دستیابی به توسعه پایدار در سند آمایش گردشگری قم

به گزارش بهترین عینک آفتابی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم گفت: سند آمایش سرزمین گردشگری استان با تاکید بر توسعه پایدار، ارتقا و توسعه فرهنگ گردشگری تدوین شده است.

دستیابی به توسعه پایدار در سند آمایش گردشگری قم

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی قم، علیرضا ارجمندی روز یکشنبه 20 تیرماه 1400 اظهار کرد: استان قم یکی از مراکز مهم مذهبی و زیارتی ایران و شیعیان است که سالانه پذیرای میلیون ها توریست داخلی و خارجی است به گونه ای که امروزه به اسم قطب دوم زیارتی کشور از لحاظ حجم توریست مذهبی، بعد از خراسان رضوی قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی قم ادامه داد: رویکرد صرف مذهبی مسئولان و دست اندرکاران صنعت توریستی در استان باعث شده تا تمامی پتانسیل های توریستی استان به کار گرفته نشود.

ارجمندی با بیان این که منابع اصلی توریستی مذهبی قم در دو منطقه حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران واقع شده است، اضافه نمود: مسجد جمکران نقش مکملی را در قبال حرم مطهر بازی می نماید و رابطه حرم و مسجد مقدس جمکران مبتنی بر یک رابطه دوسویه است.

او با اشاره به این که صنعت توریستی برای به نتیجه رسیدن، نیازمند فعالیت های مکمل و منظمی است گفت: انتخاب توریست فرهنگی علاقه مند به شناخت و برقراری ارتباط با دیگر فرهنگ ها، توسعه منابع فرهنگی، تاریخی، طبیعی و توجه به نقش و هویت تاریخی، قومی و دینی، هدف هایی است که در سند آمایش سرزمین توریستی قم لحاظ شده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "دستیابی به توسعه پایدار در سند آمایش گردشگری قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستیابی به توسعه پایدار در سند آمایش گردشگری قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید