مادورو بنزین را سهمیه بندی کرد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، رئیس جمهوری ونزوئلا جزئیات طرح جدید قیمت گذاری جدید بنزین و نحوه توزیع آن در سطح کشور را اظهار داشت. براساس طرح جدید، قیمت هر لیتر بنزین یارانه ای، پنج هزار بولیوار(تقریبا معادل دو و نیم سنت دلار آمریکا) اعلام شده است.

مادورو بنزین را سهمیه بندی کرد

به گزارش شبکه تله سور، نیکولاس مادورو رئیس جمهوری گفت: از یکم ژوئن (12 خرداد) همه پمپ بنزین های کشور بر اساس طرح جدید قیمت گذاری و توزیع بنزین، فعالیت خواهند کرد؛ تا این لحظه بنزین بیش از یکهزار و 500 جایگاه سوخت تامین شده است.

مادورو در بیان جزئیات این طرح گفت: خودروهای سواری ماهانه 120 لیتر و موتورسیکلت ها ماهانه 60 لیتر سهمیه بنزین یارانه ای خواهند داشت؛ نرخ هر لیتر بنزین یارانه ای معادل با پنج هزار بولیوار (واحد پول ونزوئلا) است؛ ناوگان حمل و نقل عمومی اعم از باری و مسافری به مدت 90 روز از یارانه 100 درصدی سوخت برخوردار خواهند بود و پس از گذشت این دوره تصمیم گیری های جدید اعلام خواهد شد؛ 200 جایگاه سوخت نیز برای فروش بنزین به نرخ آزاد و براساس بهای نفت در بازارهای جهانی در نظر گرفته شده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا همچنین در محکومیت امپریالیسم آمریکا نیز گفت: ما هرگز تسلیم نشده و ضمن تقویت روحیه میهن پرستی و همبستگی، همواره راهکار های جدید را پیش می گیریم.

ونزوئلا در سال های اخیر تحت شدید ترین تحریم های ایالات متحده آمریکا با چالش جدی سوخت روبرو شده است؛ این در حالی است که در بحبوحه تحریم های امریکا، پنج کشتی نفتکش فورچون، فارست، فاکسون، پتونیا و کلاول حامل سوخت ایران، راهی ونزوئلا شده اند. چهار کشتی اول به مقصد رسیده اند و کلاول آخرین نفتکشی است که قرار است به ونزوئلا برسد.

سوخت نفتکش های ایرانی به ایستگاه های توزیع رسیده و شرکت نفتی PDVSA ونزوئلا عرضه سوختی را که توسط ایران تامین شده و پیش تر به این کشور رسیده بود، آغاز کرده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "مادورو بنزین را سهمیه بندی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو بنزین را سهمیه بندی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید