تولید نسخه نهایی شاهین برای تحویل به مشتریان آغاز شد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، پس از اعلام خبر توقف تولید پراید، سایپا، خودروهای شاهین و تیبا را جایگزین پراید اعلام کرد. چند روزی است که تولید سایپا شاهین در نسخه نهایی آغاز شده و خط تولید تهران این خودروساز، تیپ G این سدان را تولید می کند.

تولید نسخه نهایی شاهین برای تحویل به مشتریان آغاز شد

این سدان زیبای ایرانی بر اساس پلتفرم سایپا SP100 طراحی و پیشرفته است. در حال حاضر، خط تولید سایپا شاهین این ظرفیت را دارد تا در هر شیفت کاری 120 دستگاه خودرو را به مرحله تجاری برساند و از سویی با توجه به برنامه ریزی های سایپا، دو شیفت کاری برای مونتاژ شاهین در نظر گرفته شده است. البته باید توجه داشت که فعلا این خط تولید با ظرفیت کامل فعالیت نمی کند و در روزهای ابتدایی تا حدودی تیراژ تولید کمتر از سقف معین شده است.

از نقاط قوت این خودرو می توان به طراحی ظاهری مجذوب کننده، طراحی داخلی مناسب، کابین با گنجایش قابل قبول، گستردگی خدمات پس از فروش به ویژه با توجه به یکسان بودن اساس پیشرانه با سایر خودروهای ملی سایپا نظیر تیبا و ساینا اشاره کرد. از طرف دیگر، هنوز نمی توان به طور قطعی پیرامون ضعف های فنی و نقاط ضعف این خودرو پیش از حضور رسمی آن در بازار اظهار نظر کرد.

بیشتر بخوانید: سایپا شاهین ایمن ترین خودروی ایرانی است

سایپا شاهین دنده ای تیپ G با پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ به تولید انبوه رسیده است. این پیشرانه 4 سیلندر و 8 سوپاپ بوده و 110 اسب بخار را با گشتاور 165 نیوتن متر تولید می کند. همچنین، جعبه دنده 5 سرعته دستی 5F18 بر روی شاهین نصب شده و توان پیشرانه را به چرخ های جلو می رساند. مهندسان سایپا می گویند که در نسخه های نهایی شاهین، چیدمان موتور تا حدی تغییر کرده و با استفاده از متریال نو، نفوذ صدا به کابین در دورهای بالا اندکی کاهش داشته است.

در بحث امکانات رفاهی و ایمنی، نسخه نهایی سایپا شاهین با ویژگی های مانند دو کیسه هوا SRS، رینگ آلومینیومی 15 اینچی (طرح مشابه به رینگ ساندرو)، ترمزهای دیسکی جلو و عقب، ترمز ABS ، EBD و BAS، چراغ روشنایی روز، سنسور نور، فرمان کمکی برقی، نمایشگر لمسی 7 اینچی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، استارت دکمه ای، آینه های تاشو برقی، تریم داخلی چرم مصنوعی، غربیلک فرمان چرم با، کنترل سیستم صوتی، سامانه مدیریت BCM، سانروف، تهویه اتوماتیک، سنسور باد لاستیک، نمایشگر و راهنمای تعویض دنده GSI، زیر آرنجی ردیف جلو و تریم داخلی مشکی با تزیینات نقره ای تولید می شود.

بیشتر بخوانید: بررسی طراحی سایپا شاهین

میزان داخلی سازی شاهین، هم اکنون معادل 85 درصد است و این محصول نو، تنها 15% ارزبری دارد که طبق برنامه زمان بندی سایپا و در کوتاه مدت، ارزبری شاهین به کمترین میزان ممکن، خواهد رسید.

در حال حاضر، تولید سایپا شاهین دنده ای تیپ G بدون نمایشگر و دوربین دنده عقب انجام می شود و به نوعی این خودروها در انبار خودروهای ناقص قرار می گیرند. زیرا تامین کننده نمایشگر لمسی شاهین که شرکت کروز است، در بحث تولید این قطعه با تیراژ انبوه کمی با مشکل روبرو شده و چند روزی وقفه را در تولید نمایشگر لمسی نو برای شاهین تجربه کرده است. برای همین طی روزهای آینده که محموله نمایشگر و دوربین دنده عقب به خط تولید سایپا شاهین برسد، خودروهای مونتاژ شده به این ویژگی نیز مجهز خواهند شد.

بیشتر بخوانید: عدم امکان شماره گذاری سایپا شاهین تکذیب شد

در حال حاضر تولید سایپا شاهین دنده ای تیپ G در رنگ های سفید، مشکی، نوکمدادی، نقره ای، آبی، قهوه ای و نخودی انجام می شود. همچنین قیمت این خودرو نزدیک به 267 میلیون تومان از طریق شورای رقابت معین شده و تا به امروز نزدیک به دو هزار و 600 دعوتنامه این خودرو صادر شده است.

به نظر می رسد سایپا شاهین همچون سایر تولیدات این شرکت نظیر انواع ساینا، کوییک و غیره، یکی از پرفروش ترین سدان های جمع و جور کشور لقب گرفته و از بازار خرید و فروش نسبتا پر رونقی بهره مند شود.

***

شما می توانید تازه ترین اخبار خودرو را در بلاگ بهترین عینک آفتابی مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "تولید نسخه نهایی شاهین برای تحویل به مشتریان آغاز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید نسخه نهایی شاهین برای تحویل به مشتریان آغاز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید