بیانیه مهم سه کشور اروپایی در مورد فعالیت هسته ای ایران

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان موسوم به تروئیکا با صدور بیانیه ای مشترک در نشست شورای حکام خواستار اجرای سریع و کامل توافقات صورت گرفته میان ایران و اژانس بین المللی انرژی اتمی درباره حل وفصل مسائل پادمانی شدند.

بیانیه مهم سه کشور اروپایی در مورد فعالیت هسته ای ایران

به گزارش بهترین عینک آفتابی، در این بیانیه که یک نسخه آن روز چهارشنبه در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد آمده است: ما متوجه هستیم که در پی گفتگوهای صورت گرفته میان مدیرکل آژانس و معاون رئیس جمهوری اسلامی ایران، و اینکه با توجه به تلاش های مدیرکل، بیانیه مشترکی در 4 مارس مورد توافق قرار گرفت که در آن ایران به صورت داوطلبانه موافقت کرد تا به آژانس اجازه دهد که راستی آزمایی و نظارت بیشتری را صورت دهد. همچنین متذکر می شویم که مدیرکل آژانس در گزارش GOV/2023/8 خود اظهار داشت که ایران با افزایش دفعات و شدت فعالیت های راستی آزمایی آژانس موافقت کرده است.

این بیانیه می افزاید: ما ایران را برای اجرای سریع و کامل اقدامات توافق شده با توجه به اهمیت ادامه و تشدید برنامه هسته ای اش پاسخگو خواهیم دانست. این اقدامات ایران را از تعهدات سال 2015 خود دورتر کرده است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی ایران در پی سفر دو روزه رافائل گروسی به تهران توافقاتی را در خصوص حل وفصل مسائل پادمانی صورت دادند که بر اساس آن، ایران به صورت داوطلبانه به آژانس اجازه می دهد تا چنانچه مقتضی باشد فعالیت های راستی آزمایی و نظارت بیشتر را اجرا کند. روش اجرای آن در نشست فنی که بزودی در تهران برگزار می شود، بین دو طرف مورد توافق قرار می گیرد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیانیه مهم سه کشور اروپایی در مورد فعالیت هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مهم سه کشور اروپایی در مورد فعالیت هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید