استفاده از نانوذرات لیپیدی در درمان بیماران هموفیلی

به گزارش بهترین عینک آفتابی، شرکت توسونتی بیو (2 seventy bio) توافقنامه همکاری با نووو نوردیسک (Novo Nordisk) برای ادامه توسعه رویکرد ویرایش ژن در محیط درون تنی امضاء کرد.

استفاده از نانوذرات لیپیدی در درمان بیماران هموفیلی

به گزارش گروه دانشگاه بهترین عینک آفتابی، شرکت توسونتی بیو (2 seventy bio) توافقنامه همکاری با نووو نوردیسک (Novo Nordisk) برای ادامه توسعه رویکرد ویرایش ژن در محیط درون تنی امضاء کرد. با این همکاری پلتفرم ویرایش ژن megaTAL 270 bio با قابلیت استفاده در حوزه سرطان را پیدا خواهد نمود. براساس این توافق نامه شرکت توسونتی بیو 40 میلیون دلار دریافت خواهد نمود و بعلاوه از حق انتشار فروش نیز برخوردار خواهد بود. موضوع اصلی این همکاری مشترک توسعه فناوری نانوذرات لیپیدی mRNA megaTAL است.

شرکت توسونتی بیو بیان کرد که با نووو نوردیسک قراردادی برای تحقیق و توسعه مشترک فناوری ویرایش ژن در محیط درون تنی به منظور یاری به بیماران هموفیلی A امضاء نموده است. این توافق بر اساس یک همکاری تحقیقاتی چند ساله پیروز بین دو شرکت بوده و طبق شرایط این قرارداد، نووو نوردیسک این گزینه را در اختیار خواهد داشت که مجوز فناوری mRNA اختصاصی megaTAL™ مبتنی بر mRNA 2 seventy bio را برای توسعه یک رویکرد درمانی نو برای بیماران هموفیلی A با هدف ارائه یک اثر درمانی پایدار در اختیار داشته باشد.

فیلیپ گرگوری، مدیر ارشد شرکت توسونتی بیو گفت: هدف این همکاری توسعه اولین کاربرد مستقیم درون تنی از فناوری megaTAL ما است. ما برای توسعه این فناوری با نووو نوردیسک وارد همکاری شدیم و از این که قرار است این همکاری به توسعه یک رویکرد درمانی بالقوه نو برای بیماران مبتلا به هموفیلی A برسد هیجان زده هستیم. این فناوری ممکن است نقش بالقوه ای در توسعه پلتفرم ویرایش ژن ما به سمت برنامه های کاربردی درون تنی در آینده ایفا نماید که می تواند کاربرد های حوزه سرطان را در پی داشته باشد. ما از اعلام همکاری بین دو شرکت برای استفاده از پلتفرم نانوذرات لیپیدی ژنوانت (LNP) بسیار راضی هستیم.

قرارداد همکاری با نووو نوردیسک مبتنی بر همکاری تحقیقاتی اولیه است که بین دو شرکت در سال 2019 امضا شد. آن قرارداد روی شناسایی یک نامزد توسعه ژن درمانی برای افراد مبتلا به هموفیلی A متمرکز بود.

بر اساس مفاد قرارداد، نووو نوردیسک این امکان را به دست خواهد آورد که به طور انحصاری مجوز 270 bio in vivo mRNA و فناوری ویرایش ژن را برای استفاده در درمان بیماران مبتلا به هموفیلی A دریافت کند. برای پرداخت های کوتاه مدت تا سقف 35 میلیون دلار، علاوه بر نقاط عطف توسعه، و بعلاوه حق انتشار در فروش در نظر گرفته شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "استفاده از نانوذرات لیپیدی در درمان بیماران هموفیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از نانوذرات لیپیدی در درمان بیماران هموفیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید