راهنمای خرید انواع صندلی غذای کودک و صندلی ماشین نوزاد

به گزارش بهترین عینک آفتابی، صندلی ماشین و صندلی غذا هر دو از کالاهای ضروری و پر کاربرد در سبد سیسمونی کودک به حساب می آیند و هر کدام در مدل های متنوعی فراوری می شوند. از آن جا که هر دوی این محصولات در بازه زمانی نسبتاً بلندمدتی مورد استفاده قرار می گیرند، مهم است که والدین با توجه به احتیاج فرزند خود دست به انتخابی آگاهانه بزنند. ما در این مقاله هدایت هایی به همین منظور ارائه نموده ایم.

راهنمای خرید انواع صندلی غذای کودک و صندلی ماشین نوزاد

راهنمای خرید صندلی غذای کودک

صندلی غذای کودک وسیله ای است که فضایی مجذوب نماینده و اختصاصی برای غذا خوردن کودک ایجاد می نماید و از این طریق کودک را شرطی می نماید تا مهارت غذا خوردن را در وی تقویت گردد. به علاوه، این وسیله موقعیتی را فراهم می نماید که فرزند بتواند غذای خود را در کنار والدین بخورد. در ادامه به نکاتی خواهیم پرداخت که توجه به آن ها برای خرید صندلی غذا لازم است:

انواع صندلی غذا

اولین نکته برای خرید، انتخاب از میان انواع مدل های صندلی غذا است. صندلی های غذا به لحاظ مدل و کاربرد در چهار دسته معمولی، منعطف، بوستر و چندکاره طبقه بندی می شوند. مدل معمولی که یک صندلی غذای استاندارد است معمولاً پایین ترین قیمت را دارد. صندلی غذاهایی در آن ها مقدار ارتفاع صندلی و پشتی قابل تنظیم است منعطف نامیده می شوند که از صندلی غذای معمولی گران تر است.صندلی های بوستر آن هایی هستند که امکان نصب بر روی صندلی های معمولی را دارند. صندلی غذای چندکاره نیز علاوه بر این که صندلی غذا است، قابلیت تبدیل به تاب کودک نیز دارد و به همین علت قیمت بالاتری در مقایسه با سایر مدل ها دارد.

جنس بدنه

به لحاظ جنس بدنه، صندلی غذا را می توان به سه دسته چوبی، پلاستیکی و فلزی تقسیم کرد. از این بین، صندلی غذای پلاستیکی قیمت پایین تری دارد اما وزن کمتری دارد و به همین علت جابه جا کردن آن ساده تر است.

قابلیت های تنظیم

این قابلیت ها در خدمت آسایش کودک و هرچه راحت تر کردن استفاده کودک از صندلی غذا است. قابلیت هایی همانند تنظیم ارتفاع، تنظیم پشتی، تنظیم زاویه سینی از جمله مواردی است که وجود آن ها کیفیت یک صندلی غذا را بالاتر می برد. بعلاوه در صورتی که سینی صندلی غذا قابلیت جداسازی داشته باشد، شستشوی آن راحت تر است.

ایمنی

بچه ها هنگام استفاده از صندلی غذا نسبت به زمین در ارتفاع قرار دارند و تسلط آن ها بر حرکات خود کمتر است. بنابراین حفظ و تامین ایمنی کودک هنگام استفاده از صندلی غذا از ضروری ترین مسائل است. اگر زیر صندلی غذا چرخی تعبیه شده است، این چرخ ها باید حتماً از قابلیت قفل شدن برخوردار باشند تا مانع از حرکات ناخواسته شوند. بعلاوه در صورتی که صندلی غذا به کمربند ایمنی مجهز باشد، می توان روی ایمنی آن حساب باز کرد.

راهنمای خرید صندلی ماشین

مطابق تمامی دستورالعمل های ایمنی جهانی، بچه ها تا پیش از سن 12 سالگی نباید بدون استفاده از صندلی ماشین به تنهایی سوار بر خودرو شوند. به همین دلیل والدینی که قرار است پس از به جهان آمدن کودک مرتباً سوار بر خودرو شوند و کودکشان را نیز با خود همراه نمایند باید صندلی خودرو تهیه نمایند. برای تهیه یک صندلی خودرو مطلوب، نکاتی وجود دارد که در ادامه مطرح می گردد:

انواع صندلی ماشین

طراحی صندلی ماشین های موجود در بازار به گونه ای است که همگی از حالت قرار گرفتن کودک رو به جلو پشتیبانی می نمایند. این ساده ترین مدل از یک صندلی ماشین است.

از آن جا که دستورالعمل های ایمنی تاکید نموده اند که کودک تا پیش از یک سالگی باید در حالت رو به عقب روی صندلی خودرو قرار بگیرد، بعضی از مدل های صندلی ماشین علاوه بر برخورداری از حالت رو به جلو، این امکان را نیز فراهم نموده اند که کودک روی صندلی ماشین در حالت رو به عقب نیز قرار بگیرد.

بعلاوه یک مدل دیگر از صندلی ماشین نیز وجود دارد که علاوه بر پشتیبانی از دو حالت رو به جلو و رو به عقب، قابلیت چرخش 360 درجه نیز دارند و به این ترتیب والدین می توانند بدون ایجاد کمترین دردسر فوراً به نیازهای کودک خود همانند غذا دادن یا تعویض پوشک رسیدگی نمایند.

علاوه بر این موارد، صندلی ماشین بوستر نیز وجود دارد که تنها یک نشیمن بدون پشتی مخصوص بچه ها است و موقعیت آن روی صندلی های خودِ ماشین تثبیت می گردد.

قابلیت تنظیم پشتی و محل قرارگیری سر

بیشتر صندلی ماشین ها به گونه ای طراحی و عرضه شده اند که کودک بتواند تا رسیدن به وزن 36 کیلوگرم و حدود سن 12 سالگی از آن ها استفاده کند. از زمان تولد تا رسیدن به 12 سالگی بازه زمانی طولانی است و طی این زمان کودک به شکل چشمگیری رشد می نماید. بنابراین صندلی ماشین باید به گونه ای طراحی شده باشد که طی این مسیر رشد همیشه محصولی راحت برای نشستن کودک باقی بماند. این کار به وسیله تعبیه قابلیت تنظیم پشتی و محل قرارگیری سر صورت می گیرد. هرچه تعداد درجات تنظیم این قابلیت ها بیشتر باشد، صندلی ماشین محصول راحت تری برای کودک خواهد بود.

ایمنی

فلسفه وجودی صندلی ماشین، تامین ایمنی کودک است. به همین دلیل پیش از خرید یک مدل از این محصول باید از وجود قابلیت هایی که در خدمت ایمنی کودک هستند مطمئن شد. اولین مورد کمربند ایمنی خودِ صندلی ماشین است که کارآمدترین و مطمئن ترین انواع آن، پنج نقطه و سه نقطه ای می باشد. نکته دیگر قابلیت هایی است که موقعیت صندلی ماشین را در خودرو تثبیت می نماید. تکنولوژی ایزوفیکس از معروف ترین ویژگی هایی است که به منظور تثبیت موقعیت صندلی ماشین ارائه می گردد اما باید اطمینان حاصل کرد که خودروی مد نظر نیز قابلیت پشتیبانی از این ویژگی را دارد. بعلاوه کمربند بالایی و پایه نگه دارنده نیز در بعضی مدل های صندلی ماشین به همین منظور تعبیه شده است.

سایر نکات مهم برای خرید سیسمونی

علاوه بر نکات فنی که در این مقاله به آن ها اشاره شد، توصیه می گردد برای خرید صندلی غذا و صندلی ماشین به موارد دیگری همانند به صرفه بودن قیمت کالا، اصالت کالا و خرید از فروشگاه معتبر نیز توجه گردد. به همین منظور، این کالاها باید از فروشگاه هایی خریداری شوند که از اعتبار کافی برخوردارند و اصالت کالاهای عرضه شده به وسیله آن ها تضمین شده است. امروزه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی همانند فروشگاه سیسمونی نی نی فهرست چنین خدماتی را ارائه می دهند. در این فروشگاه، انواع صندلی غذا و صندلی ماشین از برترین برندهای موجود در بازار ایران عرضه شده است و با مراجعه به آن می توان علاوه بر برخورداری از بسته های تخفیف ویژه و خریدی مطمئن، از مشاوره تخصصی و رایگان خرید سیسمونی به وسیله این شرکت بهره برد.

منبع: فوت و فن

به "راهنمای خرید انواع صندلی غذای کودک و صندلی ماشین نوزاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید انواع صندلی غذای کودک و صندلی ماشین نوزاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید