الگو و برجستگی در طراحی داخلی خانه

به گزارش بهترین عینک آفتابی، طراحی داخلی به عنوان یک هنر و صنعت در دنیای امروزی شناخته شده است. هدف اصلی این هنر بهینه سازی فضای داخلی ساختمان و زیباسازی آن میباشد. اکثر فعالیت های افراد در فضای داخلی ساختمان صورت میگیرد بنابراین کیفیت فضای داخلی بر عملکرد افراد تاثیرگذار است. ساختمانی که بدون اجرای طراحی داخلی مورد استفاده قرار گیرد کارایی لازم را نخواهد داشت.

الگو و برجستگی در طراحی داخلی خانه

طراحی داخلی جنبه های بصری و زیبایی شناسی فضا را در نظر میگیرد و ارتباط مستقیمی با فضای داخلی و زندگی روزمره دارد. بنابراین برای اجرای آن باید با عناصر و اصول طراحی تجسمی و سواد بصری آشنا بود. این هنر به همان اندازه که جنبه کاربردی فضا را در نظر میگیرد طراحی تجسمی و بعد ظاهری را نیز شامل میشود. الگو و برجستگی در بحث طراحی داخلی به جنبه بصری اجزای به کار رفته در یک فضا اشاره دارد و اگر این دو فاکتور در اجرای دکوراسیون و طراحی داخلی رعایت شوند فضایی ایده آل و اصولی ایجاد خواهند کرد. در ادامه به توضیح الگو و برجستگی و روش اجرای صحیح آنها در دکوراسیون داخلی پرداخته شده است. آشنایی با این موارد شما را در طراحی مناسب دکوراسیون منزلتان کمک خواهد نمود. با ما همراه باشید.

الگو

الگو یک طرح یا طرح دکوراتیو میباشد که خودش به تنهایی تکرار میگردد. الگوها اثری متمایز بر روی ظاهر و حس و حال یک اتاق دارند. به عنوان مثال الگوهای گل دار خلوت به اتاق حس باز و تازه میبخشند درحالی که الگوهایی که دارای گل های بزرگ و شلوغ میباشند باعث ایجاد حس رسمیت بیش از حد در فضای اتاق میشوند. در ادامه به بعضی از تاثیرات الگوها بر طراحی داخلی خانه اشاره مینماییم:

  • وجود الگوهای بسیار شلوغ یا افراطی در یک اتاق کوچک آن را اشباع میکند و فضا را کمتر از آنچه که هست نشان میدهد.
  • رنگ آمیزی دیوارها با الگوهای خط دار یا راه راه افقی از نظر بصری یک اتاق کوچک را بزرگتر جلوه میدهند. خطوط عمودی پهن یک سقف کوتاه را از نظر بصری بلندتر جلوه میدهند. به هنگام چیدمان خانه از رنگ های الگو دار خنثی, معمولی و لطیف بهره ببرید.
  • شکل های هندسی معروف امروزی برای ایجاد یک دید مدرن و به روز نافذ که اکثر خریداران خانه خواستار آن هستند مناسب و عالی میباشند.
  • رنگ آمیزی دیوارها با خطوط نواری افقی پهن یک اتاق کوچک را عریض تر جلوه میدهد.
  • در یک فضای کوچک استفاده از الگو را به حداقل برسانید.

برجستگی

هر چیزی که در اطراف ما میباشد چه نرم و صاف یا زبر و خشن دارای برجستگی است. برجستگی یک عنصر دکوراتیو در خانه میباشد که واقعا همه چیز را جذاب تر جلوه میدهد، پس اگر طراحی خانه شما به نظر خسته کننده میرسد، کمبود این جز ضروری در آن حس میشود. درصورت عدم کاربرد الگوهای شلوغ و رنگ های روشن، وجود برجستگی جذابیت خاصی به اتاق میبخشد. نمونه هایی از تاثیر برجستگی در طراحی داخلی در زیر توضیح داده شده است.

  • تغییر دادن برجستگی چیزهایی که شما آنها را میبینید و لمس میکنید، یک فضا را کاملا متمایز و جذاب جلوه میدهد.
  • لوازم و اثاثیه ثابت در محل که ظاهری صاف و براق دارند نیز دارای برجستگی میباشند. به عنوان مثال لوازم دارای سطحی مشابه کروم براق میتوانند صاف و صیقلی باشند و آهن مفتولی حس روستایی بودن را در خانه القا میکند.
  • روکش ها و پارچه های براق و از جنس ساتن که برای روانداز تخت خواب، رو بالشی ها و پرده ها استفاده میشوند، میتواند فضا را نورانی ترجلوه دهند. وجود یک شیشه دارای سطح شطرنجی در پشت درب حمام و آشپزخانه نیز باعث ساتع نمودن نور میگردد.
  • از به کار بردن روکش های مبلمان تیره دارای خطوط برجسته زیاد در طراحی یک خانه کوچک اجتناب نمایید.
  • برای روکش نمودن مبلمان بزرگ از روکش هایی که دارای برجستگی هستند به جای روکش های دارای الگو استفاده نمایید تا فضاهای کوچک اشباع نشوند.
  • از نقاشی هایی با موضوع طبیعت برای جذاب تر نمودن یک فضای خسته کننده و یکنواخت بهره ببرید.
  • تور چین ارزان

    تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

  • تور ویتنام

    تور ویتنام | برای دیدار از سرزمین زیبای هانوی و شهرهای شگفت انگیز ساحلی با ما همراه باشید.

منبع: ساختمانچی

به "الگو و برجستگی در طراحی داخلی خانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الگو و برجستگی در طراحی داخلی خانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید