خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز 1402

به گزارش بهترین عینک آفتابی، این شهرها در عین اینکه به نسبت سایر شهرها در نوروز خلوت هستند اما همچنان به علت وجود جاذبه های گردشگری فراوان گزینه بسیار مناسبی برای سفر نوروزی به حساب می آیند.

خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز 1402

بر خلاف بسیاری از مردم که در عید نوروز در پی جنب و جوش هستند و از شلوغی دم عید لذت می برند، عده ای نیز در پی مکانی خلوت و با آرامش می گردند تا تعطیلات نوروز خود را در آنجا سپری نمایند. البته چیدن برنامه چنین سفری می تواند دلایل دیگری به غیر از کسب آرامش مانند سرگرمی، استراحت یا حتی کار در محیطی آرام نیز داشته باشد. با مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا در این مطلب به معرفی خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز 1402 بپردازیم.

خلوت ترین شهرهای ایران کدام است؟

عید نوروز فرصت مناسبی برای سفر رفتن است. بسیاری از مردم ایران از تعطیلات عید نوروز نهایت استفاده را می برند و به شهرهای مختلف سفر می نمایند.

معرفی استان ایلام از خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز 1402

استان ایلام در منطقه ها کوهستانی غرب ایران یکی از خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز به شمار می رود. در زمان های گذشته ایلام ییلاق مردم عشایر بوده است. به همین علت هنوز هم می توانید نشانه های سنتی قدیم را در شهر مشاهده کنید. یکی از اصلی ترین نمادهای کسب آرامش، کوه و کوهنوردی است. در ایلام و تعطیلات نوروز نیز می توانید به کبیر کوه سری بزنید و از جاذبه های تماشای آن لذت ببرید.

از دیگر جاذبه های ایلام که می تواند به شما در کسب آرامش یاری کند، دریاچه دوقلو نام دارد. در استان ایلام غاری به نام غار خفاش وجود دارد. بازدید از داخل غار برای مسافران و گردشگران امکان پذیر نیست اما می توانید در دشت های اطراف غار بشینید و از چشم انداز پرواز خفاش ها در دل آسمان لذت ببرید. غار خفاش در روستای گل سنگ نگاره قرار گرفته است که قدمتش به 3 هزار سال قبل باز می گردد!

استان چهار محال و بختیاری

استان چهار محال و بختیاری نیز جز خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز است. به این استان، بام ایران نیز گفته می گردد. آب و هوای این استان معتدل است و به خصوص در فصل بهار بسیار دل انگیز به شمار میرود. جالب است بدانید که نام این استان از اقوام چهار محال و بختیاری که به نوعی لر محسوب می شوند گرفته شده است. برای تماشا مطالب نوروزی بیشتر برای سفر نوروزی یزد بهتر است یا اصفهان؟ را بخوانید.

استان خراسان شمالی یکی از خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز 1402

استان خراسان شمالی جز استان های شمال شرق ایران به شمار می رود و دارای منطقه ها طبیعی بکر و دست نخورده ای است که کمتر نیز شناخته شده هستند. از همین رو جزء خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز به شمار می رود. مرکز استان خراسان شمالی بجنورد است. این استان دارای مکان های تماشای بسیار زیادی است و به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد سفر به یکی از شهرهای ایران را دارید حتما این استان را انتخاب کنید.

خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز 1402| استان کرمان

استان کرمان یکی از خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز به شمار می رود. جالب است که جمعیت این استان مابین شهرهای جنوبی و جنوب شرقی از بیشترین مقدار برخوردار است. جاذبه های تاریخی و قدیمی این استان به قدری زیاد است که بعید است بتوانید همه آن ها را یک سفر ببینید. به عنوان مثال یکی از اصلی ترین جاذبه های استان کرمان گنبد جبلیه است. با آنالیز کتیبه های درون گنبد معین شده است که این گنبد قدمتش به قرن 4 هجری برمی گردد. این گنبد در سال 83 مورد بازسازی قرار گرفته است.

شهر خرم آباد؛ برترین انتخاب برای سفرهای نوروزی خاطره انگیز

شهر خرم آباد یکی از زیباترین شهرهای ایران به شمار می رود. جاذبه های بکر و طبیعی خرم آباد بسیار چشم نواز و تماشای هستند. جالب است که این شهر نیز جز خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز به شمار می رود. آبشار، کوه و چشمه های آب از جاذبه های اصلی خرم آباد محسوب می شوند. به عنوان مثال دریاچه کیو در شهر خرم آباد را می توانیم به عنوان یکی از زیباترین دریاچه های ایران نام ببریم.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از ایرانگردی سوباتان، بهشت ناشناخته در ایران را بخوانید.منبع: پیام دلتا

به "خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز 1402" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلوت ترین شهرهای ایران در نوروز 1402"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید