آلمان ارتکاب نسل کشی در نامیبیا را پذیرفت

به گزارش بهترین عینک آفتابی، شهرک نشینان آلمانی حد فاصل سال های 1904 تا 1908 ده ها هزار نفر از اعضای دو قوم ناما و هیررو در نامیبیا را طی دوران استعمار این کشور به قتل رساندند.

آلمان ارتکاب نسل کشی در نامیبیا را پذیرفت

آلمان برای نخستین بار روز آدینه 28 مه اعتراف کرد که در دوران استعماری مرتکب نسل کشی در کشور نامیبیا شده است.

به گزارش یورونیوز، دولت آلمان با اذعان به نقش داشتن در کشتار اعضای دو قوم ناما و هیررو در نامیبیا طی دوران استعماری، وعده داد تا بیش از یک میلیارد یورو برای یاری به توسعه این کشور بپردازد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در همین خصوص با انشار بیانیه ای اظهار داشت: ما هم اکنون رسما این وقایع را به عنوان آنچه امروز شناخته می گردد، نسل کشی قلمداد می کنیم.

آقای ماس مسئولیت کشتار دو قوم ناما و هیررو را متوجه کشورش دانست و در این بیانیه از حصول توافق میان دو کشور پس از پنج سال مذاکره بر سر وقایعی که طی سال های 1884 تا 1915 در این سرزمین آفریقایی تحت استعمار آلمان روی داده، استقبال کرد.

گفته می گردد که شهرک نشینان آلمانی حد فاصل سال های 1904 تا 1908 ده ها هزار نفر از اعضای دو قوم ناما و هیررو در نامیبیا را طی دوران استعمار این کشور به قتل رساندند.

به گفته بسیاری از مورخان این کشتار در واقع نخستین نسل کشی قرن بیستم بوده که توسط آلمان در یک کشور آفریقایی صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه آلمان در ادامه به خاطر آنچه وی قساوت های صورت گرفته خواند از جانب کشورش از نامیبیا و فرزندان قربانیان عذرخواهی کرد.

وی اضافه کرد که این کشور اروپایی در اقدامی به منظور پذیرفتن رنج های فراوان تحمیل شده به قربانیان به وسیله یک برنامه اقتصادی به ارزش یک میلیارد و صد میلیون یورو به بازسازی و توسعه نامیبیا یاری خواهد نمود.

هایکو ماس در عین حال توضیح داد که یاری اقتصادی در نظر گرفته شده برای توسعه نامبییا نباید به عنوان غرامت و جربان خسارات از منظر حقوقی قلمداد گردد.

به گفته منابع نزدیک به مذاکرات میان دو کشور، این مبلغ قرار است طی یک دوره 30 ساله به نامیبیا پرداخت گردد و در درجه اول فرزندان و نوادگان دو قوم قربانی نسل کشی را منتفع کند.

جنایات و کشتار صورت گرفته در نامیبیا طی دوران استعمار این کشور توسط آلمان روابط میان دو طرف را برای سال های متمادی تیره و پرتنش نموده بود.

آلمان پس از شروع شورش و ناآرامی های ساکنان این کشور مستعمره به خصوص هیررو ها با فرستادن ژنرال لوتار فن تروتا اقدام به سرکوب اعتراض ها کرد و دستور قتل عام معترضان را داد.

اعضای قوم ناما یک سال پس از این سرکوب ها دست به شورش زندند که همین سرنوشت نیز برای آنها رقم خورد.

بر اساس آمار ارائه شده، حد فاصل سال های 1904 تا 1908 دست کم 60 هزار نفر از قوم هیررو و 10 هزار نفر نیز از قوم ناما در جریان سرکوب های خونین در نامیبیا به قتل رسیدند.

کشتار جمعی، مرگ زنان و بچه ها بر اثر تشنگی و راه اندازی اردوگاه های کار اجباری از جمله شیوه های نسل کشی توسط نیروهای استعماری آلمان در نامیبیا عنوان شده است.

منبع: عصر ایران

به "آلمان ارتکاب نسل کشی در نامیبیا را پذیرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان ارتکاب نسل کشی در نامیبیا را پذیرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید