چین خطاب به ژاپن و کره جنوبی : با موی بلوند و دماغِ تیز غربی نمی شوید

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مهر نوشت: وانگ یی، دیپلمات ارشد دولت چین و وزیر خارجه پیشین این کشور در مجمع سه جانبه در شهر چینگ دائو از دیپلمات های ژاپن و کره جنوبی خواست تا حس خودمختاری راهبردی از غرب را تقویت نمایند و برای احیای آسیا به چین یاری نمایند.

چین خطاب به ژاپن و کره جنوبی : با موی بلوند و دماغِ تیز غربی نمی شوید

دیپلمات ارشد و وزیر خارجه پیشین دولت چین از کره جنوبی و چین درخواست کرد کوشش نمایند حس خودمختاری راهبردی از غرب را تقویت و در احیای آسیا به پکن یاری نمایند.

به نقل از سی ان ان، وانگ یی، دیپلمات ارشد دولت چین و وزیر خارجه پیشین این کشور در مجمع سه جانبه در شهر چینگ دائو از دیپلمات های ژاپن و کره جنوبی خواست تا حس خودمختاری راهبردی از غرب را تقویت نمایند و برای احیای آسیا به چین یاری نمایند.

وانگ یی در این باره گفت: مهم نیست که موهای شما چقدر بلوند باشد و تیزی دماغ تان را به چه حدی برسانید (جراحی دماغ)، شما هرگز به اروپایی و یا آمریکایی تبدیل نخواهید شد، شما هرگز یک غربی نخواهید شد. شما باید بدانید و مطلع باشید که ریشه های ما کجاست. بیشتر آمریکایی ها و اروپایی ها نمی توانند چینی ها، ژاپنی ها و مردم کره جنوبی را از هم تشخیص بدهند.

وی با بیان اینکه سرنوشت منطقه کاملاً در دستان خود ماست. اضافه کرد: ارزش های فراگیر آسیایی را ترویج کنید، احساس خودمختاری راهبردی را تقویت کنید، وحدت و ثبات منطقه ای را حفظ نمایند. در برابر برگشت ذهنیت جنگ سرد مقاومت کنید و از اجبارِ قلدری (آمریکا و غرب) و هژمونی رها شوید.

به نوشته وب سایت شبکه سی ان ان آمریکا این اظهارات دیپلمات ارشد چینی در شرایطی بیان می گردد که ژاپن و کره جنوبی اخیراً روابط خود با آمریکا را نزدیک تر کره اند تا با نگرانی ها مشترک درباره نفوذ و اقدامات پکن در منطقه مقابله کند.

وانگ این اظهارات را در حاشیه نشست بین المللی همکاری سه جانبه خطاب به ژاپنی ها و کره جنوبی بیان نمود؛ رویدادی سالانه که از سال 2011 پکن، توکیو و سئول آن را برگزار می نمایند.

310310

منبع: خبرآنلاین

به "چین خطاب به ژاپن و کره جنوبی : با موی بلوند و دماغِ تیز غربی نمی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین خطاب به ژاپن و کره جنوبی : با موی بلوند و دماغِ تیز غربی نمی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید