آیفون های 2022 مجهز به دوربین پریسکوپی خواهند بود

به گزارش بهترین عینک آفتابی، بر اساس جدیدترین گزارش مینگ چی کو، مشهورترین تحلیلگر محصولات اپل، این شرکت برای آیفون های 2022 قصد دارد از دوربین پریسکوپی استفاده کند. گفته می شود شرکت کره ای Semco که ظاهرا قطعات سیستم فوکوس اتوماتیک خانواده آیفون 12 از طرف همین شرکت تامین شده اند، حدود نیمی از لنزهای دوربین پریسکوپی آیفون های 2022 را تامین خواهد کرد.

آیفون های 2022 مجهز به دوربین پریسکوپی خواهند بود

دوربین های پریسکوپی از لنزهای خاصی بهره می برند که با وجود کوچک بودن اندازه آن ها، می توانند فاصله کانونی قابل توجهی را ارائه کنند. برای دستیابی به این هدف، در راستا سنسور دوربین چند منشور و آینه تعبیه می شود تا فاصله کانونی افزایش پیدا کند و زوم اپتیکال بیشتری امکان پذیر شود. این فناوری نخستین بار توسط شرکت های اوپو و هواوی مورد استفاده قرار گرفت و در حال حاضر پرچمداران زیادی با بهره گیری از این مشخصه روانه بازار شده اند.

در سال 2016، اپل برای نخستین بار دوربین ثانویه را در بدنه آیفون 7 پلاس تعبیه کرد که علاوه بر زوم 2 برابری برای ثبت اطلاعات مربوط به عمق محیط به منظور افزایش کیفیت عکس های پرتره مورد استفاده قرار می گرفت. در طی این سال ها، با وجود اینکه انواع شرکت ها مقدار زوم اپتیکال را تا حد زیادی افزایش داده اند، اما اپل کماکان به ارائه دوربین تله فوتو با زوم 2 برابری بسنده کرده است.

در این میان برخی گوشی ها به بهره گیری از چند دوربین زوم روی آورده اند. به عنوان مثال هواوی P40 پرو پلاس از دوربین چهارگانه بهره می برد که یکی از آن ها دوربین پریسکوپی با زوم اپتیکال 10 برابری و دیگری یک دوربین تله فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری است.

اگر اپل می خواهد برای آیفون های 2022 از دوربین پریسکوپی استفاده کند، پس باید انتظار ارائه زوم اپتیکال 5 برابری یا بیشتر را داشته باشیم. باید خاطرنشان کنیم در حال حاضر هواوی P40 پرو پلاس با ارائه زوم اپتیکال 10 برابری در این زمینه رکورددار محسوب می شود.

  • حرف سازندگان گوشی ها در مورد زوم دوربین را باور نکنید

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیفون های 2022 مجهز به دوربین پریسکوپی خواهند بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون های 2022 مجهز به دوربین پریسکوپی خواهند بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید