واکسیناسیون کرونا در کدام کشور ها متوقف شد؟

به گزارش بهترین عینک آفتابی، کشور هایی که در کنترل همه گیری کرونا پیروز عمل نموده اند، برای اجرای واکسیناسیون با واکسن شرکت آمریکایی فایزر عقب نشینی نموده و منتظر نتایج آن در سایر کشور ها هستند.

واکسیناسیون کرونا در کدام کشور ها متوقف شد؟

به گزارش فارس، انتشار وسیع اخبار مرگ و میر افرادی که واکسن شرکت آمریکایی فایزر را دریافت نموده اند، منجر به استیصال بعضی از کشور ها برای آغاز واکسیناسیون شده است و تصمیم گرفته اند تا حصول اطمینان کامل از ایمنی و موثر بودن واکسن کرونا، نسبت به آن اقدام ننمایند. به گزارش گاردین، کشور های استرالیا، نیوزیلند، تایوان و ژاپن واکسیناسیون را تا ماه ها آغاز نمی نمایند و در حال حاضر مشغول آنالیز دقیق واکنش مردم سایر سایر نقاط دنیا به واکسن های فایزر، آکسفورد و مدرنا هستند. آن ها می گویند عجله ای نیست، منتظر نتایج تزریق فایزر در دیگر کشور ها می مانیم!

استرالیا، نیوزیلند و تایوان پیروز ترین کشور ها در کنترل ابتلا به کرونا بوده اند و از ابتدای شیوع پاندمی، اقدامات به موقع آن ها و همراهی گسترده مردم با پروتکل ها باعث کنترل شیوع شده است. ژاپن نیز یکی از کشور هایی است که در مرحله سوم تست انسانی واکسن فایزر شرکت نموده و در ازای آن میزان زیادی از این واکسن را دریافت نموده است، اما حاضر نیست قبل از آنالیز نتایج تزریق آن در سایر کشور ها و نیز آنالیز مجدد کارایی آن توسط خود، نسبت به واکسیناسیون اقدام کند.

عقب نشینی واکسیناسیون در پیروز ترین کشور دنیا در کنترل کرونا

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا، می گوید: استرالیا مفتخر است که در گروه پیروز ترین کشور های دنیا در مبارزه با کووید19 حضور دارد، اما برای آغاز واکسیناسیون تحت فشار نخواهد بود.

استرالیا، نیوزیلند، ژاپن و تایوان تا خاتمه فوریه (اسفند) یا بعد از آن واکسیناسیون را آغاز نمی نمایند؛ قرار است با تأخیر عمدی در فرایند واکسیناسیون، این کشور ها داده هایی از اثربخشی و عوارض جانبی واکسن، قبل از واکسینه کردن جمعیت آسیب پذیر و عموم مردم، کسب نمایند. کره جنوبی نیز تصمیم مشابهی گرفته است.

آنالیز داده ها برای جلوگیری از خطا در مقیاس عظیم

جنیفر مارتین، پزشک استرالیایی و عضو کمیته مشاوره داروسازی و درمانی فارماک، تنها خریدار دارو در نیوزیلند می گوید: دلیل طولانی بودن فرایند تأیید واکسن ها در استرالیا و نیوزیلند آنالیز های پی در پی نتایج است، زیرا اگر یک خطا مرتکب شویم، زمانی که دارو در میان جمعیتی وسیع توزیع گردد، با خطایی در مقیاس عظیم روبرو خواهیم شد.

مارتین ادامه می دهد: ما بسیار نگران تأثیر واکسن بر افراد بومی هستیم و به نظر می رسد واکنش جمعیت آسیا نیز متفاوت باشد. استرالیا و نیوزیلند می گویند چرا مردم به خطر بیفتند زمانی که می توان کمی بیشتر برای به دست آوردن اطلاعات کامل تر صبر کرد؟

رابرت بوی، متخصص بیماری های عفونی و واکسن از دانشگاه سیدنی نیز می گوید: نگرانی اساسی این است که ما قبلاً هرگز از این نوع واکسن استفاده ننموده ایم، بنابراین مجبوریم با تمام کوشش خود نظارت را انجام دهیم تا اثربخشی و عوارض واکسن را آنالیز کنیم.

تأخیر واکسیناسیون در ژاپن

رسانه های ژاپنی گزارش داده اند واکسیناسیون تا اواخر فوریه (اسفند) آغاز نخواهد شد و زمانی هم که آغاز گردد حدود 10 هزار نفر از کارکنان خط مقدم نبرد با کرونا در اولویت هستند. واکسیناسیون افراد بالای 65 سال، مراقبان سلامت و افرادی با شرایط سلامتی خاص، در ماه مارس پیگیری می گردد. این در حالی است که فشار ها در ژاپن برای تزریق واکسن کرونا افزایش یافته، زیرا این کشور با آغاز موج سوم شیوع این ویروس مسری روبرو است و نگرانی از افزایش تلفات در این کشور وجود دارد. تعداد موارد جدید ابتلا به کرونا در ژاپن به روزی حدودا 7000 نفر رسیده است؛ و نخست وزیر این کشور از اعلام شرایط اضطراری به مدت یک ماه در توکیو و سه استان همسایه با آن خبر داده است.

خودداری ژاپن از تزریق واکسن کرونای فایزر و اصرار به آنالیز نتایج تزریق آن در سایر کشور ها در شرایطی است که این شرکت آمریکایی بخشی از آزمایش مرحله سوم تست انسانی واکسن خود را بر روی مردم این کشور انجام داده است.

منبع: فرارو

به "واکسیناسیون کرونا در کدام کشور ها متوقف شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون کرونا در کدام کشور ها متوقف شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید