انتقال داده از iOS به اندروید با اپلیکیشن نو گوگل!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، گوگل به تازگی اپلیکیشن Switch to Android را برای انتقال داده هایی همانند تصاویر، ویدئو ها و مخاطبین از iOS به اندروید منتشر نموده است.

انتقال داده از iOS به اندروید با اپلیکیشن نو گوگل!

به گزارش بهترین عینک آفتابی، پیش از این کپی کردن اطلاعات دستگاه های اندرویدی به دستگاه های دیگر به راحتی انجام می شد و کاربران می توانستند به دو صورت کابلی و بی سیم مخاطبین، پیغام ها، تصاویر و برنامه های خود را روی دستگاه های دیگر کپی نمایند. اما کپی کردن داده ها از آیفون به اندروید کار ساده ای نبود و برای این کار احتیاج به پشتیبان گیری از داده ها در Google Drive و بازیابی دستی بود. اندروید 12 با استفاده از کابل لایتنینگ کار را کمی آسانتر کرد و کاربران توانستند از این طریق مخاطبین، برنامه ها و رسانه های خود را کپی نمایند.

حدود پنج سال است که اپل اپلیکیشن Move to iOS را برای کاربران اندروید ارائه نموده است و کوشش نموده تا با استفاده از این اپلیکیشن پیوستن به زیست بوم اپل را ساده تر کند. در جولای 2021 گزارشی در مورد ارائه یک اپلیکیشن تازه به وسیله گوگل برای انتقال داده های کاربران از iOS به اندروید منتشر شد. اپلیکیشن Switch to Android که اکنون به عنوان یک برنامه لیست نشده در اپ استور راه اندازی شده است، در حال حاضر فقط به وسیله یک لینک مستقیم در دسترس است. در ادامه به آنالیز نحوه کار با این اپلیکیشن می پردازیم:

1- پس از نصب این برنامه و اجرای آن، در صفحه اول برنامه شرح می دهد که دقیقاً چه چیزی را می تواند از گوشی آیفون شما به دستگاه اندرویدیتان منتقل کند. از جمله تصاویر، فیلم ها، مخاطبین و موارد دیگر.

2- مرحله بعد از شما می خواهد که یک کد QR را اسکن کنید؛ این کد در طول فرآیند راه اندازی و بازیابی در تلفن اندرویدی شما نشان داده می گردد. تلفن اندرویدی تازه شما یک هات اسپات ایجاد می نماید که آیفون شما به آن متصل می گردد. پس از اتصال، بیشتر داده های مهم شما به صورت بی سیم منتقل می شوند.

3- به لطف اسکرین شات های موجود در لیست اپ استور، پیش نمایشی از نحوه عملکرد این مرحله موجود است. در این مرحله امکان انتقال Contacts، Calendar events، Photos و Videos وجود دارد. در پایین این قسمت شرحاتی آمده است که می گوید فقط عکس ها و ویدیو هایی که به صورت محلی در آیفون شما ذخیره شده اند در اندروید تازه شما کپی می شوند و رسانه های iCloud شما بعداً مدیریت می شوند.

4- پس از اتمام کپی، به شما یادآوری می گردد که iMessage را غیرفعال کنید تا مطمئن شوید که پیغام های دوستانتان که هنوز آیفون دارند، به جای ناپدید شدن در فضای خالی iMessage، به وسیله پیغامک ارسال شوند. مرحله آخر فرآیند تغییر به اندروید درخواست انتقال داده های iCloud خود به Google Drive / Google Photos است. دکمه Start request سافاری را به صفحه پشتیبانی iCloud منتقل می نماید. در این جا می توانید یک کپی از داده های خود منتقل کنید.

منبع: 9to5google

منبع: فرارو

به "انتقال داده از iOS به اندروید با اپلیکیشن نو گوگل!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقال داده از iOS به اندروید با اپلیکیشن نو گوگل!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید