حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کارهای نوپای دانشجویی

به گزارش بهترین عینک آفتابی، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با اعلام آمادگی برای حمایت این نهاد از کسب و کارهای نوپای دانشجویی گفت: امید می رود با تاسیس مرکز شتابدهی، بتوان کمکی برای جلوگیری از فرار مغزها باشیم و با معرفی ایده های نو به شرکت های تجاری، علاوه بر افزایش کیفیت و تنوع محصول در بهبود فرایند کار شرکتهای تجاری مؤثر باشیم.

حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کارهای نوپای دانشجویی

به گزارش بهترین عینک آفتابی، دکتر مسعود کمبرانی در برنامه روی خط خبر شبکه خبر با عنوان حمایت جهاد دانشگاهی از کسب و کارهای نوپای دانشجویی با بیان این که این روزها صحبت های بسیاری درباره شتابدهنده ها و شرکت های نوپا می گردد، اظهار کرد: جوانان خوش فکر و خوش ایده بیننده این برنامه بدانند به پشتوانه مرکز شتابدهنده، ما می توانیم از ایده آن ها ثروت ایجاد کنیم.

وی در ادامه شرح داد: یک شرکت نوپا و استارت آپ شرکتی است که حول یک ایده اولیه(ایده خام) شکل می گیرد که هنوز محصول آن تعیین نیست و این ایده، بازار و تجارت را نمی شناسد و ضروری است از آن حمایت هایی انجام گیرد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران در ادامه اضافه نمود: یک شرکت منسجم، متبحر و با تجربه شتابدهنده ای را ایجاد می نماید و استارت آپ های مختلفی را با ایده های مختلف در اطراف خود جمع می نماید. در مراحل مختلف زمانی 2 تا 3 ماهه آن ها را ارزیابی، گزینش و حمایت می نماید. استارت آپ ها بایستی در دوره کوتاه مدت 6 تا 9 ماهه به رشد مناسبی رسیده و به بازار و سرمایه گذار معرفی شوند.

دکتر کمبرانی با اشاره به سابقه 40 ساله سازمان جهاد دانشگاهی تهران در زمینه تحقیقات فنی و مهندسی بالاخص در حوزه شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی متالورژی و آلیاژهای فلزی گفت: از این رو مرکز شتابدهنده این سازمان مجهز به آزمایشگاه های خوبی است و چنانچه صاحبان ایده در این مرکز حضور یابند، علاوه بر این که از فضای مناسب و اشتراکی، بهره مند می شوند، می توانند از مشاوره های علمی منتورها و مشاوران در امر توسعه ایده ها استفاده نموده و ایده های خود را در آزمایشگاه ها عملیاتی نمایند.

وی با بیان این که این شرکت ها از حمایت های مالی، تجاری و مالی بهره خواهند برد، اضافه نمود: در نهایت چنانچه ایده ای پرورش یابد و قابلیت تجاری سازی را داشته باشد آن ها را به سرمایه دار، سرمایه گذار و یا به شرکت های بزرگ تجاری معرفی می کنیم.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تهران با بیان این که در حمایت از ایده اولیه دانشجویان محدودیتی قائل نیستیم و از ایده همه دانشجویان فارغ التحصیل از هر دانشگاهی در حوزه شیمی، مهندسی شیمی، مهندسی متالورژی و آلیاژهای فلزی استقبال و حمایت می کنیم، اظهار داشت: دانشجویان علاقه مند در این حوزه می توانند با مراجعه به سایت جهاد دانشگاهی تهران فرم پذیرش را تکمیل نمایند و وارد مرکز شتابدهی سازمان جهاد دانشگاهی تهران شوند تا روال پذیرش و استقرار طی گردد.

دکتر کمبرانی اظهار امیدواری کرد فرایند رشد استارت آپها در مراکز شتابدهی و نفوذ ایده های تازه به شرکتهای تجاری، یاری موثری به اقتصاد دانش بنیان کشور کند.

دکتر کمبرانی با این شرح که برای ایجاد کسب و کار 3 ضلع احتیاج است، یادآور شد: ضلع اول شرکت تجاری یا سرمایه گذاراست، ایده که هنوز ایده خام و اولیه است و در قالب استارت آپ ظهور می نماید ضلع دوم است و مرکز شتابدهی که از ایده حمایت می نماید و آن را پرورش می دهد به عنوان ضلع سوم، باید در کنار هم قرار گیرند تا سریعترین و مطمئن ترین راستا برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان فراهم گردد.

وی با بیان این که در فرآیند شتابدهی، در مراحل مختلف ارزش ایده افزایش می یابد، اضافه نمود: ممکن است ایده اولیه و خام این شرکت ها در مراحل اولیه جذابیت زیادی برای سرمایه گذاری نداشته باشد، اما به تدریج و بر اثر کار بر روی آن، ایده مراحل رشد خود را طی می نماید و به دانشی ارزشمند تبدیل شده و می تواند نظر سرمایه گذاران را جلب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کارهای نوپای دانشجویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت جهاد دانشگاهی تهران از کسب و کارهای نوپای دانشجویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید