چالش اخذ کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها حل شد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، امیر ناظمی در اینستاگرام با بیان اینکه با صدور بخشنامه از سوی سازمان تأمین اجتماعی، تیم هایی که در محل کار اشتراکی فعالیت دارند کد کارگاه اختصاصی خواهند داشت، گفت: توسعه چه به صورت کلان و چه به صورت بخشی، فرآیندی زمان بر است. واقعیت آن است که برای چالش های ایران امروز راه چاره سریع و اکسیرهایی که یک شبه یا چند ساله شرایط ما را به سامان نمایند، وجود ندارد.

چالش اخذ کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها حل شد

وی با بیان اینکه شاید چالش اصلی باور همین واقعیت است که فاصله ما از شرایط مطلوب بیش از برآورد فعلی است، ادامه داد: چالش های عظیمی که اکنون وجود دارند، احتیاجمند هزاران اصلاح کوچک، اما هم راستا و هم افزا است و البته چندین اصلاح عظیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: اگرچه بخش اقتصاد دیجیتال در همین سال های رکود اقتصادی، پر رشدترین بخش اقتصادی بود و برخلاف سایر حوزه ها که سهم بالایی از رانت ها را هم داشتند، زیست بوم استارت آپی رشد مثبت داشت اما بخش عمده ای از چالش هایش در همان مسائل عظیم و خارج از بخش گره خورده است.

وی با بیان اینکه رویه های سنتی و قدیمی نهادهای مختلف هر کدام می توانستند بخشی از چالش باشند، ادامه داد: شاید بیمه و اقتصادیات دو بخشی بودند که سهم عمده در این نارضایتی ها داشتند. به همین علت جلسات مداوم با هر دو نهاد در همه سال ها ادامه داشت.

ناظمی گفت: کوشش ما آن بود که یکی یکی رویه های سنتی را با این بخش نوآمده آشتی دهیم. مثلاً برای همین بیمه لازم بود تا مفهوم فریلنسینگ به رسمیت شناخته گردد، یا عدم احتیاج به پرداخت سهم بیمه برای استارت آپی که همه سهامدار هستند و یا مساله کارورزی (اینترنشیپ)، دورکاری یا فضاهای کار اشتراکی یا شتاب دهنده که چندین شرکت یا گروه در یک مکان مشغول فعالیت هستند.

وی تاکید نمود: هر کدام از این مسائل شاید کامل کامل حل نشده باشد، اما بخش عمده ای از چالش هایی که چند سال پیش وجود داشت اکنون حل شده است.

ناظمی اضافه کرد: هفته پیش یکی دیگر از مسائل مورد چالش هم نهایتاً منجر به صدور بخشنامه شد. راضی شدم که گاهی پیگیری یک مساله و هم دلی نهاد دیگر می تواند منجر به تغییرات کلیدی گردد. بر اساس این بخشنامه چالش اخذ کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها حل می گردد و دیگر احتیاج به پیگیری موردی نیست؛ بلکه یک سازوکار مشخص برایش مشخص شده است.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: البته می دانم با این تغییر هنوز انبوهی از مسائل پیش رو واقع شده است؛ اما راهکار توسعه ایران، تداوم و تسریع این تصحیح ها است. در این چند سال با هر بخش نامه، بخشی از چالش ها برای بخشی از کسب وکارها حل شد و هنوز بسیاری از چالش ها هم به جای مانده است.

وی با ابراز تشکر از سازمان تأمین اجتماعی که علی رغم بروکراسی ایستا و سنگینی که به ارث رسیده از دهه ها پیش کوشش می نماید تا برای آینده آماده گردد، اضافه کرد: البته می دانم که چالش های اقتصادی این سازمان چنان عظیم است که ناخودآگاه این مسائل به ظاهر خرد (و در حقیقت آینده ساز) از اولویت خارج می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "چالش اخذ کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها حل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش اخذ کد بیمه برای فضاهای کار اشتراکی و شتاب دهنده ها حل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید