اتراق تابستانه کنار رود پردار و درخت

به گزارش بهترین عینک آفتابی، اگر از بودن کنار رودخانه ها و طبیعت گردی لذت می برید، اما نمی خواهید راه دوری بروید، یکی از برترین گزینه های اطراف تهران دره دارآباد و رودخانه معروف آن است. رودخانه ای پر آب و زیبا که بسیاری از مردم تهران را برای سرگرمی به این نقطه از استان تهران می کشاند و ساعاتی پر از لذت را برای آنها رقم می زند.

اتراق تابستانه کنار رود پردار و درخت

بهترین عینک آفتابی-سعیده مرادی: رودخانه دارآباد، شرقی ترین رودی است که وارد تهران می گردد و از رشته کوه های توچال و پیازچال در شمال شرق شهر تهران منشا می گیرد؛ در واقع، یک رودخانه متشکل از دو شاخه است که پس از ورود به محله دارآباد، با هم یکی شده و رودخانه اصلی دارآباد را تشکیل می دهند. این رودخانه روزگاری پس از آبیاری باغات دارآباد، لارک، ازگل و تعدادی کشتزار، به بخش وسیع خود می رسید و در نهایت پس از گذر از زیر پل بزرگراه شهید بابایی به مسیل باختر جاری می شد.

دارآباد به معنای مکانی پر از درخت است و به علت رطوبت زیاد ناشی از آب رودخانه، درختان بسیاری نیز در اطراف آن روییده است که چهره این ناحیه را چشم نواز و هوای آن را مطلوب می نماید. رودخانه دارآباد و طبیعت اطراف آن جزو بکرترین و خلوت ترین مکان های طبیعت گردی تهران است و در بعضی مسیرهای فرعی آن این موضوع مشهود و باعث محبوبیت بیشتر این محدوده است. مسیرها، دره ها، چشمه ها و آبشارهای متعدد ازجمله آبشار چال مگس در دارآباد نیز باعث جذابیت رودخانه شده است. درگذشته، رود دارآباد همراه دیگر مسیل ها در خاور تهران به سمت جنوب ادامه مسیر می داد، اما امروزه آب های آن به وسیله کانالی بتونی به جنوب شهر تهران راهنمایی و پس از مصارف کشاورزی در سطح دشت پخش می گردد. منبع تغذیه رود دارآباد، نزولات جوی و آب چشمه است. رودخانه دارآباد به عنوان یکی از رودخانه های زیبای اطراف تهران مکان مناسبی برای گردشگری است و دسترسی به آن زیاد سخت نیست. کافی است به میدان تجریش و از آنجا به خیابان پورافتخاری بروید. از آنجا تقریبا از همه خیابان ها به کنار رود دارآباد راه هست.

نام رودخانه: دارآباد

طول: 15 کیلومتر

منبع: همشهری آنلاین

به "اتراق تابستانه کنار رود پردار و درخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتراق تابستانه کنار رود پردار و درخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید