افت 20 درصدی تقاضا برای آبمیوه و بستنی ، جدیدترین قیمت های آبمیوه و بستنی را ببینید

به گزارش بهترین عینک آفتابی، رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران بیان نمود: تورم بر اندازه تقاضا برای آبمیوه و بستنی نیز اثرگذار بوده و با توجه به اینکه توان مردم کاهش یافته استقبال از آبمیوه و بستنی کاهش یافته، چنانچه ما سال گذشته نسبت به 1400 با افت 20 درصدی تقاضا روبرو بودیم و سال جاری هم حدود 20 درصد فروشمان افت نموده.

افت 20 درصدی تقاضا برای آبمیوه و بستنی ، جدیدترین قیمت های آبمیوه و بستنی را ببینید

بهترین عینک آفتابی- مرضیه ثمره حسینی: در این روزهای گرم، هیچ چیز مثل یک بستنی یا نوشیدنی و آبمیوه خنک آدم را سر حال نمی آورد. نوشیدنی های تابستان بسیار متنوع هستند از فالوده و بستنی تا یخ در بهشت و شربت خاکشیر و لیموناد و آبمیوه های طبیعی تازه فصل.

در حال حاضر در مغازه های آبمیوه و بستنی فروشی های مرکز تهران هر عدد بستنی قیفی بین 15 تا 25 هزار تومان قیمت دارد. یک ظرف کوچک فالوده هم 25 هزار تومان قیمت دارد. هر لیوان خاکشیر و تخم شربتی که از نوشیدنی های ساده فصل تابستان است 25 تا 30 هزار تومان است. یخ در بهشت هم به همین قیمت فروخته می گردد.

محصولاتی که میوه و اسانس میوه دارند گران تر هستند. قیمت هویج بستنی 35 هزار تومان، طالبی بستنی 40 هزار تومان و انبه بستنی 45 هزار تومان است. قیمت آبمیوه ها بیشتر است. یک لیوان آب طالبی 30 تا 35 هزار تومان و آب انبه 50 تا 70 هزار تومان است.

قیمت ها در کافی شاپ ها بسیار بالاتر است. یک لیوان لیموناد در کافه های مرکز تهران 65 تا 75 هزار تومان است. اگر هوس آبمیوه طبیعی تازه فصل هم کردید قیمت آن بین 80 تا 90 هزار تومان است.

قیمت ها به مواد اولیه بستگی دارد

رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران در خصوص نحوه مشخص قیمت آبمیوه و بستنی به بهترین عینک آفتابی گفت: قیمت بستنی و آبمیوه را مواد اولیه و هزینه های جانبی هر مغازه مشخص می نماید البته روال در صنف ما به این صورت نیست که هر روز بخواهیم قیمت را افزایش دهیم بلکه صنف ما همواره متضرر است چون قیمت ها همواره رو به بالاست اما ما وقتی در یک فصل قیمت گذاری می کنیم مجبوریم با همان قیمت ها ادامه بدهیم.

محسن مبرا ادامه داد: تا سال های گذشته ما موظف بودیم قیمت ها مخصوصا قیمت آبمیوه و بستنی و فالوده را برای اعضا مصوب کنیم اما سال جاری ما از نرخ گذاری خارج شدیم و درواقع اجازه نداریم نرخ گذاری کنیم بلکه خود فروشندگان با توجه به موقعیت مکانی و مواد اولیه و محصولی که عرضه می نمایند مشخص نرخ می نمایند.

مبرا در خصوص دلیل تفاوت قیمت آبمیوه و بستنی در مغازه ها و کافی شاپ ها گفت: کیفیت و نوع سرویس دهی و بعلاوه موقعیت مکانی مغازه و کافی شاپ در مشخص قیمت ها تاثیرگذار است برای مثال، در کافی شاپ ها نوع قهوه ای که سرو می گردد در مشخص قیمت ها موثر است چرا که قهوه از قیمت هر کیلو 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان به بالا است برای همین کیفیت محصولی که عرضه می گردد در افزایش قیمت ها نقش دارد.

افت 20 درصدی تقاضا برای آبمیوه و بستنی

رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران در خصوص شرایط تقاضای مردم برای خرید آبمیوه و بستنی هم بیان نمود: متاسفانه تورم بر اندازه تقاضا برای آبمیوه و بستنی نیز اثرگذار بوده و با توجه به اینکه توان مردم کاهش یافته استقبال از آبمیوه و بستنی کاهش یافته، چنانچه ما سال گذشته نسبت به سال 1400 با افت 20 درصدی تقاضا روبرو بودیم و سال جاری هم حدود 20 درصد فروشمان افت داشته است.

مبرا ادامه داد: هزینه های جانبی به شدت افزایش یافته به طوری که علاوه بر اجاره بها که بسیار بالا رفته، مالیات، حقوق پرسنل و هزینه برق هم جزو هزینه های جانبی سنگین ماست که خود این عوامل باعث تورم می گردد چرا که مغازه دار و فروشنده برای جبران هزینه های جانبی خود مجبور است بر قیمت محصول خود بیفزاید.

رئیس اتحادیه بستنی، آبمیوه و کافی شاپ تهران با انتقاد از مشخص مالیات بر ارزش اضافه نموده اضافه نمود: افزون بر مالیات بر درآمدی که اداره دارایی از کافه ها دریافت می نماید متاسفانه از اول تیر به ما اعلام نموده اند که 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده را هم از مشتریان دریافت کنیم که این موضوع برای ما دردسرساز است و سبب می گردد کافه های ما جز اینکه سود نمی نمایند مجبور شوند چیزی هم از جیب خودشان بدهند.

مبرا با بیان اینکه مشخص مالیات بر ارزش اضافه نموده سبب ریزش بیشتر مشتری خواهد شد، مطرح نمود: ما در جلسات مختلف مخالفت خود را با این آیتم اعلام کردیم اما متاسفانه به درخواست ما رسیدگی نشد و از اول تیرماه اعلام شد اگر کسی بخواهد از سرویس کافه شاپ ها استفاده کند باید 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده هم بدهد یعنی اگر کسی حتی یک فنجان قهوه هم در کافی شاپ بخورد علاوه بر پول قهوه و سرویس کافه، باید 9 درصد مالیات بر ارزش اضافه نموده بدهد که این موضوع سبب ریزش بیشتر مشتری ها خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "افت 20 درصدی تقاضا برای آبمیوه و بستنی ، جدیدترین قیمت های آبمیوه و بستنی را ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت 20 درصدی تقاضا برای آبمیوه و بستنی ، جدیدترین قیمت های آبمیوه و بستنی را ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید