افراد افسرده 1.5 برابر بیشتر با ریسک 29 بیماری روبرو هستند

به گزارش بهترین عینک آفتابی، افراد مبتلا به افسردگی 1.5 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به 29 بیماری هستند.

افراد افسرده 1.5 برابر بیشتر با ریسک 29 بیماری روبرو هستند

محققان بر این باورند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید در کوشش برای پیشگیری و درمان بیماری های جسمی بر درمان افسردگی تمرکز نمایند.

تحقیقات تازه نشان می دهد که افسردگی یک عامل خطر رایج در ایجاد سایر مسائل جسمانی مانند دیابت، فشار خون بالا و بیماری های قلبی عروقی است که اغلب منجر به بستری شدن در بیمارستان می گردد.

مطالعه تازه داده های سلامتی بیش از 130000 نفر را در بریتانیا ارزیابی کرد تا معین کند که آیا افسردگی با بیماری های که معمولاً احتیاج به بستری شدن دارند، مرتبط است یا خیر.

بر اساس یافته ها، افراد مبتلا به افسردگی 1.5 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلاء به 29 بیماری مانند مسمومیت و زمین خوردن و بعلاوه دیابت، کمردرد و برونشیت هستند.

شایع ترین علل بستری شدن در بیمارستان در افراد مبتلا به افسردگی، بیماری های غدد درون ریز، اسکلتی- عضلانی و عروقی بود، نه اختلالات روانی.

دکتر آنامارا ریت اولسون، محقق ارشد در دانشگاه کالیفرنیا، می گوید: آنچه این داده ها به وضوح نشان می دهد این است که افسردگی تأثیر چشمگیری بر کل بدن دارد و این تأثیر می تواند باعث مسائل جسمی قابل توجهی گردد.

ریت اولسون می گوید: علت این ارتباط احتمالاً به علت ترکیبی از عوامل، از جمله ژنتیک، التهاب سیستمیک، و انتقال دهنده های عصبی ناکارآمد است.

برای مثال معین شده است که التهاب در طیف وسیعی از مسائل سلامتی از جمله افسردگی، چاقی و دیابت نقش دارد.

افسردگی بعلاوه ممکن است مسائل سلامتی قبلی را بدتر کند.

محققان بر این باورند که ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی باید در کوشش برای پیشگیری و درمان بیماری های جسمی بر درمان افسردگی تمرکز نمایند.

تشخیص زودهنگام و درمان سریع افسردگی ممکن است به جلوگیری از ایجاد و تشدید سایر مسائل سلامت جسمانی یاری کند.

منبع: فرارو

به "افراد افسرده 1.5 برابر بیشتر با ریسک 29 بیماری روبرو هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افراد افسرده 1.5 برابر بیشتر با ریسک 29 بیماری روبرو هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید