یکبار برای همیشه مبلمان منزل را درست بچینید!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، وقتی وارد یک خانه می شویم اولین چیزی که توجه ما را به خود جلب می کند، چیدمان مبلمان است.

یکبار برای همیشه مبلمان منزل را درست بچینید!

شما مبلمان منزل را چگونه چیدمان می کنید؟ اصول خاصی را رعایت می کنید یا دوست دارید هر طور که به چشمتان زیباتر است کار کنید؟ در این مطلب از بهترین عینک آفتابی به بیان اصول چیدمان مبلمان در منزل می پردازیم.

اصول چیدمان مبلمان در منزل

با استفاده از این نکات به یک طراح دکوراسیون داخلی تبدیل نمی شوید اما در راستا درست قرار می گیرد و می توانید دکوراسیون داخلی منزل خود را به شکلی حرفه ای طراحی کنید.

عملکرد

به کاربرد اتاق و این که چند نفر از آن استفاده می کنند توجه کنید. این به شما کمک می کند بتوانید وسایل و تعداد نشیمن گاه هایی که نیاز دارید را تعیین کنید.

نقطه کانونی

نقطه کانونی اتاق را پیدا کنید. نقطه کانونی می تواند شومینه، پنجره یا تلویزیون باشد. سپس مبلمان را با توجه به نقطه کانونی بچینید. اگر می خواهید در اتاق تلویزیون تماشا کنید، فاصله ایده آل مبلمان تا تلویزیون باید سه برابر اندازه صفحه نمایش باشد. پس اگر یک تلویزیون 40 اینچ دارید، مبلمان باید 3 متر با آن فاصله داشته باشد.

اولویت

بزرگ ترین مبل را اول بچینید، به عنوان مثال مبل سه نفره در اتاق پذیرایی قرار دهید. در بیشتر مواقع این مبلمان باید رو به نقطه کانونی اتاق قرار بگیرند. مبل های تک نفره نباید بیش از 2.5 متر از مبل سه نفره فاصله داشته باشند تا مکالمه کردن برای کسانی که از اتاق استفاده می کنند راحت باشد. مگر در صورتی که اتاق خیلی کوچک باشد، نباید مبلمان را به دیوارها بچسبانید.

تقارن از اصول چیدمان مبلمان در منزل

چیدمان متقارن بیشتر برای اتاق هایی که مصارف رسمی دارند مناسب است. چیدمان نامتقارن باعث می شود دکوراسیون داخلی اتاق حس خودمانی تری داشته باشد. برای اینکه چیدمان خانه خود را زیبا کنید به مطلب با کمترین هزینه پرده های خانه را شیک کنید سر بزنید.

راستا رفت و آمد

به راستا رفت وآمدی که از اتاق می گذرد توجه داشته باشد و تعداد افرادی که از درهای اتاق استفاده می کنند را در نظر بگیرید. بهتر است راستا رفت و آمد را با مبلمان بزرگ سد نکنید. برای راستا های پر رفت وآمد 80 سانتی متر تا 1 متر فضا و برای راستا های کم رفت و آمد حداقل 60 سانتی متر فضای خالی در نظر بگیرید. سعی کنید راستا فت وآمد را به دور مبلمان هدایت کنید نه میان آن. اگر راستا رفت وآمد از میان مبلمان می گذرد سعی کنید آن را به جای یک بخش بزرگ در دو بخش کوچک بچینید.

تنوع

مبلمان با اندازه های مختلف را در جاهای مختلف اتاق پخش کنید. به طوری که وقتی اتاق را بررسی می کنید چشمان تان بالا و پایین شوند. به عنوان مثال با گذاشتن یک وسیله بلند یا بزرگ در طرف دیگر اتاق تعادل را برقرار کنید. سعی کنید وسایل بلند یا بزرگ را کنار هم قرار ندهید.

تضاد از اصول چیدمان مبلمان در منزل

خط های صاف و خمیده را برای نشان دادن تضاد با هم ترکیب کنید. اگر مبلمان مدرن و خطی است، یک میز گرد میانش قرار دهید تا تضاد به وجود بیاید. اگر مبلمان خمیده است، یک میز زاویه دار برایش انتخاب کنید. هم چنین می توانید با کنار هم قرار دادن مبلمان پایه دار و بدون پایه تضاد بیشتری ایجاد کنید.

سهولت استفاده

میزها را طوری قرار دهید که وقتی روی مبل ها می نشینید به سادگی قابل دسترسی باشند. مبلمان هم اندازه را کنار هم قرار دهید. میزی که میان مبل ها قرار می گیرد باید 35 تا 45 سانتی متر از آن ها فاصله داشته باشد تا فضای کافی برای قرار گرفتن پاها فراهم شود.

حرکت چرخشی

در اتاق پذیرایی باید حداقل 120 سانتی متر بین گوشه هر میز با نزدیک ترین دیوار یا مبلمان فاصله باشد. اگر راستا رفت و آمد از پشت صندلی های یک طرف میز نمی گذرد، 90 سانتی متر هم کفایت می کند. در اتاق خواب هم باید بین کنار تخت و دیوار 60 سانتی متر و بین تخت و در 90 سانتی متر فاصله باشد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب ساخت دکوری های شیک با بطری های دور ریز را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "یکبار برای همیشه مبلمان منزل را درست بچینید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یکبار برای همیشه مبلمان منزل را درست بچینید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید