ثبت 48 هزار اشتغال تازه در خراسان رضوی

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی حدود 48 هزار اشتغال تازه را در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون ثبت نموده است.

ثبت 48 هزار اشتغال تازه در خراسان رضوی

محمدامین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: این استان با ثبت حدود 48 هزار اشتغال نو در سامانه رصد اشتغال وزارت تعاون در حال حاضر رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

او اضافه نمود: در سامانه رصد، در زمان حاضر تهران با 80 هزار و خوزستان با 49 هزار ایجاد اشتغال در رتبه های اول و دوم قرار دارند که اگر ادارات استان بتوانند اشتغال های ایجاد شده سال جاری را به ثبت برسانند به رتبه دوم خواهیم رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: نرخ بیکاری خراسان رضوی در تابستان سال جاری نسبت به سال گذشته سه دهم درصد کاهش یافته و به 7.2 درصد رسیده است.

بابایی اعلام کرد: طبق آمار، نرخ جمعیت 15 سال و بالاتر استان چهار میلیون و 889 هزار نفر است که از این تعداد 2 میلیون نفر شاغل و 132 هزار نفر نیز بیکار هستند.

او توضیح داد: در حال حاضر در استان 88 هزار و 788 کارگاه تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و تعداد کل بیمه شدگان کارگری نیز 961 هزار و 57 نفر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به هفته کارآفرینی تاکید نمود: 111 برنامه مختلف در هفته کارآفرینی خراسان رضوی برگزار می گردد که 74 برنامه حضوری، 35 برنامه مجازی و 2 برنامه نیز به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

بابایی اظهار کرد: آموزش قوانین کار، آموزش همگانی تشکیل تعاونی ها و معرفی سرفصل های تسهیلات از جمله عناوین این برنامه هاست.

او اضافه نمود: هم اینک 94 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی در استان فعال است که از این تعداد 13 مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی و پنج مرکز شتاب دهنده سال جاری مجوز فعالیت گرفته اند.

وی ادامه داد: پیگیر هستیم تا مرکز نوآوری تعاون (منتا) به عنوان مرکز منطقه ای در خراسان رضوی را راه اندازی کنیم.

بهترین عینک آفتابی خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ثبت 48 هزار اشتغال تازه در خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت 48 هزار اشتغال تازه در خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید