جیم رایان از آینده پلی استیشن می گوید؛ وی آر 2، بازی های نو و ورود به کامپیوتر

به گزارش بهترین عینک آفتابی، جیم رایان، رئیس و مدیرعامل سرگرمی های تعاملی سونی، اخیراً توضیحات مفصلی را درباره استراتژی های پلی استیشن در سال مالی آینده و فراتر از آن ارائه کرده است.

جیم رایان از آینده پلی استیشن می گوید؛ وی آر 2، بازی های نو و ورود به کامپیوتر

در ادامه قصد داریم به صورت خلاصه به بعضی از مهم ترین حرف های او درباره استراتژی های آینده پلی استیشن بپردازیم.

فروش پلی استیشن 5 در مقابل فروش پلی استیشن 4

بر اساس داده های سه خرده فروشی برتر، در خاتمه اولین سال مالی پلی استیشن 5 خرده فروشی های آمریکا در رویدادهای خود کنسول پلی استیشن 5 را با نرخ 1000 دستگاه در دقیقه (80 هزار دستگاه در 82 دقیقه) فروخته اند. نکته جالب اینجاست که کنسول پلی استیشن 4 در همین بازه مشابه (خاتمه اولین سال مالی خودش) آمار 6 دستگاه در دقیقه (80 هزار دستگاه در 9 روز) را ثبت کرده بود. این نشان دهنده تقاضای بسیار بالای طرفداران برای کنسول پلی استیشن 5 است.

با وجود محدودیت در تأمین موجودی کنسول، پلی استیشن 5 بعد سپری شدن 72 هفته توانسته 670 دستگاه در کشور چین فروش داشته باشد. این در حالی است که پلی استیشن 4 که در آن بازه مشابه مسئله ای در تأمین موجودی کنسول نداشت، 250 هزار دستگاه در چین فروخته بود.

مشکل تأمین موجودی پلی استیشن 5

رفع مسائل تأمین موجودی پلی استیشن 5 در اولویت اصلی است. پلی استیشن 5 در سال اول از پلی استیشن 4 فروش بیشتری داشت اما در سال دوم به دلیل محدودیت عرضه، نتوانست بیش از پلی استیشن 4 در دو سال اولش فروش کند. پیش بینی می شود که سال سوم این شکاف را کاهش دهد و همچنین انتظار می رود که پلی استیشن 5 دوباره از سال چهارم به بعد بتواند از پلی استیشن 4 پیشی بگیرد.

پلی استیشن وی آر 2

طبق گفته های جیم رایان، پلی استیشن وی آر 2 در زمان عرضه اش بیش از 20 بازی از سوی استودیوهای داخلی پلی استیشن و ناشر های شخص ثالث دریافت خواهد کرد. یکی از این بازی ها، بازی Horizon: Call of the Mountain خواهد بود که در گذشته معرفی شده است.

تصاحب و ادغام

فرآیند تصاحب و خرید استودیوها یا شرکت های دیگر از طریق شرکت سرگرمی های تعاملی سونی ادامه خواهد داشت. با توجه به شرایط کنونی صنعت و البته اظهارنظرهای قبلی جیم رایان، این مورد کاملاً قابل حدس بود. علاوه بر آن، توضیحاتی هم درباره خرید بانجی از طریق پلی استیشن داده شد که طبق آن هم بانجی و هم پلی استیشن وظایفی متقابلی را نسبت به یکدیگر دارند.

خروجی استودیوهای پلی استیشن

در سال مالی 2019، استودیوهای پلی استیشن از میان بازی هایی که عرضه کردند، 23 درصد آن ها بازی ها و آی پی های کاملاً تازه و 73 درصد از آن ها از آی پی های قبلی بودند. برای سال مالی 2022، این درصد به ترتیب به 34 و 66 درصد رسیده است. این در حالی است که سونی قصد دارد این درصد در سال 2025 به 50 درصد برای هر کدام برسد.

در سال مالی 2019، چیزی حدود 90 درصد از بازی های استودیوهای پلی استیشن برای پلی استیشن 4 و 10 درصد برای کامپیوترهای شخصی عرضه شدند. انتظار می رود که این درصد در سال مالی 2022 به 40 درصد برای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4، حدود 30 درصد فقط برای پلی استیشن 5، حدود 20 درصد برای کامپیوترهای شخصی و 10 درصد برای گوشی های همراه برسد. این در شرایطی است که سونی قصد دارد این درصد را در سال مالی 2025 به 50 درصد برای پلی استیشن 5، حدود 30 درصد برای کامپیوترهای شخصی و 20 درصد برای گوشی های همراه برساند.

سرمایه گذاری در بازی های سرویس محور

در سال مالی 2019، حدود 88 درصد از سرمایه گذاری روی بازی های سنتی و 12 درصد روی بازی های سرویس محور بود. برای سال مالی 2022، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی قصد دارد حدود 51 درصد برای بازی های سنتی و 49 درصد برای بازی های سرویس محور سرمایه گذاری کند. تا سال مالی 2025، این آمار به 45 درصد برای بازی های سنتی و 55 درصد برای بازی های سرویس محور خواهد رسید.

شرکت سرگرمی های تعاملی سونی گفته که 3 بازی سرویس محور در سال مالی 2022 (که یکی از آن ها MLB The Show و دوتای دیگر معرفی نشده اند)، 6 بازی سرویس محور در سال مالی 2023 و تا سال های 2024 و 2025 حدود 10 تا 12 بازی سرویس محور را خواهد داشت. این در حالی است که در سال مالی 2021 سونی فقط یک بازی سرویس محور یعنی MLB The Show 22 را داشت.

خروجی کامپیوترهای شخصی

در سال مالی 2021، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی از عرضه بازی روی کامپیوترهای شخصی فروش خالص 80 میلیون دلاری را به دست آورد. این رقم در سال 2020 حدود 35 میلیون دلار بود. آن ها قصد دارند برای سال مالی 2022 فروش خالص خود در کامپیوترهای شخصی را به 300 میلیون دلار برسانند. سونی همچنین آمار فروش بازی هایی که برای کامپیوتر عرضه کرده را گفت. طبق این گفته ها، بازی هورایزن زیرو داون توانسته 2 میلیون و 398 هزار نسخه روی کامپیوتر فروش کند. بازی گاد آو وار که از عرضه آن برای کامپیوتر زمان بسیار زیادی سپری نشده و هنوز تخفیف خاصی را هم دریافت نکرده، توانسته فروش 971 هزار نسخه ای را تا به اینجا تجربه کند و بازی دیز گان هم تا به حال 852 هزار نسخه در کامپیوتر فروخته است.

خروجی موبایل

شرکت سرگرمی های تعاملی سونی قصد دارد با استودیوها یا شرکت های محترم، معتبر و پیروز که روی توسعه بازی های موبایلی کار می کنند، همکاری کند تا بتواند فرنچایزهای محبوب خود را به بازیکنان بیشتری برساند. آن ها همچنین می خواهند شبکه ای از استودیوها و پروژه های داخلی موبایل ایجاد کنند، بازی های خارجی را منتشر کنند، و در صورت لزوم آن ها را به صورت کراس پلتفرم توسعه دهند.

منبع: Gematsu

منبع: دیجیکالا مگ

به "جیم رایان از آینده پلی استیشن می گوید؛ وی آر 2، بازی های نو و ورود به کامپیوتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیم رایان از آینده پلی استیشن می گوید؛ وی آر 2، بازی های نو و ورود به کامپیوتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید