اگر یکی از مسافران در طول پرواز بمیرد چه اتفاقی می افتد؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مرگ یکی از مسافران در هواپیما

تصور کنید در هواپیما نشسته اید و در حال تماشای یک فیلم هستید، ناگهان همهمه ای ایجاد می گردد و مهمانداران با عجله به سمت یکی از مسافران می فرایند. مسافر حالش بد شده و مهمانداران سعی دارند به او یاری نمایند. اما چند لحظه بعد همه کنار می کشند و یکی از مهمانداران می گوید: متاسفم، او مرده است! مطمئنا شاهد چنین صحنه ای بودن اصلا خوشایند نیست و باعث ناراحتی تمام مسافران می گردد. اما به هرحال، اتفاق است و ممکن است در هر پرواز پیش بیاید. به نظرتان در صورت مرگ در هواپیما چه اتفاقی می افتد و تا زمان رسیدن به مقصد مهمانداران و مسافران باید چه کار نمایند؟ در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در این مورد بیشتر بدانیم.

اگر یکی از مسافران در طول پرواز بمیرد چه اتفاقی می افتد؟

مرگ در هواپیما

در پروازی به سمت پرتغال یکی از مسافران ناگهان دچار حمله قلبی شد و فوت کرد. زمانی که مهمانداران متوجه مرگ او شدند تنها کاری که از دستشان برمی آمد این بود که پتویی را روی او بکشند و کمربند ایمنی اش را ببندند. هواپیما کاملا پر بود و فضای خالی برای قرار دادن مسافر فوت شده وجود نداشت. از آنجا که این مرگ در یک پرواز بین المللی رخ داده و هواپیما خارج از محدوده هوایی پرتغال بود پس از فرود و رسیدن به مقصد، هواپیما قرنطینه شد تا علت اصلی مرگ معین گردد. خوشبختانه این فرآیند کوتاه بود و مسافران توانستند پس از مدتی از قرنطینه خارج شوند و به سراغ کارهایشان بفرایند.

اگرفردی در هواپیما حالش بد بگردد چه اتفاقی می افتد؟

خب، بهتر است صحنه مرگ مسافر را به عقب برگردانیم و از ابتدا آغاز کنیم؛ یعنی از وقتی حال یکی از مسافران بد می گردد و رو به موت می گردد! در این صورت مهمانداران چه کار می نمایند؟ یک خلبان ها در پاسخ به این سوال می گوید: مهمانداران حال عمومی او را آنالیز می نمایند و اگر متوجه بشوند که حالش وخیم است از مسافران می پرسند که آیا پزشک یا پرستاری در بین مسافران حضور دارد یا خیر. در صورتیکه حال مسافر بسیار بد و در حال مرگ باشد تمام تلاشمان را برای نجات جان او انجام می دهیم. فرایند اجرایی در خصوص مرگ در هواپیما به نوع پرواز و مبدا و مقصد هم بستگی دارد. در پروازهای داخلی اگر حال یکی از مسافران بد بگردد سعی می کنیم در نزدیک ترین فرودگاه فرود بیاییم و فروا مسافر را برای درمان اورژانسی به بیمارستان و مراکز درمانی منتقل کنیم. اما در پروازهای بین المللی سعی می کنیم حتی الامکان و در صورتی که حال مسافر اجازه دهد وارد حریم هوایی مقصد شده باشیم تا احتیاج به کاغذبازی های کمتری داشته باشیم.

اگر راهی برای نجات مسافر وجود نداشته باشد چه؟

قبل از هرچیز بگذاریم این موضوع را شفاف سازی کنیم: به طور رسمی و فنی هیچ مسافری در هواپیما نمی میرد! به دلایل قانونی مهمانداران و خدمه پرواز نمی توانند مرگ یک مسافر را اعلام نمایند و اعلام مرگ در هواپیما وظیفه پزشکان و افراد متخصص است. اما اگر فرد واقعا مرده باشد و این امر مسلم باشد دیگر کاری از دست کسی برنمی آید. بنابراین علتی به فرود اضطراری نیست و هواپیما به مسیرش ادامه می دهد و مهمانداران تصمیم می گیرند جسد مسافر را در کجا قرار بدهند.

محتمل است که مسافر مرحوم تا آخر پرواز در جایگاه اش و کنار بقیه مسافران بماند!

فرایند برخورد و مواجهه با مسافر فوت شده در هر ایرلاین فرق دارد و از آنجا که این اتفاق به ندرت رخ می دهد اداره فدرال قانون معینی برای آن ندارد. به همین علت در صورتی که یکی از مسافران در طول پرواز فوت کند این احتمال وجود دارد که او را تا آخر پرواز در جایگاه اش نگه دارد و بقیه مسافران مجبور باشند تجربه ناخوشایند سفر در یک کنار یک مرده را داشته باشند! زمانی که پزشک یا فرد متخصصی که بین مسافران حضور داشته مرگ مسافر را تایید کند و دیگر کاری از دست کسی برنیاید مسافر فوت شده را به حال خود رها می نمایند تا به فرودگاه مقصد برسند. تنها لطفی که مهمانداران می نمایند این است که پتویی را روی فرد مرحوم بیندازند و تا مسافران مجبور نباشند چهره یک فرد مرده را تا آخر پرواز دیدن نمایند! البته بعضی ایرلاین ها جسد را داخل کیسه های مخصوصی قرار می دهند و حتی در صورتی که فضای خالی در هواپیما وجود داشته باشد ممکن است او را به جایی دور از دید مسافران منتقل نمایند.

مرده ها به فرست کلاس می فرایند!

گفتیم که در صورتی که فضای خالی در هواپیما وجود داشته باشد جسد را به آنجا انتقال می دهند. خب، اگر با هواپیما سفر نموده باشید و با کلاس های پروازی آشنا باشید می دانید که پرازدحام ترین بخش هواپیما، قسمت اکونومی است و در این قسمت، جایگاه ها به ردیف پشت سر هم قرار دارند؛ به همین علت فضای خالی وجود ندارد. قسمت هایی که ممکن است فضای خالی وجود داشته باشد و بتوان جسد را در آنجا قرار داد بخش فرست کلاس و بیزینس کلاس هواپیماست! در این قسمت ها جایگاه ها با فاصله بسیار زیادی از هم قرار دارند و فضاهای خالی زیادی در این بخش ها پیدا می گردد. بنابراین مسافر نگون بختی که در قسمت اکونومی فوت نموده است حداقل پس از مرگش شانس این را خواهد داشت که به قسمت فرست کلاس انتقال داده گردد و تا آخر مقصد در فرست کلاس باشد! اما اگر در این بخش ها نیز جای خالی وجود نداشته باشد و مسئولین تصمیم بگیرند که مسافر را نباید در جایگاه اش رها کرد او را به جایی حوالی سرویس بهداشتی می برند! البته او را داخل دستشویی قرار نمی دهند اما او را در نزدیکی سرویس بهداشتی قرار می دهند تا بالاخره به مقصد برسند. بنابراین بستگی به شانس و خط مشی ایرلاین دارد که مسافر فوت شده را در جایگاه خودش، بخش فرست کلاس یا سرویس بهداشتی قرار بدهند! البته بین این گزینه ها تفاوت از زمین تا آسمان است اما بعید می دانیم به حال مسافر مرحوم دیگر تفاوتی داشته باشد.

احتمال مرگ در هواپیما چقدر است؟

با تمام این تفاسیر باید بدانید که احتیاجی نیست نگران مرگ یک مسافر در هواپیما باشید. احتمال مرگ در هواپیما بسیار بسیار بسیار کم است و این امر به ندرت رخ می دهد. مهمانداران در صورت مواجهه با مسافر بدحال سریعا اقدامات درمانی لازم را انجام می دهند و سعی می نمایند هرچه زودتر او را به بیمارستان برسانند. به طور مثال، در سال 2010 حدود 20000 تماس در خصوص وخامت حال یک مسافر انجام شد و با این حال، تنها 93 مورد به فوت منتهی شد. بنابراین احتمال اینکه یکی از مسافران در هواپیما بمیرد واقعا اندک و ناچیز است.

منبع: tripsavvy.com

منبع: الی گشت

به "اگر یکی از مسافران در طول پرواز بمیرد چه اتفاقی می افتد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر یکی از مسافران در طول پرواز بمیرد چه اتفاقی می افتد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید