کردن یک آرایشگاه یا تجهیز آرایشگاه هستید، یکی از مهم ترین چیزهایی که باید خریداری کنید، صندلی هایی است که مشتریان شما صورت و موهای خود را در آن آرایش می کنند. مطمئن شوید که این صندلی ها در عین راحتی که دارند، می توانند به آرامی در جهت بالا و پایین حرکت کنند و به شما این امکان را که در زوایای مختلف به آرایش صورت و موهای مشتریان برسید، را می دهند.

تخت اپیلاسیون و ماساژ: اگر سالن شما دارای لاین اپیلاسیون و حذف موهای زائد است، بهتر است بدانید که تخت مناسب یکی از ضروریات این بخش است.

صندلی سرشور آرایشگاه: واحدهای بک واش یا واحد شست وشوی معکوس که در آن می توانید موهای مشتریان خود را بشویید، در هر آرایشگاهی ضروری هستند. آن ها در طیف وسیعی از رنگ ها و سبک ها با قیمت مناسب برای هر نوع سلیقه، بودجه و نیازی موجود هستند.

چرخ دستی آرایشگاهی: برای جابجایی راحت وسایل آرایش در داخل سالن می توانید از ترولی آرایشگاهی استفاده کنید. می توانید ترولی ها را با انواع لوازم جانبی مانند گیره مو و سایر ابزار ضروری مانند قیچی آرایشگری که برای کار نیاز دارید، پر کنید.

ویترین آرایشگاه: برای قراردادن وسایل آرایشی به یک یا چند بوفه در آرایشگاه خود نیاز دارید. این بوفه ها علاوه بر نشان دادن اکسسوری ها و لوازم شما، دسترسی به آن ها را هم راحت و سریع می کنند.

زیرپایی: یکی از لوازم ضروری برای آرایشگران و دستیاران آن ها، زیرپایی است زیرا از آسیب به پاها در بلندمدت جلوگیری می کند.

چهارپایه: مهم نیست که چه خدماتی را در سالن خود ارائه می دهید، برای انجام هر نوع خدماتی به چهارپایه نیاز خواهید داشت.

ماشین لباسشویی و خشک کن: برای هر آرایشگاهی ماشین لباسشویی و خشک کن ضروری هستند. به این فکر کنید که چه تعداد مشتری از در سالن شما وارد می شوند. این به شما برآوردی از تعداد حوله هایی که در طول روز برای خدمات دهی به مشتریانتان نیاز دارید، می دهد. با وجود یک ماشین لباسشویی می توانید به سرعت حوله ها را شسته و در ماشین خشک کن، در سریع ترین حالت ممکن، آن ها را خشک کنید.

برای اطمینان از بهداشت و تمیزی سالن خود، مطمئن شوید که بعد از هر مشتری، حوله ها و وسایلی که برای خدمات دهی به او استفاده کردید را با دست یا ماشین لباسشویی شسته و تمیز می کنید.

آینه قدی: از ضروریات هر آیشگاهی آینه است. بهتر است در سراسر سالن خود انواع آینه های قدی و آینه های دستی محدب را برای مشتریان و کارکنانتان قرار دهید.

لیست لوازم آرایشگاه زنانه؛ لوازم آرایشگری حرفه ای

در یک آرایشگاه حرفه ای برای ارائه انواع و اقسام خدمات زیبایی مانند رنگ و لایت مو، شست وشوی مو، خشک کردن مو، آرایش صورت، کوتاهی مو، اپیلاسیون، ناخن و غیره، تجهیزات زیادی باید مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید محصولات آرایشی مورد نظر خود را از بین بهترین محصولات بایوآکوا خریداری کنید. در ادامه یک لیست وسایل آرایش زنانه برای خرید انواع لوازم آرایشی را به شما ارائه می دهیم.

قیچی و تیغ آرایشگری: قیچی آرایشگری برای کوتاهی مو و تیغ برای اصلاح صورت و ایجاد برخی از مدل های مو کاربرد دارند.

لوازم میکاپ: یک لیست کامل وسایل آرایش زنانه شامل انواع براش، کرم پودر و کوشن، انتخاب بهترین رژ لب بر اساس رنگ پوست، خط چشم و ریمل، مداد ابرو، سایه چشم، رژ گونه و غیره است. ما پیشنهاد می کنیم راهنمای خرید محصولات آرایشی مختلف مانند راهنمای خرید بهترین ریمل حجم دهنده را قبل از خرید بخوانید.

استند لوازم آرایش: یک یا چند استند لوازم آرایشی هم برای نگهداری و مرتب کردن لوازم میکاپ لازم است.

حوله و روپوش آرایشگاهی: روپوش برای محافظت از لباس مشتریان هنگام کوتاهی مو یا رنگ مو استفاده می شود.

محصولات مراقبت از مو: این محصولات شامل انواع شامپو، نرم کننده، اسپری، موس، ژل مو و غیره می شوند.

لوازم برقی آرایشگری: انواع لوازم برقی ضروری در یک آرایشگاه زنانه شامل سشوار و پایه سشوار، اتو مو، بیگودی برقی و فر کننده مو و غیره هستند.

برس و شانه: انواع برس و شانه مو برای گره گشایی، سشوار کشیدن و کوتاهی مو کاربرد دارند.

لوازم رنگ مو: دستکش، فویل، کاسه مخلوط کن، پیش بند، برس برای استفاده، اسپری آب، حوله، پراکسید، پودر یا مایع دکلره و طیف وسیعی از رنگ مو را برای آرایشگاه خود نیاز دارید.

شما می توانید انواع لوازم آرایش مو مانند رنگ مو، ژل مو، اسپری مو، واکس مو، اکسیدان، بی رنگ کننده مو، کرم، شامپو و اسپری رنگ مو، پرپشت کننده مو، موس مو، برس مو، تجهیزات رنگ مو و پالت رنگ مو را در اینجا ببینید.

محصولات بهداشتی آرایشگاه: برای تمیز کردن برس ها و تجهیزات پس از خدمات دهی به مشتریان و حفظ نظافت سالن لازم است که مواد شوینده مناسب و انواع طی و جارو را برای سالن زیبایی خود خریداری کنید.

لوازم اکستنشن و بالشتک مو: این لوازم مانند گیره تق تقی اکستنشن مو، برس حجم دهنده و اکستنشن مو، انواع تار موهای مصنوعی یا طبیعی، اتوی مو مخصوص اکستنشن مو، چسب حرارتی و پاک کننده چسب و غیره هستند.

لیست وسایل مورد نیاز آرایشگاه زنانه؛ لاین های مختلف

در یک سالن زیبایی، طیف گسترده ای از خدمات به مشتری ها ارائه می شود. نکته مهم آن است که در مورد خدماتی که قصد دارید ارائه دهید و کارکنان شما برای انجام آن آموزش دیدند، خوب فکر کنید و تمام جوانب را بسنجید.

لوازم ناخن: انتخاب متنوع و گسترده از رنگ لاک ناخن، خرید بهترین لاک ناخن، رنگ های ژل لاک، لامپ UV/LED، اکریلیک، سوهان ناخن، استون، بافر، روغن کوتیکول و حوله دستی برای لاین ناخن مهم است.

اگر در پی یک لیست کامل از تجهیزات ناخن کاری هستید، این لینک را بررسی کنید.

محصولات رفع موهای زائد و اپیلاسیون: واکس هیتر، طیف وسیعی از موم، لوسیون پیش وکس، لوسیون پس از موم، پاک کننده تجهیزات، نوارهای موم، کاردک، رول کاناپه و موچین را برای بخش اپیلاسیون خریداری کنید.

محصولات اسپری برنزه کننده حرفه ای: دستگاه اسپری برنزه کننده، چادر یا محفظه، مایع برنزه کننده، دستکش، زیرانداز یکبار مصرف، لباس زیر یکبار مصرف و پوشش محافظ کف برای برنزکردن مشتری نیاز هستند.

کیت های مژه و ابرو: انتخاب اندازه های جداگانه مژه ها، رنگ مژه و ابرو، موچین، ظرف مرطوب کننده، برس رنگی، چسب زیر چشم برای کاشت مژه ضروری هستند.

شما می توانید انواع وسایل و تجهیزات آرایشی آرایشگاه خود را از بین محصولات زیر بیابید.

لیست وسایل برای آرایشگاه زنانه؛ بخش مدیریت

هر کسب و کاری به یک بخش مدیریت نیاز دارد و سالن های زیبایی نیز از این امر مهم مستثنی نیستند. نظارت بر فعالیت های روزانه در سالن از جمله رزرو مشتری، جزئیات مربوط به کارکنان، مدیریت درآمد و هزینه ها و سایر امور لازم است. برای مدیریت بهتر و راحت تر، بهتر است ابزار زیر را تهیه و در دسترس داشته باشید.

لپ تاپ یا کامپیوتر: با استفاده از یک کامپوتر می توانید تقویم، ثبت رزرو ها، اطلاعات مشتریان را یکجا داشته باشید و هر زمان که به آن ها نیاز داشتید در کمترین زمان به آن ها دسترسی پیدا کنید.

همچنین می توانید از اینترنت و کامپیوتر خود برای تبلیغ آرایشگاه خود در شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

تلفن: مطمئن شوید که سالن شما دارای حداقل دو شماره تماس است؛ چه تلفن همراه باشد و چه تلفن ثابت تا از این طریق مشتریان بتوانند با شما در تماس باشند.

دفترچه مشخص وقت و رزور: چیزی که حتما به آن نیاز پیدا می کنید یک دفتر برای ثبت رزور مشتریان است. چند مداد و اتوماتیک به همراه یک ماشین حساب ضروری هستند. اگر مشتری شما در حال دریافت خدمات مختلف آرایشی و زیبایی است، ماشین حساب به شما کمک می کند تا هزینه ها را سریع تر محاسبه کنید.

کارت خوان سیار: پرداخت هزینه ها را برای مشتریان خود تا حد امکان آسان کنید تا هر طور که می خواهند پرداخت کنند، چه با کارت در محل آرایشگاه و چه از طریق تلفن همراه یا حتی پول نقد!

سخن پایانی:

در این مقاله سعی کردیم که یک لیست وسایل آرایشگاه زنانه را به طور کامل و به تفکیک نیاز هر بخش سالن زیبایی مانند بخش مدیریت، انتظار و لاین های مختلف آرایشی به شما ارائه کنیم. شما می توانید براساس نیازها، سلیقه و خدماتی که قصد دارید به مشتریان خود ارائه دهید، وسایلی را به این لیست اضافه یا حتی از آن کم کنید.

منبع: salonsdirect

منبع: دیجیکالا مگ

به "لیست وسایل آرایشگاه زنانه؛ هرآنچه باید در یک سالن زیبایی وجود داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست وسایل آرایشگاه زنانه؛ هرآنچه باید در یک سالن زیبایی وجود داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید