نتیجه فاجعه بار خودنمایی ماشین 10 هزار دلاری سایپا در روسیه ، عکس

به گزارش بهترین عینک آفتابی، بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو، قطعات و تجهیزات روسیه به نام MIMS Automobility اوایل شهریور سال جاری برگزار گردید. در این نمایشگاه، خودروسازان ایرانی مانند سایپا و ایران خودرو نیز حضور داشتند.

نتیجه فاجعه بار خودنمایی ماشین 10 هزار دلاری سایپا در روسیه ، عکس

امیرمسعود عابدین: در حال حاضر بازار خودروی روسیه با توجه به اتفاقات سیاسی اتفاق افتاده در این کشور، شباهت بسیار زیادی به بازار ایران دارد. خودروسازان بزرگ و مهم از این کشور خارج شده و جایشان با خودروسازان چینی پر شده است.

در کنار خودروسازان چینی، ایرانیان هم قصد حضور در بازار روسیه را دارند. البته که این حضور برایمان آنچنان آسان نخواهد بود؛ چرا که خودروسازان بسیار معتبر چینی مانند ام جی، های فای و گریت وال و... در این کشور حضور خواهند داشت و طبیعتا خودروسازان ایرانی کارشان بسیار سخت و سخت خواهد بود.

اخیرا یکی از صفحات یوتیوبی به نام Travelling with Russell، ویدئویی از آنالیز سایپا کوییک در روسیه منتشر نموده است. این فعال رسانه ای پس از گشت و گذار در غرفه های نمایشگاه و بازدید از خودروهای پیشرفته چینی و تکنولوژی های مختلف، به سراغ سایپا کوییک می رود.

نکته ای که در اولین ملاقات این فرد با کوییک مورد توجه نهاده شد، نبود فناوری خاص در این خودرو بود. مجذوب نماینده ترین ویژگی ظاهری این خودرو در نظر این یوتیوبر، ترکیب رنگ سفید و مشکی بود. این فرد پس از اولین ملاقات با کوییک، به سرعت یاد کیا ریو می افتد.

با توجه به اینکه پلتفرم این خودرو با تیبا یکسان بوده و نسخه ای ارتقا یافته از ساختار پراید است، یادآوری این شباهت آنچنان هم اشتباه به نظر نمی رسد. بعضی کارشناسان روسی هم این خودرو را بسیار مشابه به لادا Kalina دانسته اند.

  • ماشین های چینی بی نظیری که در ایران نمی بینید/ عکس

  • برگزاری یکی از مهم ترین هفته های خودرویی دنیا با حضور دیوید بکهام در نزدیکی ایران/ عکس

عنصر خاص دیگری که به چشم این فرد آمد، نبود دکمه شیشه بالابر عقب روی تودری و قرارگیری آن روی کنسول عقب بود. این که جای اهرم سنتی شیشه بالابر دستی به شکل آشکار کور شده و دکمه های شیشه بالابر در جایی غیراستاندارد نهاده شده، باعث تعجب او شده بود.

پس از بازدید از داخل کوییک، نوبت به قسمت پیشرانه رسید. این یوتیوبر به عدم توانایی سایپا برای فراوری پیشرانه به صورت کاملا مستقل هم اشاره نمود.

کوییک در روسیه با همان موتور 87 اسب بخاری که گشتاور 128 نیوتن متری فراوری می نماید، به نمایش عایدی. این خودرو با گیربکس CVT و همان سطح تجهیزات نمونه ایرانی به روس ها نمایش داده شد. اما وجود فرمان D کات که در نسخه های ایرانی حذف شد، کاملاً جلب توجه می نماید.

جدای از نکات منفی، این یوتیوبر به بعضی نقاط قوت کوییک مانند قیمت بسیار کم آن اشاره نمود. کوییک حدود 10 هزار دلار قیمت خواهد داشت که طبق گفته این فعال رسانه ای، نسبت به خودروهای مالی دیگر که در بازه 13 تا 15 هزار دلار قرار دارند، ارزان محسوب می گردد. کوچک و جمع و جور بودن کوییک، یکی دیگر از نقاط قوت این خودرو بود که از دید این یوتیوبر مطرح شد.

در بخش نظرات ویدئو در یوتیوب هم دیدگاه های متفاوتی مطرح شده است که نظرات مثبتی در میان آن ها به چشم می خورد. از جمله توانایی ساخت خودرو در شرایط تحریمی و قیمت پایین.

در این میان این پرسش از ذهنمان می گذرد که آیا خودروسازان ما توانایی این را نداشتند که حداقل خودروهای نمایشی حاضر در این نمایشگاه را با کیفیت بهتری فراوری نمایند؟

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در بهترین عینک آفتابی مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "نتیجه فاجعه بار خودنمایی ماشین 10 هزار دلاری سایپا در روسیه ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه فاجعه بار خودنمایی ماشین 10 هزار دلاری سایپا در روسیه ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید