درخواست کمیته وحدت دو کره، برای تهران و پیونگ یانگ

به گزارش بهترین عینک آفتابی، ایرنا نوشت: یک کمیته حامی وحدت دو کره در کره جنوبی با انتشار بیانیه ای خواهان لغو تحریم های آمریکا ضد ایران، کره شمالی و عراق شد.

درخواست کمیته وحدت دو کره، برای تهران و پیونگ یانگ

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی روز شنبه گزارش کرد، کمیته اجرایی بیانیه مشترک دو کره برای پیشبرد وحدت دو کشور در بیانیه خود آورده است که تحریم های سازمان ملل و آمریکا در چنین شرایطی برای این کشورها خطرآفرین شده است.

کمیته می افزاید که این کشورها در کوشش هستند با همه توان ویروس کرونا را مهار نمایند اما همزمان تحت فشارهای شدیدی از ناحیه تحریم های آمریکا قرار دارند.

کمیته ادامه می دهد نه تنها باید اجازه داد تا انواع و اقسام کالاهای پزشکی و دارویی در این شرایط در اختیار عراق، ایران و کره شمالی قرار گیرد، بلکه باید تمام تحریم ها علیه آن ها برداشته گردد.

بنا به این بیانیه، تحریم های اعمال شده علیه این کشورها طبیعتا توان آن ها را برای مبارزه با کرونا کاهش داده است و این مخاطرات جدی برای شهروندان آن ها ایجاد می نماید.

این تشکیلات سازمانی از دولتمردان آمریکا از جمله وزیر خارجه آن کشور که می گوید تحریم های سازمان ملل باید علیه این کشورها برقرار باشد، انتقاد نموده و چنین راهبردی را کاملا غیرمنطقی توصیف نموده است.

این کمیته که مسئول اجرای بیانیه مشترک دو کره است که سران وقت آن ها در 15 ژوئن سال 2000 امضا کردند از کره جنوبی نیز خواسته است تحریم ها علیه کره شمالی را متوقف کند.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "درخواست کمیته وحدت دو کره، برای تهران و پیونگ یانگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کمیته وحدت دو کره، برای تهران و پیونگ یانگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید