نقشه راه ایران خودرو برای آینده ، تصویب 8 پروژه توسعه ای نو

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر افزایش بهره وری دارایی ها، فراوری صادرات محور و عرضه محصولات تازه گفت: برای سال جاری هشت پروژه توسعه ای تازه تصویب نموده ایم که آینده ایران خودرو را تضمین خواهد نمود.

نقشه راه ایران خودرو برای آینده ، تصویب 8 پروژه توسعه ای نو

فرشاد مقیمی در مجمع عمومی عادی سالانه ایران خودرو، ضمن تشریح عملکرد سال مالی 1399، برنامه های تدوین شده امسال در حوزه های مختلف، توسعه محصول، فراوری، فروش و سودآوری را تبیین کرد.

بهترین عینک آفتابی - وی سال 1400 را سال اتفاقات خوب برای ایران خودرو توصیف کرد و با اشاره به رویکردهای دولت سیزدهم در زمینه خودرو اعلام کرد: اصلاح عادلانه قیمت و جبران زیان دهی فراوری، حفظ جریان تامین، فراوری و عرضه محصول صادرات محور، توسعه محصولات و قوای محرکه، به روزآوری تعهدات مالی و فروش، فعال سازی بازارهای صادراتی و حمایت از سهم در بازار سرمایه بخشی از برنامه های ایران خودرو برای امسال است.

استاندارد 85 گانه تارا، توقف فراوری آریسان و کاهش تعهدات معوق

مقیمی با اشاره به فراوری تارا اتوماتیک در مهر امسال گفت: تارا از استانداردهای 85 گانه، عبور می نماید. در صورتی که الزامات فعلی کمتر از این تعداد است. از جمله آن، استاندارد عابر پیاده است که در این محصول رعایت شده است.

وی از توقف فراوری محصول آریسان به علت مسائل زیست محیطی، به اسم یکی از اقدامات مسوولانه ایران خودرو نام برد و گفت: در حال حاضر پروژه های بهبود برای رسیدن به استانداردهای زیست محیطی اجرا می گردد تا ظرف ماه های آینده این محصول با تغییرات و موتور XU7 پلاس به فراوری انبوه برسد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به کاهش تعهدات معوق به مشتریان در انتها سال گذشته به 21 هزار دستگاه، از رسیدن این عدد به 16 هزار دستگاه در حال حاضر اطلاع داد که در انتها هفته آینده و همزمان با انتها تعطیلات تابستانی ایران خودرو هم کاهش قابل توجهی خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مراحل فراوری محصول کراس اوور پروژه K125 شروع شده، گفت: نمونه اولیه این خودرو در شهریور رونمایی خواهد شد.

به گفته مقیمی، افزایش سهم بازار سواری از 48 درصد به 55 درصد در سال گذشته با وجود توقف فراوری خودروهای مونتاژی، نتیجه اقدامات متنوعی است که در این سال اجرا شده است.

کاهش 132 میلیون دلاری هزینه ها

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه در سال گذشته پیروز شدیم تا 132 میلیون دلار کاهش هزینه در راستای جهش فراوری و ساخت داخل ایجاد کنیم، گفت: این دستاورد به یاری قطعه سازان و مجموعه های همکاران بیرونی محقق شده است. این عدد برای امسال، 133 میلیون یورو پیش بینی شده است که تا به امروز هم 13 میلیون یورو از آن محقق شده است.

مقیمی با اشاره به عرضه محصولات تازه در امسال اسم کرد: امسال خودروی 207 پانوراما با گیربکس 6 سرعته عرضه خواهد شد.

به گفته وی خودروی برقی و هیبرید داخلی سازی شده ایران خودرو در صورت برطرف موانع مالی از سوی حاکمیت، توانایی فراوری انبوه را دارد.

منبع: بیت ران

به "نقشه راه ایران خودرو برای آینده ، تصویب 8 پروژه توسعه ای نو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه ایران خودرو برای آینده ، تصویب 8 پروژه توسعه ای نو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید