آشنایی با فستیوال های کوبا ، مهمترین فستیوال های کوبا کدام است

به گزارش بهترین عینک آفتابی، یکی از مقاصد گردشگری محبوب در تمام فصول سال، کشور کوبا است. کشوری که فرهنگی غنی و مردمانی خونگرم دارد و در جهت ترویج این فرهنگ هر ساله انبوهی از فستیوال ها و رویدادها را برگزار می نماید. اگر قصد سفر به کشور کوبا، کشور اسپانیایی زبان را دارید بهتر است علاوه بر اماکن دیدنی و گردشگری، فستیوال های کوبا را هم بشناسید تا برترین استفاده را از سفر خود کنید. در این مطلب اختصاصی از مجله خبرنگاران نگاهی خواهیم داشت به مهم ترین فستیوال های کوبا در فصل های مختلف سال.

آشنایی با فستیوال های کوبا ، مهمترین فستیوال های کوبا کدام است

برترین فستیوال های کوبا به انتخاب بهترین عینک آفتابی

فستیوال موسیقی جاز و کارناوال هاوانا

این دو فستیوال مهم در هاوانا هر سال توجه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می نماید. رویدادهای موسیقی جاز صرفاً محدود به این فستیوال نیستند اما به طور خاص در ماه فوریه فستیوال بی نظیری از اجراهای جاز چه در سالن های کنسرت و چه در سطح شهر را شاهد هستیم. اجراهای خیابانی پرشور فستیوال موسیقی جاز هاوانا را حتماً در شبکه های اجتماعی دیده اید. به این شور و شادی اضافه کنید کارناوال پایکوبی و آواز هاوانا را. که البته در گذشته در ماه فوریه و همزمان با فستیوال جاز برگزار می شد اما مدتی است که به ماه جولای منتقل شده است.

در کارناوال هاوانا هر محله با لباس هایی خاص و متفاوت در رژه و پایکوبی شرکت می نمایند و با برگزاری نمایش هایی هیجان انگیز اوقات خوشی را برای گردشگران و همینطور مردمان بومی می سازند. نقش خوراکی های خوشمزه کوبایی را هم در این شب ها دست کم نگیرید. بعید نیست که فقط به خاطر همین دو فستیوال وسوسه شوید که در ماه فوریه یا جولای به کوبا سفر کنید. اگر تصمیم تان را گرفته اید کافیست با بهترین عینک آفتابی تماس بگیرید تا برترین تورهای کوبا را به شما معرفی کند.

10 قانون عجیب در ژاپن که شما را شگفت زده خواهد نمود

سانتیاگو د کوبا

یکی دیگر از معروف ترین فستیوال های کوبا، سانتیاگو د کوبا است که در شهر سانتیاگو برگزار می گردد. این فستیوال که در ماه جولای برگزار می گردد یک هفته تمام خیابان های شهر را تبدیل به یک میهمانی باشکوه می نماید. از موسیقی و پایکوبی گرفته تا انواع غذاهای محلی و خیابانی همه و همه شما را در طول روز و شب سرپا و شگفت زده نگه می دارند. اگر در ماه جولای قصد سفر به کوبا را داشتید مطمئن شوید که هم به هاوانا و هم به سانتیاگو سفر می کنید تا دو فستیوال مجذوب کننده و بزرگ این ماه را از دست ندهید.

لاس پارانداس د رمدیوس

اما پیشنهاد ما برای آن دسته از مسافرانی که می خواهند کریسمس خود را در کوبا بگذرانند گردش در دهکده کوچک رمدیوس است. این دهکده که مقصد گردشگری هزاران نفر در شب کریسمس به شمار میرود خارج از شهر سانتا کلارا قرار گرفته و طی ایام کریسمس یک مهمانی بزرگ خیابانی در آن برگزار می گردد که به نام فستیوال لاس پارانداس د رمدیوس شناخته می گردد.

فستیوال سیگار هاوانا

بله درست خواندید؛ فستیوال سیگار! واقعاً درست است که می گویند فستیوال های کوبا در سراسر جهان نظیر ندارند. در یکی از مجذوب کننده ترین فستیوال های این کشور سالانه بیش از هزار بازدیدنماینده از شصت کشور جهان برای بازدید از مزارع کشت تنباکو و کارخانه های سیگار کوبا دور هم جمع می شوند. در فستیوال سیگار هاوانا مسابقات مجذوب کننده، نمایشگاه های خرید سیگار، شام با غذاهای محلی و حتی کلاس های آموزشی را تجربه خواهید کرد که هیچ کجای دیگری مشابهش را نخواهید دید.

فستیوال ردپای اسپانیا

حتماً می دانید که کوبا به مدت 400 سال مستعمره اسپانیا بوده و بسیاری از عناصر فرهنگی و تاریخی خود را از این کشور به یادگار نگه داشته است. وقتی برای اولین بار پا در خیابان های هاوانا بگذارید متوجه این موضوع خواهید شد. اما در فستیوال ردپای اسپانیا که از سال 1988 تا امروز در این شهر برگزار می گردد به طور خاص با پایکوبی، موسیقی، هنر، تئاتر و شعر اسپانیا در بطن کشور کوبا آشنا خواهید شد. فستیوالی سراسر هیجان و موقعیت هایی شاد.

رومریاس د مایو

رومریاس د مایو کمی متفاوت از دیگر فستیوال های کوبا است که در این مطلب به آنها اشاره کردیم. این بار به سراغ یک فستیوال مذهبی قدیمی می رویم که در شهر هولگین برگزار می گردد و در ابتدا صرفاً یک گردهمایی برای مسیحیان به حساب می رفت اما حالا شاهد اجرای کنسرت ها و رویدادهای دیگری نیز طی این مراسم هستیم. این فستیوال در انتها زمستان برگزار می گردد و آغاز فصل بهار را مژده می دهد.

فستیوال بین المللی غذا

اگر هدف تان از سفر به کوبا شکم چرانی است باید بی خیال فستیوال های دیگر شوید و بچسبید به جشنواره سه روزه غذا در سواحل آفتابی ماتانزاس. این فستیوال که از سال 2008 برگزار می گردد به شرکت نمایندگان فرصتی برای سخنرانی، شرکت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی و همینطور امتحان کردن انواع و اقسام غذاها را می دهد. اگر مدت اقامت خود را در هتل لوکس وارادرو رزرو کنید که با یک تیر دو نشان زده اید! چون این فستیوال در همین هتل برگزار می گردد و حتماً اقامتی شگفت انگیز برایتان رقم خواهد زد. همکاران ما در بهترین عینک آفتابی می توانند اطلاعات کامل تری درباره تورهای کوبا به عزیزان بدهند. کافیست با ما تماس بگیرید.

منبع: ژیوار

به "آشنایی با فستیوال های کوبا ، مهمترین فستیوال های کوبا کدام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فستیوال های کوبا ، مهمترین فستیوال های کوبا کدام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید