احتمال انقراض پانداهای دوست داشتنی

به گزارش بهترین عینک آفتابی، پانداها به نمادی از حفاظت از حیات وحش در سراسر دنیا تبدیل شده اند. محبوبیت و جایگاه نمادین آنها به افزایش آگاهی در خصوص احتیاج به حفاظت از گونه های در معرض خطر و زیستگاه آن ها یاری نموده است.

احتمال انقراض پانداهای دوست داشتنی

خصوصیات جالب پانداها کم نیستند.این موجودات دوست داشتنی بر خلاف بیشتر خرس ها، خواب زمستانی ندارند و بچه های بسیار کوچکی به دنیا می آورند. آن ها با رژیم غذایی اصلی شان که تا حد زیادی گیاهی است، به حیات خود ادامه می دهند.

پانداها حیواناتی خجالتی هستند و اگرچه هرگز به محدوده زندگی انسان ها پا نمی گذارند، اما به مرور زمان زیستگاه های شان به وسیله بشر نابود شده و به همین علت در معرض خطر انقراض قرار گرفته اند. در این مطلب از مجله اینترنتی بهترین عینک آفتابی قصد داریم با خصوصیات جالب پانداها آشنا شویم.

ویژگی های خاص پاندا: این موجود دوست داشتنی

پانداها موجوداتی مجذوب کننده با چندین ویژگی جالب هستند. در اینجا به چند مورد قابل توجه اشاره می کنیم:

1. ظاهری زیبا

پانداها با خز سیاه و سفید، صورت های گرد و چشمان درشت و رسا، ظاهری منحصر به فرد و قابل ستایش دارند. آن ها اغلب به عنوان یکی از زیباترین حیوانات دنیا شناخته می شوند.

2. رژیم غذایی بامبو

پانداها عمدتأ گیاه خوار هستند و رژیم غذایی آن ها تقریبأ به طور کامل از بامبو تشکیل شده است. آن ها یک استخوان مچ شست مانند به نام شست کاذب دارند که به آنها یاری می نماید شاخه های بامبو را در دست نگه داشته و بجوند.

3. طبیعت انفرادی

پانداها عموماً حیواناتی منزوی هستند و زمان قابل توجهی از زمان خود را تنها می گذرانند. آن ها قلمروهای فردی دارند و مانند بعضی دیگر از گونه های خرس، گروه های اجتماعی بزرگی را تشکیل نمی دهند.

4. فراوری مثل آهسته

پانداها سرعت فراوری مثل نسبتأ پایینی دارند. ماده ها تنها چند روز در سال قابلیت باروری دارند و معمولأ یک توله به دنیا می آورند. توله در بدو تولد کوچک و نحیف است و احتیاج به مراقبت بسیار زیاد مادر دارد.

5. شرایط در خطر انقراض

پانداها به عنوان گونه های در خطر انقراض، در درجه اول به علت از بین رفتن زیستگاه و رانده شدن از زیستگاه خودرو به انقراض می روند. کوشش هایی برای حفاظت از زیستگاه های طبیعی و افزایش جمعیت آنها به وسیله برنامه های اصلاحی متمرکز در دست انجام است.

6. مهارت های کوهنوردی

یکی دیگر از خصوصیات جالب پانداها این است که آن ها کوهنوردانی ماهر هستند. پانداها که به خاطر تمایل به جنگل های بامبو معروف هستند، کوهنوردان ماهری نیز هستند. اندام های قوی و مفاصل انعطاف پذیر آن ها را قادر می سازد تا برای یافتن غذا یا فرار از دست شکارچیان از درختان بالا بروند.

این موارد تنها چند مورد از خصوصیات جالب پانداها هستند که آن ها را به موجوداتی فریبنده تبدیل نموده که قلب مردم سراسر دنیا را تسخیر نموده اند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب دیدار با گوشی های هوشمند آینده را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "احتمال انقراض پانداهای دوست داشتنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال انقراض پانداهای دوست داشتنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید