مهمترین نکات در ساخت غرفه و غرفه سازی نمایشگاهی
به گزارش بهترین عینک آفتابی، امروزه که رقابت در بیشتر صنایع و کسب و کارها زیاد است، می توان با حضوری موثر در نمایشگاه های داخلی و بین المللی کسب و کار خود را معرفی کرد، با ساخت غرفه ای شیک، زیبا و حرفه ای در نمایشگاه و البته همکاری با شرکت های خلاق که غرفه سازی مقرون به صرفه انجام می دهند می توان بازاریابی تاثیرگذاری برای برندسازی انجام داد.
ساخت غرفه نمایشگاهی یکی از سریعترین اجراهای دکوراسیون با هدف تبلیغات و برند سازی است که مزایای بسیاری برای صاحبان کسب و کار دارد. در ادامه این مطلب به نکات مهم در طراحی غرفه نمایشگاهی و عوامل موثر در کم هزینه بودن غرفه سازی می پردازیم.
اهداف ساخت غرفه برای حضور در نمایشگاه
افراد زیادی برای خرید و آشنایی با محصولات و شرکت های تازه به نمایشگاه های داخلی یا بین المللی که سالانه برگزار می شوند، مراجعه می نمایند. حضور کسب و کارها در این نمایشگاه ها یک فرصت استثنایی و بینظیر است تا در معرض دید بسیاری از افراد قرار بگیرند و برند خود را معرفی نمایند. بدون شک یکی از مهمترین قسمت های هر نمایشگاهی، غرفه نمایشگاهی است که با توجه به نوع خدمات و محصولات برند شما طراحی می گردد.
معمولا بیشتر رقبای شما در چنین نمایشگاه هایی شرکت می نمایند تا این فرصت را از دست ندهند، بزرگترین عاملی که باعث می گردد شما از رقیبان خود پیشی بگیرید طراحی غرفه نمایشگاهی زیبا، مدرن است که به گونه ای طراحی شده باشد تا برند خود را در فکر مخاطب ثبت کنید.
نکات مهم در غرفه سازی نمایشگاهی
غرفه سازی بر خلاف باور عموم دارای نکات فراوانی است که در ادامه با اصول غرفه سازی بیشتر آشنا خواهیم شد. مهمترین نکته ای که باید برای طراحی غرفه به آن توجه کرد این است که ساخت غرفه باید متناسب با فعالیت هر شرکت و محصولاتی که ارائه می دهد، باشد. فاکتورهای دیگری در غرفه سازی نمایشگاهی مهم است که شامل زیبایی، ارزان بودن و اجرای سریع و آسان است.
ویژگی های یک غرفه نمایشگاه مناسب
- استفاده از رنگ مناسب که به اهداف شرکت نزدیک باشد.
- با خدمات و محصولات ارائه شده هماهگ باشد.
- دارای ایده ای نو و غیرتکراری در طراحی غرفه باشد.
- انتخاب مکان مناسب برای ساخت غرفه
مزیت غرفه سازی نمایشگاه چیست؟
بزرگترین مزیت ساخت غرفه نمایشگاهی این است که در کنار بازاریابی و تبلیغ محصولات و برند خود، فرصتی پیدا می کنید تا از نزدیک در یک فضای متمرکز محصولات رقبای خود را مشاهده کنید و وجه تمایز خدمات ارائه شده به وسیله آنها را با خدمات شرکت خودتان پیدا کنید و با کسب اطلاعات کافی و لازم از رقبا پیشی بگیرید و به اهداف خود نزدیکتر شوید.
جذب مخاطب های تازه و تبدیل مخاطبین فعلی به مشتریان دائم یکی از اهداف مدیران است که با حضور در نمایشگاه و داشتن غرفه مناسب می توانند به این مهم دست پیدا نمایند. طراح غرفه قبل از طراحی دکوراسیون غرفه باید با خدماتی که کسب و کار شما ارائه می دهد، آشنا گردد تا درک مناسبی از اهداف شرکت داشته باشد تا با جلوه خاصی که به غرفه شما می دهد، تبلیغات سایر رقبا را کمرنگ کند و انتخاب مخاطب در بدو ورود، غرفه شما باشد.
معین مقدار مناسب برای ساخت غرفه های نمایشگاهی
برای اینکه بدانید مقدار مناسب برای ساخت غرفه چقدر است، باید بدانید که مقدار غرفه به اعتبار شرکت شما نمی افزاید و کوچک بودن مقدار غرفه نیز از اعتبار شرکت نمی کاهد. بلکه برای معین مقدار مناسب باید تعداد کالاهایی که می خواهید برای نمایش بگذارید، نحوه ارائه خدمات کسب و کارتان و یا اینکه احتیاج به فضایی برای مذاکره دارید یا خیر را مدنظر قرار دهید.
نحوه تقسیم بندی فضای غرفه می تواند با توجه به نوع فعالیت و اهداف تجارت شما متفاوت باشد که می تواند شامل تمام موارد زیر یا قسمت هایی از موارد زیر باشد.
فضاهای تشکیل دهنده فضای غرفه نمایشگاهی
- فضای مذاکرات
- فضای انبار
- فضای آموزشی
- فضای پذیرایی
- فضای نمایش خدمات
- فضای فروش محصولات
- فضای معرفی و اطلاع رسانی
چگونگی ساخت غرفه نمایشگاهی ارزان
در غرفه سازی نباید در پی ارزان بودن گشت، زیرا حضور در نمایشگاه و ساخت غرفه قرار است یک سکوی پرتاب برای برند شما باشد، بهرحال این کار روی کیفیت نهایی غرفه شما تاثیر می گذارد، با این حال می توان غرفه نمایشگاه را با رعایت چند نکته و ترفند ارزان تر ساخت.
برای مثال با خرید متریال ارزانتر و سر زدن به بازارهای عمده فروشی می توانید مبلغ قابل توجهی را کاهش دهید و یا اگر زمان کافی برای نقاشی کردن دیوارهای غرفه نمایشگاهی خود دارید، می توانید این کار را بر عهده بگیرید و هزینه های این بخش را نیز کاهش دهید. یادتان باشد تمام این موارد را با مشورت با طراح غرفه نمایشگاهی خود انجام دهید تا لطمه ای به نتیجه نهایی وارد نگردد.
مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی
قبل از آغاز غرفه سازی ضروری است تا از مدیریت نمایشگاه، مجوزهایی که احتیاج است را کسب کنید و سپس یک مشاوره رایگان با توجه به احتیاجها و اهداف تجارت خود با شرکت طراحی دکوراسیون نمایشگاهی تنظیم کنید تا برترین غرفه را با هدف جذب مخاطب های تازه داشته باشید. بعد از کسب مجوزهای لازم، طراح دکوراسیون غرفه باید اجزاء مورد احتیاج مثل سکوها، استندها و دیگر تجهیزات را تهیه نماید و سپس مراحل زیر را مرحله به مرحله انجام دهد.
طراحی داخلی غرفه نمایشگاه
پس از انجام مراحل قبل باید دیوارهای غرفه را طراحی کنید، می توانید از تصویرهای سه بعدی که با کسب و کار شما هماهنگ باشد، بهره ببرید. مثلا اگر غرفه شما در زمینه مواد غذایی فعالیت می نماید، می توانید از طرح های سه بعدی مواد غذایی برای تزیین دیوارهای غرفه بهره ببرید.
حتی می توانید برای پیروی از سبک های مینیمال از دیوارهای ساده با یک رنگ بهره ببرید، برای انجام این کار در ابتدا با طراح دکوراسیون غرفه نمایشگاهی خود مشورت کنید تا با توجه به اصول و روانشناسی رنگ ها، برترین رنگ را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که رنگ هایی که انتخاب می کنید با بقیه غرفه هماهنگی لازم را داشته باشد.
نورپردازی در ساخت غرفه
در طراحی دکوراسیون هر مکانی بازی با نورها و استفاده از نورپردازی قوی یکی از راه های جذب مخاطب است که در غرفه سازی و طراحی دکوراسیون نمایشگاهی نیز می توانید غرفه خود را برق کشی کنید و با یک طراحی مجذوب کننده غرفه خود را نورپردازی کنید. باز هم باید به این نکته اشاره نمود که طراحی نور نیز باید با دیگر اجزای غرفه و طرح کلی غرفه هماهنگ باشد.
چگونه برترین غرفه ساز تهران را پیدا کنیم؟
ساخت غرفه های نمایشگاهی امری تخصصی است که به مهارت بالایی احتیاج دارد. استفاده از یک طراحی خلاقانه در ساخت غرفه مهمترین بخش در طراحی دکوراسیون نمایشگاهی است، باید در پی یک گروه یا فرد متخصصی باشید که در کنار ایده پرداز بودن، باتجربه هم باشد و به هارمونی و روانشناسی رنگ ها نیز تسلط داشته باشد و اصول دکوراسیون های مدرن را نیز بداند.
در میان انواع شرکت های غرفه ساز تهران، گروه دکوراسیون ترنج که شرکتی پرسابقه و ماهر در زمینه دکوراسیون داخلی و ساخت انواع غرفه های نمایشگاهی است با استفاده از نیروی انسانی متخصص و ایده های خلاقانه و نو می توانند قبل از قرارداد به شما مشاوره رایگان دهند تا با توجه به شرایط شما با برترین متریال و کمترین مبلغ شما را به اهداف خود برسانند.
منبع: فوت و فن