جعبه ابزاری که عادت های مثبتتان را پرورش می دهد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، سمیرا سرایلو مترجم کتاب جعبه ابزاری برای زندگی مدرن، 53 روش برای مراقبت از فکرتان که انتشارات ارجمند به تازگی آن را روانه بازار نشر نموده در گفت وگو با خبرگزاری کتاب ایران درباره این اثر شرح داد: کتاب جعبه ابزاری برای زندگی مدرن ابزارهای ساده و کاربردی در اختیار مخاطب قرار می دهد تا به سهولت با عوامل استرس زای زندگی روبرو گردد و هیجانات خود را به برترین شکل ممکن مدیریت کند تا بتواند در راستای مراقبت از سلامت روان و فکر خود گامهایی محکم و مانا بردارد.

جعبه ابزاری که عادت های مثبتتان را پرورش می دهد

او اضافه نمود: دکتر اما هپرن روان شناس بالینی خبره ای است که با توجه به دانش حرفه ای و تجربه بسیاری که در زمینه حرفه ای خود دارد مشتاق است اطلاعات روان شناسی و سلامت روان را به شیوه ای متفاوت و خلاقانه در اختیار مخاطبان قرار دهد. او سعی دارد به همگان یاری کند در این دنیای پر مشغله و هیاهو راهی برای مراقبت از مهمترین جنبه حیات و زندگی یعنی فکر و روان خود بیابند. او با تصویرگری خاص و بی نظیر در کنار استعاره ها و تمثیل های جالب تمام کوشش خود را به کار گرفته تا مفاهیم روان شناختی را به زبانی ساده برای عموم تشریح کند و در مسیر رسیدن به بهزیستی و سلامت روان یاری نماینده ای فعال و خلاق باشد و هیجانات و مسائل پیچیده مغز و روان را برای خواننده به سادگی بیان کند و همانند چراغی مسیر زندگی پر فراز و نشیب زندگی را برای خوانندگان روشن و شفاف کند.

به گفته سرایلو، این کتاب چنان ساده و قابل لمس نوشته و به تصویر کشیده شده که برای عموم افراد جامعه مجذوب نماینده و کاربردی است. نویسنده سعی دارد به خواننده یاری کند مراقبت از سلامت روان خود را در اولویت کارهای روزانه خود قرار دهد و با گام های ساده روزانه جعبه ابزاری ساده اما کاربردی برای خود تدارک ببیند که به مدد آن بتواند به سادگی مسائل و مسائلی را که زندگی سر راه او قرار می دهد به راحتی پشت سر بگذارد و در مسیر بهزیستی و شادکامی قدمهایی محکم و راسخ بردارد.

او در پاسخ به این سوال که نگاهتان نسبت به عمومی سازی دانشی که در این کتاب درج شده است چیست؟ شرح داد: مخاطب این کتاب ساده و خلاقانه عموم مردم است و قطعاً قلم منحصر به فرد و ساده نویسنده می تواند مخاطب را مجذوب نموده و خواننده را با مسائل و مسائلی که بر سر راه سلامت روان او واقع شده است آشنا کند و هدف نویسنده آشنایی بیشتر خواننده با روان و فکر و یاری به مدیریت بهتر هیجانات به منظور رسیدن به آرامش و تعادل روانی در زندگی مدرن و شگفت انگیز امروزی است.

او با بیان اینکهامروزه بشر بسیار درگیر و پر مشغله است و در کنار تمام مسائلی که با آن دست به گریبان است عوامل استرس زایی که زندگی در مسیرمان قرار می دهد می تواند برای فکر و روان ما مخرب باشد، بنابراین مدیریت و روبرو با این عوامل و مدیریت آنها به نحو احسن از مهمترین دغدغه هاست اضافه نمود: در این کتاب به ارزشها، اهمیت آنها در زندگی فرد، هیجانات و نحوۀ درست مدیریت آنها و بسیاری مسائل متفاوت و ظریف روان شناختی پرداخته شده و نویسنده زبردست آن تمام کوشش خود را به کار گرفته تا هدایت مشفق و دقیق در مسیر رسیدن به سلامت روان باشد.

سرایلو در انتها گفت: دکتر اما هپبرن یک روان شناس بالینی است و تمام کوشش خود را به کار گرفته تا جعبه ابزاری برای زندگی مدرن در اختیار آحاد مردم قرار دهد تا عادت های مثبت را در خود پرورش دهند و احساس اعتماد به نفس و شادی بیشتری را در زندگی تجربه نمایند. او اخیراً به خاطر کار متفاوتش در مورد سلامت روان در شبکه های اجتماعی برنده جایزه Bronze Lovie شده است. او به همین دلیل آغاز به نگارش مجموعه ای از کتب نموده که کتاب جعبه ابزاری برای زندگی مدرن اولین کتاب از این مجموعه است و دوکتاب دیگر این نویسنده خلاق نیز در دست ترجمه و چاپ است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "جعبه ابزاری که عادت های مثبتتان را پرورش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعبه ابزاری که عادت های مثبتتان را پرورش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید